• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • bettansss

    Jag har också 20 dgar kvar. Har i veckan varit i kontakt med vigselförrättare och solist/pianist så där är allt klart. Har nästan gjort klart bordsplaceringen. Ska nu kommande vecka kolla av med vigselplats och festplats och hon som ska göra tårtorna. Fixat lite med festprogram/vigselprogram men det är inte klart. Fått hem blommorna som beställdes från Etsy, superfina!

    Blev lite problem med frisören, så nu ska jag inte dit på konsultation förrän tre dagar innan bröllopet, känns lite tätt inpå men det får gå. Då ska hon klippa och slinga håret också. Har bokat in tid för brynplock och -färgning veckan innan också. Naglarna ska min syster hjälpa mig med.  

    Känns som läget är under kontroll!  Skönt! :)

    Maddox - vad är en dermabrasion? 

  • Maddox

    Va skönt att alla fortfarande har läget under kontroll :) bettansss det är en ansiktsbehandling, googla på de så kan du läsa om det. Verkar vara super bra för de mesta :) tjejen jag ska göra det hos har 500:- rabatt nu så ja passar på :) Solisten ska vi träffa nu på fredag. Vet inte varför men jag är nervös inför det. Fråga mig inte varför :)

  • Moonlight83
    marolo skrev 2014-02-02 21:55:09 följande:
    Skönt att du har det mesta fixat, vilken fotograf blev det för er? hur blev klänningen har du någon bild? :)
    Var en tjej jag fick tips om i inbox som låg bra till prismässigt. Har nu bestämt mig för att köpa tårtorna med men dekorera dem själv.Så håller på att kolla upp 4 bagare i stan samt där mina färldrar bor.
  • MH2014

    Ja ni, nu är det inte många dagar kvar, närmare fem stycken!! Det mesta är på banan med lite små uppdrag kvar... Jag är ju inte alls nöjd med min klänning och har inte köpt accessoarer eller underkläder än.....!!.....

  • marolo
    MH2014 skrev 2014-02-06 20:48:53 följande:
    Ja ni, nu är det inte många dagar kvar, närmare fem stycken!! Det mesta är på banan med lite små uppdrag kvar... Jag är ju inte alls nöjd med min klänning och har inte köpt accessoarer eller underkläder än.....!!.....
    Du hinner!! :)
    själv 8 dagar kvar och både jag och sambon är sjuka, det bådar inte gott hoppas bara att den värsta förkyldningen försvinner relativt fort och att det inte utvecklas till någon influensa peppar peppar..
     
  • Maddox

    Och nu är det verkligen nära för er :) Krya på er. Lika bra att va sjuk nu och va frisk till bröllopet :) Vi träffa vår solist idag och stämde av. Det känns bra nu allting även om vi har en del kvar att fixa med. Allt ska ju planeras in i detalj.

  • Maddox



    Då anlände min festblåsa :) Ni behöver ju inte kolla ansiktet så noga, ruffsig och dan. Men sjukt nöjd med klänningen som jag gav 169:- för :) Kom även med en brocsh med stenar i silver som man kan ha på. Vet inte vilket jag ska
  • marolo

    Jättefin maddox! :) Hade du tänkt ha ballerina till? Jag tyckte det var jättefint och tycker verkligen du ska ha de vita ballerinaskorna till :)

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014