• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153015 visningar
    792 svar
    792
    153015

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 28 Aug 16:19

    Jag provade bara "min" klänning idag =P Ville visa den för toasmadame som inte kunde följa med när jag provade första gången. Bröllopskällan hade också 50 % rea på vissa klänningar men jag vet inte hur många.. inte rea på den som jag vill ha i alla fall! Hoppas du får roligt imorgon!

  • Pingel
    Äldre 28 Aug 18:50

    Nu är ni 1 person mindre den 24 maj....  Det blir thailand och hemligt giftermål på en strand. Skrattande
    När vi kommer hem kommer jag skicka ut ett inbjudningskort till vår bröllopsfest med texten typ :

    "Du är inbjuden på fest, För att se hela inbjudan gå till www.hittepåadress.se och kolla på filmen"

    Där ska vi lägga upp filmen av vår vigsel och sedan med information om bröllopsfesten! Surprise Surprise!

    SÅ skönt när den stressen släppte, nu har vi bokat flyg och jag sitter med  weddingplanners i thailand och kollar på datum, sen sköter de resten (!)...

    Nu ska jag bara välja klänning och vi ska köpa ringar Skrattande Plötsligt blev jag en decemberbrud istället.....

  • amerik­a
    Äldre 28 Aug 21:37

    Härligt Pingel att det blir precis så som ni vill ha det!!!

  • Äldre 28 Aug 22:02

    Vad härligt det låter pingel! E86. Vi kommer att ha vår fest på en restaurang och kommer få betala drygt 1200:- exkl. tårta. Men då ingår typ allt annat, från snittar till avec.

  • xMaria­x
    Äldre 29 Aug 09:16

    Vad härligt det låter Pingel

    Ni som kanske bor i Stockholm och har lite koll.. Vilka brudbutiker måste jag besöka i oktober? Jag tänkte rina runt och kolla lite vad de har för storlekar och boka tid till de som behövs. 


  • Äldre 29 Aug 13:13
    xMariax skrev 2013-08-29 09:16:35 följande:
    Vad härligt det låter Pingel

    Ni som kanske bor i Stockholm och har lite koll.. Vilka brudbutiker måste jag besöka i oktober? Jag tänkte rina runt och kolla lite vad de har för storlekar och boka tid till de som behövs. 
    Jag besökte lite butiker när jag  var där.. Kolla lite längre upp på denna sida :) Har bifogat en länk till en tråd om butiker i sthlm :)

    Pingel: Underbart att det blir som ni vill :)

    Jag är så sugen på att beställa en new york weekend till mig och min blivande till nästa år! Förut ville jag inte ut och resa själv med bara han.. För jag MÅSTE ju ha med mig barnen känner jag, vart jag än går..
    Men kände att det skulle vara mysigt om det bara är jag och S som åker iväg. Vi har aldrig gjort något ensamt sen vår dotter kom för 6 ½ år sedan. Vet inte om barnen skulle uppskatta New york heller lika mycket just nu när de är små.
    Ja vi får se hur det blir, hinner nog ändra mig igen ;) 
  • amerik­a
    Äldre 29 Aug 19:53
    veronica84 skrev 2013-08-29 13:13:42 följande:
    Jag är så sugen på att beställa en new york weekend till mig och min blivande till nästa år! Förut ville jag inte ut och resa själv med bara han.. För jag MÅSTE ju ha med mig barnen känner jag, vart jag än går..
    Men kände att det skulle vara mysigt om det bara är jag och S som åker iväg. Vi har aldrig gjort något ensamt sen vår dotter kom för 6 ½ år sedan. Vet inte om barnen skulle uppskatta New york heller lika mycket just nu när de är små.
    Ja vi får se hur det blir, hinner nog ändra mig igen ;) 
    Klart ni ska åka utan barn!! Hur ofta är man utan dem, liksom??!! New York kan dottern säkert uppskatta när hon blir äldre men så länge vill ni väl inte vänta? Flört
    Ha inte dåligt samvete för att ni lämnar henne hemma. Hon har det garanterat bra där hon är och ni får rå om varandra. Den påtumanhand-investeringen är värd massor och kommer at skvätta på dottern oxå!
  • amerik­a
    Äldre 29 Aug 19:54
    xMariax: hur går det med sambons arbetstider? Känns det som du befarade?
  • xMaria­x
    Äldre 29 Aug 20:03
    amerika skrev 2013-08-29 19:54:05 följande:
    xMariax: hur går det med sambons arbetstider? Känns det som du befarade?
    Han är skönt nog hemma ännu.. Han ska först på utbildning i början av nästa vecka (måndag vet vi och antagligen tisdag) sen börjar han jobba. 
  • Theli5­04
    Äldre 30 Aug 13:30

    Jag hoppar in här om jag får?
    Jag ska gifta mej 24 maj 2014, skulle ha gift oss midsommardagen, men hittade ingen lokal =/ så vi bytte datum.
    Så nu är kyrkan ändrad och lokal är fixad och klänning är inköpt :)

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014