• emelieparstam

    Bröllop i jönköpingstrakten 2013?

    Någon som ska gifta sig i Jönköpingtrakten 2013?

    Tänkte vi kunde ge varandra lite tips =)

    Mvh Emelie

  • Svar på tråden Bröllop i jönköpingstrakten 2013?
  • Tilda93
    BrideToBe 84 skrev 2012-12-21 20:41:57 följande:

    Ja precis, i den kyrkan vi ska ha vigseln fanns det fasta tider 12.30, 14.00, 15.,30 och 17,00. Vi ville ha kl 14.00 först men den var redan bokat så det fick bli 15.30 och nu i efterhand känns det mycket bättre, man slipper gå upp alltför tidigt på morgonen och hinner med både frisören o fotograferingen innan vigseln (då man ser som bäst ut, efter vigseln kanske man är lite varm osv)


    Men har ni bokat en kyrka än? Eller ni kanske ska gifta er borgligt? Har ni satt ett datum??


    Ska ni gifta er till sommaren kan det vara en god idé att börja skriva på inbjudningarna och bestämma lite tider osv. 6 månader innan bröllopet brukar vara en god tid för inbjudningskort.


    Kram!


    Vi bokade kyrkan för 6 månader sen typ ;), vi gifter oss 7 juni 2013. Vi skrev själva inbjudningarna i går, men måste vara säkra på lokal och tid först ;) vi vill inte skicka dem för ens i feb  och ha osa 7 Mars :D
  • BrideToBe 84
    Mandala skrev 2012-12-20 23:55:20 följande:
    Vi är också från Jönköping, gifter oss i aug och har knappt fixat något än. Jag som trodde att jag skulle börja och fixa i tid. Men men det blev inte så, blir väl en massa stress på slutet istället (precis så jag inte ville att det skulle bli).
    Gör ni lite då och då så blir det ju inte så mycket till slut =).
  • emelieparstam
    BrideToBe 84 skrev 2012-12-21 20:49:21 följande:

    Aha okej, men det är ju så kul att planera o fixa med lite till bröllopet och sen behöver ni ju inte få nån panik när det närmar sig nu när du hunnit med så mycket redan!! =)


    Jag har oxå bestämt mig för hur brudbuketten ska se ut, vill bl a ha pioner antingen i vitt eller lila, vita rosor, nejlikor.


    Jag ska göra min bukett hos Mimosa på torpa, vart inne där ett par ggr och haft mail kontakt med dom om lite priser osv, super duktiga!!


    ok, så du pratat med mimosa, kanske ska maila och fråga om priser, var de dyrt?
  • BrideToBe 84
    emelieparstam skrev 2012-12-21 23:59:00 följande:
    ok, så du pratat med mimosa, kanske ska maila och fråga om priser, var de dyrt?

    Nej, de var billigare än jag trodde.. Jag var mer inne på att bara ha stora vita rosor innan med lite detaljer av nåt lila band, silvertråd och vita pärlor i då dessa är våra tre färger på bröllopet, det skulle kosta mellan 800-1000 kr. Vill du maila så är deras mail adress: info@mimosablommor.se


     

  • BrideToBe 84
    Tilda93 skrev 2012-12-21 20:51:37 följande:
    Vi bokade kyrkan för 6 månader sen typ ;), vi gifter oss 7 juni 2013. Vi skrev själva inbjudningarna i går, men måste vara säkra på lokal och tid först ;) vi vill inte skicka dem för ens i feb och ha osa 7 Mars :D
    Det kommer att bli toppenbra!!! =)
  • emelieparstam
    BrideToBe 84 skrev 2012-12-26 21:14:42 följande:

    Nej, de var billigare än jag trodde.. Jag var mer inne på att bara ha stora vita rosor innan med lite detaljer av nåt lila band, silvertråd och vita pärlor i då dessa är våra tre färger på bröllopet, det skulle kosta mellan 800-1000 kr. Vill du maila så är deras mail adress: info@mimosablommor.se">info@mimosablommor.se


     


    Ok, de var inte dyrt. de är vad jag har räknat med. ska gå dit där nästa måndag med min mamma och prata med dem själva =)
  • Emoline

    Hallojs, här är ytterligare  en liljeholms-brud som gifter sig i augusti!!
    Vad roligt att bo så nära o planera samma typ av fest Skrattande .

    VI har inte kommit så jättelångt, vi har kyrka, festlokal o catering bokat.
    Jag har fixat klänning (köpt begagnad) o mannen har köpt kostym.
    Inbjudningskorten är fixade oxå, vi (jag) gjorde dem själv.
    Blommorna fixar mannes familj (Curenstams blommor), brudbuketten fixar mannens brosa (florist).

    Kankse dags att sätta igång lite mer seriöst nu??!! 

  • emelieparstam
    Emoline skrev 2012-12-27 14:26:25 följande:
    Hallojs, här är ytterligare  en liljeholms-brud som gifter sig i augusti!!
    Vad roligt att bo så nära o planera samma typ av fest Skrattande .

    VI har inte kommit så jättelångt, vi har kyrka, festlokal o catering bokat.
    Jag har fixat klänning (köpt begagnad) o mannen har köpt kostym.
    Inbjudningskorten är fixade oxå, vi (jag) gjorde dem själv.
    Blommorna fixar mannes familj (Curenstams blommor), brudbuketten fixar mannens brosa (florist).

    Kankse dags att sätta igång lite mer seriöst nu??!! 
    Välkommen hit =)
    Vilken kyrka ska ni gifta er?
    Var blir festen?

    Vilken lycka de måste vara att ha någon i familje som är florist eller har blomsteraffär =)
  • Tilda93
    Emoline skrev 2012-12-27 14:26:25 följande:
    Hallojs, här är ytterligare  en liljeholms-brud som gifter sig i augusti!!
    Vad roligt att bo så nära o planera samma typ av fest Skrattande .

    VI har inte kommit så jättelångt, vi har kyrka, festlokal o catering bokat.
    Jag har fixat klänning (köpt begagnad) o mannen har köpt kostym.
    Inbjudningskorten är fixade oxå, vi (jag) gjorde dem själv.
    Blommorna fixar mannes familj (Curenstams blommor), brudbuketten fixar mannens brosa (florist).

    Kankse dags att sätta igång lite mer seriöst nu??!! 
    emelieparstam skrev 2012-12-27 16:25:08 följande:
    Välkommen hit =)
    Vilken kyrka ska ni gifta er?
    Var blir festen?

    Vilken lycka de måste vara att ha någon i familje som är florist eller har blomsteraffär =)
    Gillade Emelieparstam´s svar till dig :) , men när gifter ni er? :D
  • Emoline
    Vi ska gifta oss i Södra Vi (2mil norr om Vimmerby) och ha festen i Brunnsparken i Södra Vi. Det är jag som har all min släkt där. I kyrkan som vi ska gifta oss i är jag döpt, mina föräldrar vigda, mormor o morfar begravda så det är lite speciellt för mig.
    Mannen är född i Bankeryd men kände inte att han hade någon speciell koppling till någon kyrka så det blir Södra Vi.
    Vi gifter oss den 24/8 -13.
    Det är helt underbart att mannens familj äger blomsterbutik o väldigt skönt. Jag har lagt över allt blomansvar på dem Skrattande 
  • emelieparstam
    Emoline skrev 2012-12-28 14:20:28 följande:
    Vi ska gifta oss i Södra Vi (2mil norr om Vimmerby) och ha festen i Brunnsparken i Södra Vi. Det är jag som har all min släkt där. I kyrkan som vi ska gifta oss i är jag döpt, mina föräldrar vigda, mormor o morfar begravda så det är lite speciellt för mig.
    Mannen är född i Bankeryd men kände inte att han hade någon speciell koppling till någon kyrka så det blir Södra Vi.
    Vi gifter oss den 24/8 -13.
    Det är helt underbart att mannens familj äger blomsterbutik o väldigt skönt. Jag har lagt över allt blomansvar på dem Skrattande 
    Ok, Jag är heller inte från Jönköping men kände att jag orkade inte ta mig till malmö och ha bröllopet där så vi tar den kyrka som min sambo är döpt i. =)
  • emelieparstam

    Åhhh lmorron ska vi titta på två olika herrgårdar, körde förbi dem idag så ska bli spännande imorron och gå in och titta. Så får se vilken vi väljer ;) Hur går de för er?

  • emelieparstam

    Åhhh lmorron ska vi titta på två olika herrgårdar, körde förbi dem idag så ska bli spännande imorron och gå in och titta. Så får se vilken vi väljer ;) Hur går de för er?

  • Tilda93

    Åh va kul :) kväll har vi fixat med texten till inbjudningskorten så i morgon ska sambon försöka skriva ut dem :) Så sen ska vi fixa klart dem och skicka ut dem i mars :) Sen har vi prov dukat med våra akryl diamanter , blev jätte fint :) I morgon ( 7 jan) är det exakt 5 månader kvar


Svar på tråden Bröllop i jönköpingstrakten 2013?