kitkät skrev 2013-05-16 00:38:47 följande:
Mm, vi kommer nog också bara träffa arrangören en-två gånger till. Handpenningen är betald! Filmkamerateamet har vi träffat. Men vi kan behöva träffa dom igen och gå igenom dagen mer detaljerat.
Bilen har vi ju bokat via ett annat företag. Och två fotografer som ska ta porträttbilder på oss vid Gripholms Slott. Jag gillar inte dom syrianska fotografernas fotostil, så vi bokade två svenska fotografer till just det.
Bröllopstårtan är beställd, den kommer se ut som jag visade ovan! Vi träffade konditören och provsmakade olika smaker. Handpenningen är betald.
Bandet har vi bokat men ännu inte träffat. Handpenningen ska betalas snart.
När vi träffar arrangören nästa gång så ska vi kryssa för vilka mezarätter vi vill ha, vilken varmrätt och planera dekoration! Det är typ allt som är kvar av det vi behöver planera via dom! Och det räcker nog med en träff till det!
Nu när jag ser det framför mig så inser jag att vi inte har alls mycket planering kvar att göra vad gäller själva festlokalen! Skönt!
Gud vad sköööönt det låter!!
JAg har inte betalat någon än... Ska ta tag i allt sånt i juni tänkte jag.
Handpenning till frisör, fotografer, sångaren, bilen osv.
Vi ska nog också ha två fotografer, den ena är Elias Sado som har Åby, han kommer även sköta videografin. Sen har vi även prel. bokat en svensk fotograf som kommer ta våra porträttfoton samt fota vigseln. Erika Gerdemark heter hon, hennes foton är extraordinära. Först hade vi tänkt ha henne heldag+kväll, samt en separat videograf, men priset skenade iväg och helt plötsligt stod foto+video för 1/4 av bröllopskostnaden, vilket var galet. Så vi kom på lösningen att Erika får fota i ca 4 tim, sen får Elias Sado ta över. Dock har jag inte kollat detta med Elias, vilket jag kanske borde göra nu när jag tänker efter.