• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Maddox

    Haha precis Bettansss :) min sambo tyckte om båda festklänningarna och tyckte att ja kunde ha den vita till maten sen byta om till den lila när festen börjar och man ska dansa loss :) haha. Hoppas bara båda kommer fram i tid. Du kan ju sälja det sen igen bettansss så förlorar man inte så mycket ju :)

  • MH2014

    Marolo - vilket flyt... Kanske jag borde åka till din stad?! ;)

    sprang iväg idag till en brudbutik för att se om besöket kunde stilla min nyfikenhet eller tvärtom... Precis det som jag vill ha fanns ju givetvis inte och skulle vara på tok för mycket i pris. Provade en som va kanon fin på, behövdes lite ändringar men kände mig riktigt vacker,,,tyvärr kostade den 5000:-, och jag känner att jag inte kan göra det då jag redan har en som är dyrare hemma liksom :( men la undan den till imorgon för att få fundera iaf,,men kan inte punga ut det......... :(

  • MH2014

    Att vi inte kan stilla våra hjärnor!! Vi beställer saker så här i sista minut hahaha, urna om det är här brudbutikerna tjänar in kosingen? Alla brudar som panik-shoppar dagar/veckorna innan ;D

  • bettansss
    MH2014 skrev 2014-01-20 19:58:01 följande:
    Marolo - vilket flyt... Kanske jag borde åka till din stad?! ;)

    sprang iväg idag till en brudbutik för att se om besöket kunde stilla min nyfikenhet eller tvärtom... Precis det som jag vill ha fanns ju givetvis inte och skulle vara på tok för mycket i pris. Provade en som va kanon fin på, behövdes lite ändringar men kände mig riktigt vacker,,,tyvärr kostade den 5000:-, och jag känner att jag inte kan göra det då jag redan har en som är dyrare hemma liksom :( men la undan den till imorgon för att få fundera iaf,,men kan inte punga ut det......... :(
    MH2014 skrev 2014-01-20 19:59:28 följande:
    Att vi inte kan stilla våra hjärnor!! Vi beställer saker så här i sista minut hahaha, urna om det är här brudbutikerna tjänar in kosingen? Alla brudar som panik-shoppar dagar/veckorna innan ;D
    Du kan inte sälja den du har då så den inte känns lika dyr? 

    Haha, ja, herregud, man ska sluta titta efter andra saker när man bestämt sig. Ska fundera till imorgon angående en kvällsklänning men det lutar åt att jag beställer och sen säljer den vidare oavsett om jag använder den eller ej, 600 kronor är ändå en ganska liten del av vår budget. 
  • Gtsy

    Å vad fina ni är!


     


    Grattis!


     


    Bella84 skrev 2014-01-14 10:56:22 följande:
    Har fått bilderna från fotografen och tänkte dela med mig :D


     


     


     


  • Gtsy



    Här kommer 2 bilder på min klänning! <3


    Den övre visar hur vi tänkte lägga till ärmar. De är nu ditsydda och ska bara justeras en aning. Upphängningen för släpet är uttänkt men inte klar, hela släpet kommer att komma upp under så att den sedan blir jämnlång till dansen.


    Vi höll på i 6 timmar i lördags! Fy farao vad tid det tar att fundera och finurla. För att inte tala om vilken tid det tar att snöra på mig klänningen! Haha.


    Överanalyserade såklart tillslut, trött som jag blev så sen hade jag ångest hela söndagen och måndagen så jag blev tvungen att ringa över en kompis igår kväll så fick hon snöra den på mig och titta i lugn och ro. Och visst satt den ju bra! Bara bröllopsnerver som spökar! *blääää*


    Men nu känner jag mig lugn igen och i helgen bär det av till stora bröllopsmässan i sthlm tillsammans med min tärna!
    Ska bli otroligt roligt och jag har en del saker som jag hoppas kunna inhandla på plats!
    Bland annat; ballonger, bok/album, skor (mitt 5:e par i ordningen, dock är ett par återsända och ett par fick syrran ist), kanske lite annat smått och så hoppas jag på att det är någon som gör graverade glas!


    Från ebay är det beställt och påväg hem; pälsbolero, tiara/diadem, pälsbenvärmare till uteskorna, hjärtformade kinesiska lyktor(såna man tänder eld på och släpper iväg).
    Stjärnhimlen har kommit hem och det kommer bli super!


    Vi har bestämt låtar också! Thousand years - christina perri som inmarch, Du är allt -Sonja alden som efter vigseln/utmarch och Everything - M Buble som första dans, testade lite i söndags och det kommer bli super!
    Supernöjd! Kommer grina som en idiot, hahahhaa!

  • MH2014

    Bettansss - jo absolut! Men man bet ju aldrig vad man får tillbaka, OM man lyckas. Usch det är bra svårt...det som stör mig är att jag inte kan få min dröm, inte ens min "budgetdröm" då jag är för sent ute :(( har hört mig för till butiker i USA och runt i Sverige, även kollat ebay, ebay uk osv...

  • marolo
    MH2014 skrev 2014-01-21 20:23:53 följande:
    Bettansss - jo absolut! Men man bet ju aldrig vad man får tillbaka, OM man lyckas. Usch det är bra svårt...det som stör mig är att jag inte kan få min dröm, inte ens min "budgetdröm" då jag är för sent ute :(( har hört mig för till butiker i USA och runt i Sverige, även kollat ebay, ebay uk osv...
    kollat asos.com? hittade två fina klänningar där jag idag :)
  • MH2014

    Marolo - Va kul för dig, beställde du? Jag har kollat där under resans gång men vill nog ha "lite mer klänning".
    vilken butik var det som du varit i och provat brudklänningar? Jag har suttit och ringt runt idag, ska fortsätta lite imorgon. Min amerikanska dröm gick i kras :((

  • marolo
    MH2014 skrev 2014-01-21 21:15:51 följande:
    Marolo - Va kul för dig, beställde du? Jag har kollat där under resans gång men vill nog ha "lite mer klänning".
    vilken butik var det som du varit i och provat brudklänningar? Jag har suttit och ringt runt idag, ska fortsätta lite imorgon. Min amerikanska dröm gick i kras :((
    vad tråkig :(
    Ja min dröm har alltid varit en "cupcake" 1950-tals klänning men alla dem som finns i sverige köper ju elsa bildgren upp ;)  har inte beställt än men gör det nog ikväll. Jag har varit i 3 bröllopsbutiker här i linköping, jag testade två som jag tyckte om men den ena var på tok för dyr och den andra var fin men kändes inte riktigt 100 då den inte var så "romantisk" som jag ville ha den...och då tänker jag inte lägga 4000 på den så är tillbaka till en enklare men mer romantisk istället, jag blir galen! men vi blir gifta tillslut endå Flört
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014