• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • MH2014

    Men du vet att man kan hyra av henne?? :)
    nu tycker jag nästan det ska bli tråkigt att fixa till mig.. Men som du säger gifta med våra tänkte blir vi ju hur som :))

  • bettansss

    Ja, Elsa Billgren-klänningar är ju superfina! Värt att kolla upp Marolo om du är sugen på en sån :) jag köpte tillslut den där som ja la upp bild på igår, hade nästan bestämt mig för att strunta i det men så skulle jag bara in och kolla på den en sista gång... Och beställde den, haha. Blev sjukt osäker på underkjol och sånt till men beställde en sån också och så får vi se hur det ser ut när det kommer hem! Kan ju hoppas på att få tillbaka lite av det om jag lyckas sälja den vidare sen.

  • PoS

    Jag sitter här o syr för glatta livet. Jösses vad mycket som dyker upp så här veckan innan! Tyckte vi hade bra planering för när saker ska ske osv och nu har vi typ ändrat på allt haha. Tex tider för foto osv. Skönt säger jag att vi styr över allt sånt själva! Min tärna fixar håret och jag sminket, en kompis fotar och en annan vän ska sjunga. Mamma lagar maten. Förstår ni hur mkt tid som spenderas i telefon så här sista dagarna? galet! Springer också runt och shoppar dekorationer på slutrea bara sådär. Det är ju galet. igår satt jag till halv ett o trixade med buketten och blev faktiskt ganska nöjd till slut. Vi får väl se, ska limma o fixa lite mer imorgon kväll. Idag ägnar jag kvällen åt vår boedsplacering och att sy på alla namnlappar på fleecefiltar. gaaaaah det är snart! Pirrigt!!

  • bettansss

    Marolo - lite tight om tid kanske men efter vad som stod om working- och delivery time borde den dyka upp i tid. Håller tummarna!

  • PoS

    Gtsy - fint med de påsydda ärmarna. Jag var inne på ngt liknande till den första klänningen jag köpte eftersom jag känner mig naken i axelbandslöst. Men sen löste jag det med att köpa en annan klänning istället haha!

  • PoS

    Marolo, ska bara föra över till datorn först. Det är så sjukt irriterande att man inte kan ladda upp från mobilen!

  • bettansss

    Yey Izredam! Vad härligt att äntligen heta samma, jag vill också! Men snart så, igår var det en månad kvar för oss.

    Mina blommor är redan i Sverige! Det gick verkligen fort med express shipping, så hoppas dom kommer nästa vecka. Kan inte låta bli att tänka att det känns lite onödigt att lägga pengar på snabbfrakt, dom borde ju ha dykt upp i tid med vanlig frakt också men jaja, nu är det ju redan gjort.

    Våra ringar är dessutom klara imorgon, det slog mig nu ikväll, så nu vill jag att vi åker ner och hämtar hem dom. Inte för att jag kan ha den fortare för det men då kan jag ju få ta fram och titta på den lite då och då i alla fall! :)  
     

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014