• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

    Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

    Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

    Ringar 2011

    Ringar 2012

  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • MariaMagdalena
    MariaMagdalena skrev 2013-01-10 11:23:47 följande:
    Tack =)
    Den breda har 0,03 ct, men den undre är faktiskt cz och dom går hela vägen runt, glittrar huuuur fint som helst! Just den här ringen (den smala) är i stål och som sagt cz, men finns även att få i guld eller vitguld med diamanter.
    Jag har oxå ganska små fingrar med smala och korta fingrar men den här kombinationen känns riktigt bra faktiskt. 
    Här är länken till ringen i guld www.kodega.se/show_product/FET-8018-B/-/-/-/8/1/178/0/0/257/us_size/709/0/0/0/

    Tror jag får det till 28 st stenar, det var lite pillrigt att inte tappa bort sig i räkningen
  • Limba

    MariaMagdalena,
    Fin ring!! Har kollat mkt på Kodega. Har du beställt den redan?  

  • MariaMagdalena
    Limba skrev 2013-01-10 13:52:03 följande:
    MariaMagdalena,
    Fin ring!! Har kollat mkt på Kodega. Har du beställt den redan?  
    Tack! Just den jag har är en kopia av den från Kodega och i stål och den har vi fått hem, vi gifter oss om drygt 2 veckor =)
  • Sandra01
    pamjofre skrev 2013-01-02 14:38:29 följande:

    Glömde bifoga bilden :P här kommer den..


    Hej!
    Oj så vacker! Berätta... varför safir? Anledningen till min fråga är att jag själv kollar på safirringar. Den blåa stenen skulle då symbolisera min man som är sportfiskare :)
  • Limba
    MariaMagdalena skrev 2013-01-10 14:12:18 följande:
    Tack! Just den jag har är en kopia av den från Kodega och i stål och den har vi fått hem, vi gifter oss om drygt 2 veckor =)
    Åh va härligt!!!! Grattis! {#emotions_dlg.flower} 
  • MariaMagdalena
    Limba skrev 2013-01-10 14:26:15 följande:
    Åh va härligt!!!! Grattis! {#emotions_dlg.flower} 
    Tack!!
  • pamjofre
    Sandra01- Tack! Hmm ja varrför, min sambo köpte den till mig när han friade. Vi hade gått förbi guldfynds fönster några dagar innan. Jag bara gillar safirer, den mörkblå färgen är så fin, och så är det lite annorlunda, inte så många som har det. Och så e de ju "något blått" till bröllopet :P.

    I ditt fall låter de ju jätte fint att den blå stenen skulle symbolisera din blivande man :) Lycka till i letandet!
  • Pagnie

    så här är en bättre bild på min ring:



    Och här enligt CoG:s önskemål så kommer en bild med bara två utav ringarna:

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013