• Sebast­iána
    Äldre 14 Nov 14:06
    4857 visningar
    5 svar
    5
    4857

    Passande present till någon i USA?

    Jag kommer att bli hembjuden till ett amerikanskt par när jag ska till USA (Miami) nästa år. Jag tänkte ge bort någotm trevligt till värdinnan, typ någon skönhetsprodukt som är svår att få tag på i USA. Både Lush och Body Shop finns ju där så vilket märke ska jag satsa på? LÓccitane verkar bara finnas i New York så det kanske blir bra. Vilket annat europeiskt, eller kanske till och med svenskt, märke kan vara trevligt att ge bort?

  • Svar på tråden Passande present till någon i USA?
  • Äldre 14 Nov 21:13
    #1

    Björk & berries kanske? En svensk spaserie som finns på typ kicks och Åhléns. De använder till stora delar ekologiska ingredienser och finns i några (i mitt tycke) riktigt trevliga dofter...

  • Sebast­iána
    Äldre 15 Nov 07:45
    #2
    CarolinZ skrev 2012-11-14 21:13:49 följande:
    Björk & berries kanske? En svensk spaserie som finns på typ kicks och Åhléns. De använder till stora delar ekologiska ingredienser och finns i några (i mitt tycke) riktigt trevliga dofter...
    Just det, tack för tipset!
  • Äldre 15 Nov 08:13
    #3

    Hur gamla är paret? Av någon anledning har jag noterat att många amerikanska kvinnor är förtjusta i svensk kristall.


    Rätt tungt att bära men en uppskattad present.


     


    Jag skulle satsa på något från svenska Byredo som har många olika produkter bla ljuvliga doftljus. Kostar betydligt mer utomlands än hemma! Om paret är medvetna och bor i en urban miljö tror jag det kommer bli en uppskattad gåva.

  • Äldre 15 Nov 16:28
    #4

    Är det bara present till mamman? Om pappan är en whiskeygillare så är Mackmyra en bra present att ge bort, vet inte hur lätt det är att få tag på i staterna. 

  • Sebast­iána
    Äldre 18 Nov 13:26
    #5

    De är kring 50. Det blir bra att ge en present också till mannen. Ska fråga min man om han tror att han gillar whiskey. Vi har ju tänkt handla en del där så det funkar bra att ta med lite grejor dit som vi inte ta med hem.

Svar på tråden Passande present till någon i USA?