• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • dinkaru

    Bukettuppdatering Den skickades från Texas 2/1, från Chicago 4/1 och var i tullen i Malmö 8/1. Där slutade all information. Ringde posten idag och paketet var klart i tullen men de hade problem med att skicka ut paketen till terminalen och låg efter. "De ska jobba över ikväll". Har det inte kommit ny uppdatering då man söker försändelsen tills imorgon så kunde jag ringa igen. "Förhoppningsvis" hinner det fram innan helgen! Stressad :)

  • Lindlund

    Vilka härliga bilder Bella! :) Längtar tills våra bilder kommer också! :)

    Vad trist att det är i Sverige det ska strula dinkaru... Fast å andra sidan är jag inte förvånad tyvärr. Hoppas du får den denna vecka iaf!


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • marolo
    izredam skrev 2014-01-14 09:33:05 följande:
    Åh, jag vill också åka någonstans där det är varmt! En klasskompis åker till Dominikanska republiken direkt efter att de har gift sig om någon månad.. Tänk om man hade haft tid med det :(

    Grattis också till Bettansss som verkar få snö på bröllopet! Det hade jag också velat ha!

    Det har förresten gått över tre veckor nu och fortfarande inget namnbyte genomfört! Blir så frustrerad! Vet ju att det har varit både jul och nyår så att det inte är så konstigt egentligen, men ändå! Jag vill ju få mitt nya efternamn nu på en gång! Framförallt eftersom den nya terminen börjar på måndag och jag skulle vilja ha nya efternamnet på uppropslistorna då för att slippa krångla med efternamnsbyte under kursernas gång...
    det förstår jag, har också tänkt på det, jag läser iof bara typ en termin till sen är jag klar, fast ska ju forska så mastern är ju lite längre kvar till, men hur blir det liksom med namnbyte och skolan? man har ju både personligt inlogg till portal och sådanna saker och sen har vi student-id kort också, men det löser sig nog :)
  • marolo
    bettansss skrev 2014-01-11 16:45:30 följande:
    För oss var det typ det enda alternativet som kändes bra med så många gäster så det fick bli så. Förstår att det känns lite onödigt dyrt när man är så få. Vet inte vad det kostar, men har ni tittat på Von Lingens gård i Gamla Linköping? Var lite tveksam när jag bara sett bilder men när jag var där blev jag helt kär. Skulle lätt varit där om det inte var för att vi är så många, har för mig att man kunde ta in max 25 per där. Slottsmuseet tänkte jag också föreslå men då har du ju redan tänkt på det :) Du har inte kollat om man kan vara nånstans på Länsmuseet? Tycker att det är ganska fint där inne med marmor och högt i tak och så men det kanske kan vara svårt att hitta en plats som är lite avskild och som passar bra om man ska ha en vigsel. Tycker att det är fint inne på Statsbiblioteket också och delar av Konsert och Kongress, men kan inte riktigt ge förslag på VAR där inne man skulle vara i så fall. Haha, som du kanske märker så spånar jag bara helt fritt nu! :)

    Ni kan inte försöka få tag på nån som både sjunger och spelar gitarr då? Tänker att det är ganska enkelt att bara komma med en gitarr och sjunga en låt eller två om man nu vill ha det under vigseln. Om ni är så få så kanske den personen inte ens behöver ha en mikrofon? 
    Bettanasss, det blir vigsel på länsmuseet för vår del, på konstavdelningen, vi var där och titta och det är endå himla fint och speciellt för tydligen har det bara varit 3 vigslar allt som allt där, och personalen var jättetrevlig och tillmötsegåeende :) nu letar jag bara efter en solist som kan spela gitarr men det är omöjligt så det får nog vara :( Bara 4 veckor kvar för mig idag! :)
  • bettansss
    Bella84 skrev 2014-01-14 10:56:22 följande:
    Har fått bilderna från fotografen och tänkte dela med mig :D
    Så fina bilder Bella! Och vad mysig lokalen verkade vara! 
    izredam skrev 2014-01-14 09:33:05 följande:
    Grattis också till Bettansss som verkar få snö på bröllopet! Det hade jag också velat ha!
    Åh, jag hoppas verkligen att snön ligger kvar, tycker faktiskt att det har kommit perfekt mängd här i Linköping, såhär kan det få vara i sex veckor framåt! :) 
    dinkaru skrev 2014-01-14 15:30:53 följande:
    Bukettuppdatering Den skickades från Texas 2/1, från Chicago 4/1 och var i tullen i Malmö 8/1. Där slutade all information. Ringde posten idag och paketet var klart i tullen men de hade problem med att skicka ut paketen till terminalen och låg efter. "De ska jobba över ikväll". Har det inte kommit ny uppdatering då man söker försändelsen tills imorgon så kunde jag ringa igen. "Förhoppningsvis" hinner det fram innan helgen! Stressad :)
    Den borde ju komma fram till helgen, men förstår att man blir stressad. Beställde ju min bukett tillslut från en amerikansk säljare och fick betala en del extra i express shipping, men har redan börjat oroa mig för att den inte ska dyka upp! 
    marolo skrev 2014-01-14 18:34:41 följande:
    Bettanasss, det blir vigsel på länsmuseet för vår del, på konstavdelningen, vi var där och titta och det är endå himla fint och speciellt för tydligen har det bara varit 3 vigslar allt som allt där, och personalen var jättetrevlig och tillmötsegåeende :) nu letar jag bara efter en solist som kan spela gitarr men det är omöjligt så det får nog vara :( Bara 4 veckor kvar för mig idag! :)
    Härligt, Marolo! Tror det blir jättefint på Länsmuseet, nästan så man blir sugen på att komma förbi och titta ;) Och härligt med dominikanska precis efteråt också! Vi måste vänta med bröllopsresa, får ta det i sommar istället, men känns lite trevligt att ha en bröllopsresa att se fram emot under våren också! :)  
  • marolo

    hehe, ja vi hade så himla tur att den resan passade in så bra så vi kan åka dagen efter, det blir lite roligare för oss med tanke på att vi bara kommer ha med 4 vänner så "rymmer" vi och då passar det bättre med att resan kommer så tätt inpå :)

  • MH2014
    bettansss skrev 2014-01-10 18:34:36 följande:
    MH - haha, var det inte första veckan i januari som var deadline? ;) Vad är det för andra ivory som du funderar på nu då? 

    Bestämde mig för blommor också och beställde tygbuketter och korsage från en säljare på Etsy. Håller tummarna att det inte blir några jättesummor i tull eller så.  
    haha, jo.Flört det är en gammal flamma som kommit på mina tankar igen-men nu har den försvunnit igen. ÄRLIGT, helt onödigt att sitta hemma på brudklänningarDrömmer Så nu hoppas jag att mitt huvud har lagt ner!!

    Vad spännande, och hoppas att de hinner komma fram!!!
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014