• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • a ring on my finger
    Fluff skrev 2014-06-02 11:31:44 följande:
    Va kul att ni blir nöjda med maten och att ni fått inspiration till drycker.
    Hur många rätter ska ni ha? Man räknar väl 1 glas per mål/person och 4-5 glas/flaska beroende på hur stora glasen är och hur mycket man fyller på.
    Ska ni bjud på dryck hela kvällen? Hur har ni tänkt?
    Blir det en massa över så har ni ett fullt barskåp :)

    Jag och min blivande tillsammans med tärnor och bestmans ska försöka träffas upp vid kyrkan iaf 30 min innan för lite fotografering och hinna gömma oss innan alla kommer. Jag kommer ha min mor som kör från frissan till kyrkan och blivande har sin far eller bestmans som kör honom.
    Vi ska ha förrätt, huvudrätt, tårta.
    Tror man räknar 1glas till förrätt och 2glas till huvudrätt.
    Drickan till maten är väl relativt lätt att räkna ut, på ett ungefär iaf. Men sen har vi frå bar hela kvällen och då blir det plötsligt svårt. Hur mycket kommer folk att dricka? Vad kommer folk att dricka? Kommer det vara jättevarmt ute? Osv...
    Lite kan ju gärna bli öer men vi tycker väldigt mycket om vin och går gärna på systembolaget och handlar flaskor efter vad vi ska äta så vi har inte så stor nytta av att ha massor av "festvin" kvar. Och starksprit dricker vi väldigt sällan så det har vi inte heller någon nytta av att ha mängder av.

    Det bir nog mestman/tärna som kör oss men det har vairt trevligt om de också hade kunnat ta ett glas bubbel hos frisören t.ex. Och så har vi barn som vi behöver ha med oss så vi måste ha bilar med bilstolar i. Som sagt små "oviktiga" saker som ändå måste lösas innan dagen D

  • a ring on my finger

    Är det föresten någon som har tips på bra tjocka servetter. De ska helst vara vita och inte linne utan engångs.
    Ibland på restauranger har dem väldigt tjocka pappersservetter som nästan känns som tyg.

  • CJ5
    Fluff skrev 2014-06-02 11:32:29 följande:
    Va kul! Va hade dom planerat? Va gjorde ni? Vill du dela med dig? :)
    Delar gärna! Detta blir ett låååångt inlägg!
    torsdagen hittar jag stora spelkort i bilen, på fredagen ringde någon och frågade efter Alice, men det kopplade jag inte alls. På lördagen får jag ett mms från haren i Alice i underlandet med en klocka i handen tick tack tick tack stod det.. Efter en stund knackar det på dörren, jag öppnar och på trappan ligger en fin rosa låda. i den låg en inbjudan från hjärter dam till hattmakarens te bjudning. En jätte fin blå klänning med underkjol och vita strumpbyxor. Jag hade en kvart på mig att bli klar. Sen knackar det på dörren igen och nedanför trappan står haren med klockan. jag får springa efter haren som skuttar iväg. Möter en av kortknäcktarna och vi sätter oss sen i min pappas bil. I bilen får jag smink en peruk och jätte långa ögonfransar och ett gigantiskt vinglas som jag ska bära omkring hela dagen. Vi åker till gärdet ut till ett stall där vi ska åka häst och vagn. och där möter jag hjärter dam, en till knäckt, hattmakaren, katten och dudedi och dumdedum vad dom nu heter, dom skalliga tvillingarna i filmen. Dom är sååå utsopexade hela bunten att jag inte känner mig utklädd, allt var så bra och dom var såå fina! dagen följs av att vi åker till en studio och jag får sjunga in en sång (jag kan inte sjunga) Sen går vi på spökvandring i gamla stan och går till en krog inne i stan och tillslut hamnar vi på min syrras terass där dom dukat upp världens finaste middag, men tekannor och minimat och allt var så perfekt!!!! 
  • CJ5

    Har fått bilder på min klänning som jag ska prova på tisdag. men jag lyckas inte lägga till den i tråden... Det blir en egen tråd av det.. jättekonstigt..
    cateringen är klar
    listan på alla som kommer är klar
    musiken är klar
    tältet är klart.. nu är det bara småfix kvar!

  • a ring on my finger
    CJ5 skrev 2014-06-02 12:43:10 följande:
    Delar gärna! Detta blir ett låååångt inlägg!
    torsdagen hittar jag stora spelkort i bilen, på fredagen ringde någon och frågade efter Alice, men det kopplade jag inte alls. På lördagen får jag ett mms från haren i Alice i underlandet med en klocka i handen tick tack tick tack stod det.. Efter en stund knackar det på dörren, jag öppnar och på trappan ligger en fin rosa låda. i den låg en inbjudan från hjärter dam till hattmakarens te bjudning. En jätte fin blå klänning med underkjol och vita strumpbyxor. Jag hade en kvart på mig att bli klar. Sen knackar det på dörren igen och nedanför trappan står haren med klockan. jag får springa efter haren som skuttar iväg. Möter en av kortknäcktarna och vi sätter oss sen i min pappas bil. I bilen får jag smink en peruk och jätte långa ögonfransar och ett gigantiskt vinglas som jag ska bära omkring hela dagen. Vi åker till gärdet ut till ett stall där vi ska åka häst och vagn. och där möter jag hjärter dam, en till knäckt, hattmakaren, katten och dudedi och dumdedum vad dom nu heter, dom skalliga tvillingarna i filmen. Dom är sååå utsopexade hela bunten att jag inte känner mig utklädd, allt var så bra och dom var såå fina! dagen följs av att vi åker till en studio och jag får sjunga in en sång (jag kan inte sjunga) Sen går vi på spökvandring i gamla stan och går till en krog inne i stan och tillslut hamnar vi på min syrras terass där dom dukat upp världens finaste middag, men tekannor och minimat och allt var så perfekt!!!! 
    Wow, det låter verkligen genomtänkt och roligt. Tänk så mycket tid och planering som ligger bakom en sådan möhippa, fantastiskt!
  • a ring on my finger

    Åh, nu har min vigselring kommit och jag äääälskar den!
    Jag köpte en annan för länge sedan men när jag hittade denna på en bröllopsmässa så ångrade jag mig.
    Den som jag köpte först får helt enkelt bli en "vanlig" ring istället

  • Lindatamminen
    Fluff skrev 2014-06-02 11:25:58 följande:
    Hindersprövning och legitimation sa våran präst att vi ska ha med när vi träffar henne på torsdag.
    tusen tack våran präst sa inget:/
    CJ5 skrev 2014-06-02 12:43:10 följande:
    Delar gärna! Detta blir ett låååångt inlägg!
    torsdagen hittar jag stora spelkort i bilen, på fredagen ringde någon och frågade efter Alice, men det kopplade jag inte alls. På lördagen får jag ett mms från haren i Alice i underlandet med en klocka i handen tick tack tick tack stod det.. Efter en stund knackar det på dörren, jag öppnar och på trappan ligger en fin rosa låda. i den låg en inbjudan från hjärter dam till hattmakarens te bjudning. En jätte fin blå klänning med underkjol och vita strumpbyxor. Jag hade en kvart på mig att bli klar. Sen knackar det på dörren igen och nedanför trappan står haren med klockan. jag får springa efter haren som skuttar iväg. Möter en av kortknäcktarna och vi sätter oss sen i min pappas bil. I bilen får jag smink en peruk och jätte långa ögonfransar och ett gigantiskt vinglas som jag ska bära omkring hela dagen. Vi åker till gärdet ut till ett stall där vi ska åka häst och vagn. och där möter jag hjärter dam, en till knäckt, hattmakaren, katten och dudedi och dumdedum vad dom nu heter, dom skalliga tvillingarna i filmen. Dom är sååå utsopexade hela bunten att jag inte känner mig utklädd, allt var så bra och dom var såå fina! dagen följs av att vi åker till en studio och jag får sjunga in en sång (jag kan inte sjunga) Sen går vi på spökvandring i gamla stan och går till en krog inne i stan och tillslut hamnar vi på min syrras terass där dom dukat upp världens finaste middag, men tekannor och minimat och allt var så perfekt!!!! 
    guuuudd va häftigt:)

  • Julibrud2014

    Wow!! Vilken häftig och annorlunda hippa!!


    CJ5 skrev 2014-06-02 12:43:10 följande:

    Delar gärna! Detta blir ett låååångt inlägg!

    torsdagen hittar jag stora spelkort i bilen, på fredagen ringde någon och frågade efter Alice, men det kopplade jag inte alls. På lördagen får jag ett mms från haren i Alice i underlandet med en klocka i handen tick tack tick tack stod det.. Efter en stund knackar det på dörren, jag öppnar och på trappan ligger en fin rosa låda. i den låg en inbjudan från hjärter dam till hattmakarens te bjudning. En jätte fin blå klänning med underkjol och vita strumpbyxor. Jag hade en kvart på mig att bli klar. Sen knackar det på dörren igen och nedanför trappan står haren med klockan. jag får springa efter haren som skuttar iväg. Möter en av kortknäcktarna och vi sätter oss sen i min pappas bil. I bilen får jag smink en peruk och jätte långa ögonfransar och ett gigantiskt vinglas som jag ska bära omkring hela dagen. Vi åker till gärdet ut till ett stall där vi ska åka häst och vagn. och där möter jag hjärter dam, en till knäckt, hattmakaren, katten och dudedi och dumdedum vad dom nu heter, dom skalliga tvillingarna i filmen. Dom är sååå utsopexade hela bunten att jag inte känner mig utklädd, allt var så bra och dom var såå fina! dagen följs av att vi åker till en studio och jag får sjunga in en sång (jag kan inte sjunga) Sen går vi på spökvandring i gamla stan och går till en krog inne i stan och tillslut hamnar vi på min syrras terass där dom dukat upp världens finaste middag, men tekannor och minimat och allt var så perfekt!!!! 


  • CJ5

    Det var verkligen underbart. Och nu med 44 dagar kvar börjar det kännas på riktigt! ;). Hur går det för alla er tjejer? Börjar allt falla på plats?

  • Utvandrare

    45 dagar kvar här, och ja, nu börjar vi få koll. :)

    Igår spikade vi vinlistan, möbleringen och tårtan. Nu väntar vi bara på min andra klänning (som borde komma om två veckor) och Mr. U måste prova sin tux igen. Första varvet från skräddaren var byxorna fortfarande lite vida och aningens korta. 

    Vi måste fortfarande skriva ihop varsitt brev till prästen. Hon vill att vi enskilt formulerar "varför du vill tillbringa ditt liv i äktenskap med xx" - och vi har inte haft en halvtimme över på flera månader till att knåpa ihop våra svar. Träffar henne gör vi först veckan före bröllopet, när vi är i Sverige.

    Just det, flygresorna måste vi boka ockås... Annars känner vi oss ganska klara.

    Hur går det för er andra?

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?