• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • MH2014

    Nja,,de "viktigaste" vet om ;) (om man får rangordna) nu bjuder vi ju inte alla som säkert förväntar sig att bli bjudna och då valde vi att ha kort bjudningstid :)

    idag var vi förbi museet där vi ska vara!!vi har ju inte varit där sedan i februari,,men det kommer bli kanon kanon!!hoppas bara på snö! för idag gapar det vita tomt :/

    ang parfym! så kommer jag inte köpa en "speciell" för bröllopet men kommer nog köra på en av mina favvo dofter (egentligen inte karlns bästa, men jag gillar) hahaha!

  • Nettan69

    Åhhhhh nu är det bara 10 dagar kvar tills jag blir Fru F Hjärta
    Nästa helg ska vi ha Svenhippa här hemma och bjuda på en liten buffé.

    Klänningen hänger på plats - ringarna är hos graveraren - maten är bestämd med restaurangen - drickan likaså - åååååååååå.....

    Är så lycklig Skäms 
    På tisdag ska jag fixa ögonfransarna och på torsdag ska  jag fixa naglarna.

    Yeay - snart dax.  

  • izredam

    Vi övade på löftena i bilen igår på väg hem från släkten, det kändes helt overkligt... 19 dagar kvar står nedräkningen på idag. Den 10e ska jag färga håret, och någon dag sista veckan innan ska en kompis fixa mina naglar :) Vi ska nog göra om festprogrammet i alla fall dock, vi hade gjort en tidslinje som inte fick plats när vi gjorde det på bröllopsguiden och kom tillsammans fram till att vi vill ha med den ändå...

  • MH2014

    Känner du att ni är bättre på banan nu när du "fått bort" lite uppgifter?? Så du kan njuta nu menar jag.

  • Nettan69

    Jag har sytt en rosett till min klänning och ett band jag ska ha runt midjan. 

    När vi viger oss ska rosetten sitta på rumpan.




    Och när vi är gifta så vrider jag fram den Tungan ute



     Coolt va Skrattande
  • izredam

    Supersnyggt! Tycker klänningen ser ut att sitta jättefint också. :D

    Vägde mig i morse (håller på att gå ner i vikt, inte för bröllopet, men för hälsans skull) - det fattas 1.5kg tills jag har gått ner 20kg. Det borde jag ju klara innan bröllopet va? Det är 19 dagar kvar idag. Det är ju ett halvkilo i veckan. För självförtroendet vore det nog bra i alla fall även om det fortfarande är i alla fall 13kg kvar efter det :P

    Fick förresten skämma ut mig och mejla prästen och fråga vilket det ena av bibelorden vi valde var idag. Vi har helt glömt bort båda två, det är två vi velar mellan "var det det eller det vi valde?" hopplöst!

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014