• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • bettansss
    MH2014 skrev 2014-01-15 10:54:05 följande:
    haha, jo.Flört det är en gammal flamma som kommit på mina tankar igen-men nu har den försvunnit igen. ÄRLIGT, helt onödigt att sitta hemma på brudklänningarDrömmer Så nu hoppas jag att mitt huvud har lagt ner!!

    Vad spännande, och hoppas att de hinner komma fram!!!
    Säljaren skickade faktiskt bilder på blommorna idag, så nu har jag godkänt att hon skickar dom till mig! Jättefina ser de ut att vara på bilderna. Min syster svarade med tystnad och sedan ett "jaha..." och ett "ska du inte kontakta en florist för säkerhets skull om dom inte hinner komma?" när jag sa att jag tänkte ha tygblommor så det verkade ju inte så populärt därifrån (väntade mig iofs den reaktionen). Men jaja, det är ju mitt bröllop och mina blommor (och sambons då förstås men han la sig inte i blomfrågan alls Flört) och jag är nöjd! Skulle de inte dyka upp/passa går jag utan, känns som att jag skulle vara lika glad för det. 

    38 dagar kvar idag! Du har ju mindre än en månad MH! Känns helt crazy att jag snart är fru! 
  • bettansss
    MH2014 skrev 2014-01-15 11:07:49 följande:
    Ett par nya skor är på väg hem för provning oxå, hahahahahahahahahaha
    haha! 
  • MH2014
    bettansss skrev 2014-01-15 11:11:23 följande:
    Säljaren skickade faktiskt bilder på blommorna idag, så nu har jag godkänt att hon skickar dom till mig! Jättefina ser de ut att vara på bilderna. Min syster svarade med tystnad och sedan ett "jaha..." och ett "ska du inte kontakta en florist för säkerhets skull om dom inte hinner komma?" när jag sa att jag tänkte ha tygblommor så det verkade ju inte så populärt därifrån (väntade mig iofs den reaktionen). Men jaja, det är ju mitt bröllop och mina blommor (och sambons då förstås men han la sig inte i blomfrågan alls Flört) och jag är nöjd! Skulle de inte dyka upp/passa går jag utan, känns som att jag skulle vara lika glad för det. 

    38 dagar kvar idag! Du har ju mindre än en månad MH! Känns helt crazy att jag snart är fru! 
    att folk ska tycka och tänkaFlört

    ja, det är sjukt, idag är det 27 dagar kvar!! undebart härligt, men lite skrämmande!
  • Lindlund

    Jag fick också en sådan reaktion när jag berättade att jag inte skulle ha riktiga blommor i min bukett men när folk väl fick se den frågade dem ifall jag hade ändrat mig och tagit riktiga. Haha, jag bara skrattade och svarade med, nej, detta ÄR blommorna du fnös över när jag berättade om dem!
    Det är så trist att så många ska ha åsikter jämt. Men det verkar höra till.


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • bettansss
    Lindlund skrev 2014-01-15 12:40:14 följande:
    Jag fick också en sådan reaktion när jag berättade att jag inte skulle ha riktiga blommor i min bukett men när folk väl fick se den frågade dem ifall jag hade ändrat mig och tagit riktiga. Haha, jag bara skrattade och svarade med, nej, detta ÄR blommorna du fnös över när jag berättade om dem!
    Det är så trist att så många ska ha åsikter jämt. Men det verkar höra till.
    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
    Haha, det är lite den reaktionen jag hoppas jag ska få på bröllopsdagen för att visa att det kan vara snyggt utan riktiga blommor! Annars är min syster väldigt hjälpsam och kommer med tips och råd som är bra att ha eftersom hon redan är gift men vi har lite olika syn på vad som är viktigt och vad vi tycker är fint på ett bröllop. Så där har jag fått "stänga av" ibland och tänka att det ju faktiskt är vad jag och sambon tycker som är viktigt. 
  • PoS

    Så roligt att se bilder från era fantastiska bröllop! Jag har varit lite inaktiv över julen både här på BT, på min bröllopsblogg samt överlag med bröllopsplaneringen. Men de senaste två veckorna har det rört på sig, lite väl mkt nästan! Min mor sa häromdagen att jag skulle akta mig för att bli en bridezilla


    MH2014 -> jag ser att klänning och skor fortfarande gäckar dig! Själv har jag fått sista-minuten-panik över klänningen också och sitter och spanar på Blocket varje dag haha för att hitta klänning till festen. Jag har två klänningar men den som var tänkt till festen är lite väl tight och jag vill ju helst kunna äta och dansa utan att oroa mig för att den ska spricka.... Plus att jag hade tänkt mig en kort lite mer "party" klänning så nu freakar jag varje dag typ över det här. Ska åka och prova en klänning idag faktiskt, en helt ny Zetterberg Couture som är såååå fin men eventuellt behövdes sys om lite.


    För vår del är det nu alltså 1 vecka och 2 dagar kvar så vi är verkligen i ett pysselstadie nu. Det är ganska mycket kvar att göra men om vi gör lite varje dag så kommer vi att hinna


    Vi ska servera våra fördrinkar i urdiskade barnmatsburkar och på dessa ska vi klistra fast silvriga snöflingor och hitta fina papperssugrör i silver/vitt vilket verkar vara helt OMÖJLIGT i en fysisk butik, finns bara på nätet.
    Ikväll ska vi skriva alla gästernas namn på satinband och fästa dessa i fleecefiltarna som ska hänga över stolarna. Det blir en värmande filt, bordsplacering och favor i ett - känner mig sjukt nöjd med multitaskingen i det haha!


    I tisdags var vi och checkade av det sista i lokalen och bestämde plats för baren och fotostudion som vi ska ha. Det är en scen i lokalen som man kan dra för draperier så det kändes naturligt att det blev bakom den. tror det blir himla bra! Ska skriva ut lite mustascher och lägga fram hattar, sjalar och glasögon osv för roliga kort. Så det är lite pyssel med det också som jag ska hinna med.


    Det är säkert en hel massa mer grejer men jag måste ändå säga att vi är rätt strukturerade och disciplinerade här på slutet så det ska nog gå bra. Och det vi inte hinner, det hinner vi inte.


     

  • PoS
    Bella84 skrev 2014-01-14 10:56:22 följande:
    Har fått bilderna från fotografen och tänkte dela med mig :D


    Fantastiskt vacker bild och vilken härlig solig dag det ser ut att ha varit!


  • Maddox

    Grattis alla ni som redan fått bli fruar! =) Nu är det inte jättelångt kvar, känns lite overkligt att det snart är dags. Sitter och klurar ihop va man ska skriva om alla gästerna, så när de är klart så är festhäftet klart. Bara hoppas att ingen får förhinder nu. :P
    Smygläser här varje dag. Roligt med bilder så man ser hur ni andra haft det på er stora dag. 

  • Moonlight83

    Hej.Hoppas att det är ok att ja hoppas in  såhär sent efter alla andra.Har försökt läsa i kapp lite,kul att se bilder från era vinterbröllop.Vi gifter oss på Alla hjärtansdag,vilket bestämdes på nyårsafton så blev bara 6 veckor att planera.Dock kommer vi ha det enkelt med endast närmaste familjen ,blir 14 personer.Kommer gifta oss i Gamla Linköping med en präst på von lingens gård.Är drop in den dagen men jag har pratat med dem och kommer få en tid bokad då vi har min gamla farmor och farfar med oss.
    Vi har pratat om giftemål de senaste 5 åren men annat har kommit i vägen,barn och hus osv men vi har båda varit överens om att vi vill hålla det enkelt.Så detta känns helt perfekt för oss.Kul att det är fler Linköpingsbor här :) 

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014