• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • MH2014

    Haha izredam känner igen det där - vi har bara fastnat på bild tillsammans i början av vårt förhållande, de senaste fra åren har vi typ 0 stycken ;))

  • izredam

    Vi har från studenten (typ två månader in i vårt förhållande) och så nu i sommras... Men det får duga :)

    Jag gillade den första av de klänningarna bäst MH :)

    Och ja, Nettan, hur har det gått? :D

  • bettansss

    Välkommen Glyttar!

    Fina klänningar båda två MH! Tyckte om den andra bäst men det kanske är för att jag tänker mig att jag skulle passa bäst i den... :) Den första kanske känns lite mer som du utifrån det jag sett i övrigt att du har tänkt dig. 

    Ja, bilder på oss tillsammans är ju jättesvårt att hitta. Överhuvudtaget verkar det bara var han som tar kort på mig för det har vi massvis av... Men häromveckan hittade vi faktiskt en (dessutom jättegullig) bild på honom och mig som hans kompis tog en av de första kvällarnna vi träffades. Kul att se och tänka tillbaka på, hade helt glömt bort att den bilden fanns. 

  • Lindlund

    Vigselsamtalet gick bra igår! :) Det kändes förstås pirrigt och allra helst när vi skulle öva på ingång och löftena! Men det kördes samtidigt så himla bra! :) Jag kan verkligen inte förstå att det snart ska ske?! Det känns så otroligt overkligt!!!

    Jag gillar den andra klänningen bäst MH. Men säger som bettansss, det är nog mest för att det är mer min stil. :)


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • izredam

    Vi är nere på ensiffrigt i nedräkningen nu :) Har läget under kontroll ändå tycker jag. Hämtade termosarna till glöggen idag också och nu fick jag tummen ur och ringde hotellet. Det var ledigt (som tur var, det är ju inte en så stor stad tack och lov). Så det blir "sviten" på hotell Wictoria i Mariestad. Skönt att ha det fixat.

    Inatt är det bio som gäller. Lucia movie night är en årlig tradition för oss. Alltid skoj!

    Det stora som är kvar på listan nu är att skriva klart festprogrammet samt skriva ut fest och vigselprogram. Resten är bara smågrejer (köpa marschaller t ex). Och så skolarbeten.

    Hur går det för er andra?

  • Nettan69

    JAG ÄR GIFT - OCH DET KÄNNS HELT UNDERBART HjärtaHjärtaHjärta

    Vigseln, fikat, middagen - allt gick så smidigt och lätt. 

    Nu åker vi på minimoon.

    Hörs senare!  


  • izredam

    Vad fantastiskt! Skönt att allt blev bra trots att naglarna inte verkade bli som du tänkt dig :D

    Ha det så bra på minimoon:en :D

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014