• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • izredam

    Jag tänkte titta på vigselprogrammet nästa helg (efter att vi träffat prästen alltså) - Tror inte alla texter får vara med, bara de som församlingen ska läsa (typ vår fader och sådär)... Hur brukar man göra?

  • MH2014

    Izredam - när vi haft dop för våra barn har vi alltid skrivit ut alla texter,,har våran präst inte haft nå frågor om.

  • MH2014

    Är det någon som har nå tips på god bål/drink att göra i stor mängd??
    har hittat en lingonbål med citronmeliss och en äppelmust med björnbär..tyckte de kändes lite vintrigt. Men har inte provgjort än,, men har ni nå tips??
    får ju inte bli för somrigt!!sedan skulle jag vilja ha nå med mycket örter! men det känns lite somrigt!

  • MH2014

    Sitter och tar fram alla inbjudnas adresser, började då att fundera på utformningen av kuverten.
    hade ju tänkt handskrivna kuverten med kalligrafi eller ska vi skriva ut etiketter med frame i schysst font??
    vi har en frame på inbjudan runt all text. Vad tycker ni?

  • MH2014

    Det är ju helst sjukt, och underbart att vissa av er har så nära nu :)
    vad tror ni! kommer ni hänga kvar på BT eller "försvinner" ni??
    jag har själv funderat över detta! då jag inte brukar beblanda mig i forum och liknande!!som det känns nu så kommer vi dela med oss av foton och tips efter vigseln för att efter någon vecka ta bort min profil - vet själv att jag skulle tycka det va så kul att få se resultatet ifrån alla våra bröllop nör man följts åt i planeringarna :)

  • Bella84
    MH2014 skrev 2013-11-23 07:28:57 följande:
    Det är ju helst sjukt, och underbart att vissa av er har så nära nu :)
    vad tror ni! kommer ni hänga kvar på BT eller "försvinner" ni??
    jag har själv funderat över detta! då jag inte brukar beblanda mig i forum och liknande!!som det känns nu så kommer vi dela med oss av foton och tips efter vigseln för att efter någon vecka ta bort min profil - vet själv att jag skulle tycka det va så kul att få se resultatet ifrån alla våra bröllop nör man följts åt i planeringarna :)
    Tror tyvärr inte jag lär hänga kvar särskilt länge. Men ska försöka dela med mig.
  • Lindlund

    Jag kommer nog inte hänga kvar längre än tills den sista i våran tråd delat med sig! ;) men det vore verkligen härligt att få se hur det har blivit för alla andra. :) Idag är blommorna gjorda! Lägger in bilder sen när jag kommer hem. Nu sitter jag på telefon.


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • oliveira
    Bella84 skrev 2013-11-22 12:49:11 följande:
    MH, låter väl hur bra som helst? :)

    Usch igår hade jag sån jäkla ångest.

    Ni som bjuder på alkohol, hur mkt har ni? Jag är så himla orolig att det inte kommer att räcka!

    Vi är 80 vuxna.

    Till välkomstdrink kommer varje person få välja mellan öl i glasflaska, alkoholfritt i glasflaska + en shot jäger.

    Till  maten kommer det att serveras vin/öl/cider

    Vi har 5 flak Somersby cider, 15 flak öl, 40 flaskor rött 25 flaskor vitt, 6 liter whisky, 4 liter bacardi, mojitoblandning, 4 liter bailys, 4 liter likör, 8 liter vodka, 3 liter gin, 6 liter jäger, 12 liter lådvin.

    Alltså detta är ju hur mkt som helst men är det 80 pers som bestämt sig för att gå all in kanske de inte är tillräckligt?   Hur mkt har ni??????
    Man räknar oftast med ca ½ flaska /person under middagen, så vinet tror jag nog att ni klarar er gott och väl med. Sen beror det väl lite på också hur mycket folk dricker efter själva middagsdelen är över. Vi kommer inte ha någon starksprit alls, bara lite avec till kaffet, sen får gästerna dricka öl eller cider under själva festen och så bjuder vi på ett till glas bubbel vid tolvslaget också eftersom det är nyårsbröllop =) vi kommer vara ca 70 personer.
  • izredam

    MH2014 - nej, jag vill bara inte skriva det innan vi träffar prästen för att jag vet ju inte helt 100 vilka texter som ska skrivas in i vigselprogrammet :P I övrigt har väl inte prästen några synpunkter på hur vi utformar vigselprogrammet gissar jag :P

    Jag lär förresten inte heller bli kvar här på bröllopstorget efter bröllopet.. Men bilder från alla här vill man ju se i alla fall, så tills dess tänker jag nog också vara kvar.

    Längtar till nästa helg just nu, träffa prästen och restaurangen som sagt, men även prata bukett med hon som ska göra den och dessutom få ordning på allt som måste göras på plats (blir troligtvis sista gången vi är nere och hälsar på innan bröllopet. Det är i alla fall tanken såhär på förhand).

    Är det bara jag som önskar att det var mindre att göra med bröllopet? Känner inte att jag har tid egentligen, men det måste ju liksom bli gjort..

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014