• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Bella84
    MH2014 skrev 2013-12-10 15:06:35 följande:
    Vet ni vilken BESVIKELSE jag fick igår!! Min mor var hör så jag kunde prova klänningen ordentligt och hela kitet - till min besvikelse så trivdes jag INTE ALLS :(( Visst att jag visste att inte klänningen är hundra, men att inte få känna sig vacker på sin bröllopsdag!!?? Det känns ju jätte tråkigt :((
    blev så ställd att jag somnade med migrän kl 18!!
    Men fyy MH så tråkigt. Har du inte möjlighet att lämna tillbaka den?
    De finns ju även billiga klänningar från Kina annars?

    Man ska känna sig som världens vackraste. Om så  bara för en dag :D
  • MH2014

    bettansss och Bella - är magkänslan som inte stämmer!! Jag använder nästan aldrig ljusa färger att ha på mig och har ju nu köpt en ivory brudklänning,,det andra är att jag inte är så förtjust i brudklänningar heller, på mig alltså! Min kropp har förändrats efter mina två älskade skrotkorn och jag är inte riktigt i fas i att klä mig "rätt" än i min kvinnligare kropp.
    kinaklänningar är inget för mig. Beställde två stycken för ett år sedan och det va ett big no no, inget för mig.
    så här tänker jag nu: jag ska på jakt efter en lång, förhoppningsvis underbar, svart klänning! Jag känner mig oftast sexigast och vackrast i svart, så tänker försöka mig på att hitta en speciell eller en väldigt enkel lång klänning. Jag spar den andre, utifall att... Jag lägger tilltro att hitta en ny klänning som åtminstone får mig att känna mig tillfreds :))
    "bara" ~60 dagar kvar och så är det jul&nyår,,hur ska detta gå??! Hahaha...

    stort tack att ni ställer upp och svarar på velmajans kris! :)

  • bettansss

    Men en svart långklänning borde väl inte vara så svårt att hitta när det är vinter och festtider! Nån speciell skärning du är ute efter? Såg en fin svart långklänning i Esprits skyltfönster häromdagen, den gick omlott över brösten och så avskuren precis under. Men som sagt, borde ju finnas lite överallt just nu :)

  • Nettan69

    Ahhh - today is the day... 

    Provade att göra naglarna i går och det gick åt helvete rent ut sagt.... så nu har jag gröna sorgband runt vänstra handens naglar.... Suck

    Får se om min makeupartist kan hjälpa mig idag.

    Har drömt mardrömmar igen. Min makeuptjej kom aldrig, insåg då att jag var på ett annat ställe än vad vi först sagt så allt gick åt helvete där med.. Låg och grät o grät. Men sen vaknade jag (idrömmen) och då var vi redan gifta och jag mindes ingenting... Toppen...

    Gjorde klart tårtorna igår, bakade 100 cakepops i förrgår så nu ska det bara fraktas till dagis för den stora dagen.

    YEAY - om 10 timmar är jag FRU F. Hjärta 

  • Lindlund

    Hej tjejer och tack för era ord! Det värmer gott ska ni veta <3

    Usch, det är verkligen jobbigt, sorg blandat med glädje hela tiden.. försöker känna mig glad över att det snart är dags och då kommer känslan av sorg för att min vän inte är med mig och hjälper till som hon skulle. Fick veta i förrgår att begravningen kommer vara den 27:e december så veckan innan bröllopet. :(

    Dag ska vi träffa prästen, är det något speciellt vi bör tänka på innan? Vi tänkte ta med hindersprövnngen idag och sedan har vi ju funderat på psalmer och vilka löften vi vill ha, men är det något annat?


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Lindlund

    Fy vad trist MH... :( Hoppas verkligen att du hittar en klänning som du trivs i det är ju så viktigt att trivas i klänningen!

    Hoppas allt gått väl för er idag Fru F?! :)


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Glyttar

    Hej


    Vi gifter oss 22 feb 2014 i glommen/Falkenberg. Borgerilig vigsel i Bogö Båtbod med efterföljande fest i Glommens samlingslokal. Maten kommer från Hamnkocken i Varberg.


    Temat är naturmaterial och ekologiskt med en rockig tutch. Det är inget hippiebröllop utan vi har fokuserat på sten, glas, metall, och vitt. Maten är ekologisk lika så vinerna. Tyvärr inte kläder. Där styrde priset dessvärre.


    Jag kommer att ha en klänning med siden liv med stor tyllkjol, kommer att sitta ett svart sidenband i midjan. BG kommer att ha en svart kostym med väst och svart fluga. Han kommer att ha sin farfars gamla fickur. på skjortan kommer där sitta ett par manschettknapppar från Rock By Sweden.


     


    Spännande att läsa om er planering!


     

  • izredam

    Lindlund: jag gissar att ni redan träffat prästen nu och nej, det räcker gott så :) prästen berättar resten :P det är lite texter som ska väljas också, men det löste vi där utan förberedelse :) lycka till!

  • Lindlund

    Nej izredam ,vi ska inte vara där förrän 18 ikväll! Jag tror det löser sig utmärkt! Nara så pirrigt alltihop! Känns så långt borta men ändå nära. :)


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • izredam

    Verkligen! Det är 10 dagar kvar för oss idag! Helt sjukt när man tänker på allt skolarbete som ska göras innan dess. Men det blir så skönt när det är klart sen!

    Kom på nu att jag FORTFARANDE inte har ringt till hotellet. Det MÅSTE vi göra imorgon! Imorgon har jag en av två labbar i min ena kurs också (den andra är på måndag, sen projektredovisning i den kursen på torsdag nästa vecka). Har en lätt migränkänning också, fantastiskt.

    Letar bilder till festprogrammet. Har hittat några, men alla bilder är från när vi tog studenten (fester innan och så samt sommaren efter) eller nu i somras... Känns ju inte så roligt :/ har EN bild från när vi var på finlandskryssning med hans familj, men den är bara rolig för att alla sitter och tittar ner på sina telefoner på bilden och om jag skär bort alla andra så blir det ju inte ens roligt... I övrigt verkar vi hålla oss ifrån att vara med på samma bild...

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014