• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • PoS

    Köpt klänningen till festen idag. Så sjuuuu-hu-hu-uukt nöjd! Party, party! Ska försöka ladda upp en bild...

  • izredam

    Oj, vad mycket ni har gjort i veckan! Själv har jag pluggat och skrivit tre tentor... Fortfarande inget namnbyte genomfört dock :/ På måndag tänkte jag ringa och kolla vad handläggningstiden är just nu...

    Marolo: Här på MDH så ska det tydligen bara vara att gå till expeditionen och berätta att man har bytt namn (antar att man får visa personbevis/nytt körkort typ) och så kan man hämta ut ett nytt kort typ, det andra ska sköta sig själv då skolan är en statlig myndighet så kollar de tydligen i alla fall här mot folkbokföringen en gång i veckan och uppdaterar det som behövs.

    VHS (antagning.se t ex alltså) ska tydligen ha svårare för sånt dock (även om de ju också är en statlig myndighet) så dit har jag hört att folk fått ringa och gnälla massor med gånger, vilket känns lite jobbigt då jag måste söka exjobbskurs via dem snart, DEN vill man ju inte ska krångla om något.. .

  • marolo
    izredam skrev 2014-01-17 18:42:17 följande:
    Oj, vad mycket ni har gjort i veckan! Själv har jag pluggat och skrivit tre tentor... Fortfarande inget namnbyte genomfört dock :/ På måndag tänkte jag ringa och kolla vad handläggningstiden är just nu...

    Marolo: Här på MDH så ska det tydligen bara vara att gå till expeditionen och berätta att man har bytt namn (antar att man får visa personbevis/nytt körkort typ) och så kan man hämta ut ett nytt kort typ, det andra ska sköta sig själv då skolan är en statlig myndighet så kollar de tydligen i alla fall här mot folkbokföringen en gång i veckan och uppdaterar det som behövs.

    VHS (antagning.se t ex alltså) ska tydligen ha svårare för sånt dock (även om de ju också är en statlig myndighet) så dit har jag hört att folk fått ringa och gnälla massor med gånger, vilket känns lite jobbigt då jag måste söka exjobbskurs via dem snart, DEN vill man ju inte ska krångla om något.. .
    tur att du sa det, det hade jag aldrig tänkt på att det skulle vara problem däregenom, för mig är det värt att kolla upp eftersom jag sätter ihop min egen examen och måste förnya kurser en gång i halvåret :P hur långt har du kvar till examen? :)
  • izredam

    Ett och ett halvt år, men i vår söker vi både en projektkurs som vi måste ha till examen och vår exjobbskurs :P Hur långt har du kvar?

  • MH2014

    Moonlight83 - välkommen!! :) ju fler ju roligare ;) Går absolut att fixa på 6 veckor så länge ni inte har nå jätte poppis i tankarna - joförsig är det nog ett plus att vi alla valt vinterbröllop,,dem är ju inte lika poppis som sommar ;)

  • MH2014

    Idag kom skorna (femtielfte paret, typ) De är grymt läckra, och grymt höga!!! Va länge sedan denna här tvåbarnsmamman gick i klackhöjd 14,5 vill jag lova,,,hahahaha.. Ska prova dem till klänning inom kort för att se om helheten passar :))
    annars idag så har jag spraymålat klart allt. Det enda i pysselkvällar som är kvar nu är våra tumavtryck på gästbokstavlan! Imorgon ska vi köpa lite olika marmelader till ostarna, mannen ska köpa manschettknappsskjorta.. Veckan som kommer blir det att träffa fotografen och gå igenom önskemål och en liten provfotografering. Helt sjukt, 25dagar kvar idag!

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014