• goli
    Äldre 7 Oct 13:27
    1433267 visningar
    3377 svar
    3377
    1433267

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Äldre 18 Nov 18:08

    men Pagnie då... du försöker nog bara ge igen, tror jag...

  • Äldre 18 Nov 18:19
    goli skrev 2012-11-18 18:05:51 följande:
    ja nu kommer hon bli riktigt sur! Skrattande hur går det med persiskan?
    det går fan åt helvete. haha. det vill inte som jag vill. jag fattar inte riktigt det här med presens indikativ och att man ska sätta mi + verbstammen + personändelse. Det där går inte riktigt in. Jävla persiska. Miravam liksom. ja okej men sen då. haha
    men jag jobbar på. ska till uppsala i helgen för lektion igen så får försöka förstå då. språk alltså. vill ju redan kunna det. haha.
    men då fortsätter vi så får hon också lite att läsa för omväxklingsskull. haha
  • Äldre 18 Nov 18:21
    goli skrev 2012-11-18 18:07:14 följande:
    och från ingenstans dök det upp lite bilder... har jag missat något?
    haha tänkte det jag med. antagligen någon jävla fotograf som vill att vi ska gå in på hennes sida och kolla för att sedan boka. men nej den går vi inte på. vi har ju redan fotografer och detta är inte rätt sätt att promota sig på för jag tyckte inte ens om stilen på bilderna.
  • Äldre 18 Nov 18:21
    goli skrev 2012-11-18 18:08:00 följande:
    men Pagnie då... du försöker nog bara ge igen, tror jag...
    så klart. hon är ju aldrig borta annars. mest jag som får läsa ikapp och idag var det du, haha
  • Äldre 18 Nov 20:38
    Pagnie skrev 2012-11-18 18:21:03 följande:
    haha tänkte det jag med. antagligen någon jävla fotograf som vill att vi ska gå in på hennes sida och kolla för att sedan boka. men nej den går vi inte på. vi har ju redan fotografer och detta är inte rätt sätt att promota sig på för jag tyckte inte ens om stilen på bilderna.
    ja, eller hur? Orka komma in o bara sabba vår tråd sådär! Fast... det e ju inte alla som har fotografer än Skäms
  • Äldre 18 Nov 20:39
    Pagnie skrev 2012-11-18 18:19:04 följande:
    det går fan åt helvete. haha. det vill inte som jag vill. jag fattar inte riktigt det här med presens indikativ och att man ska sätta mi + verbstammen + personändelse. Det där går inte riktigt in. Jävla persiska. Miravam liksom. ja okej men sen då. haha
    men jag jobbar på. ska till uppsala i helgen för lektion igen så får försöka förstå då. språk alltså. vill ju redan kunna det. haha.
    men då fortsätter vi så får hon också lite att läsa för omväxklingsskull. haha
    Hahaha! Cheghadr to nazi! Tycker du e jätteduktig! Kämpa på bara!
  • Äldre 18 Nov 20:54
    goli skrev 2012-11-18 20:39:24 följande:
    Hahaha! Cheghadr to nazi! Tycker du e jätteduktig! Kämpa på bara!
    haha ja jag kämpar på. Men fan det är jobbigt ibland. just nu sitter jag i en fejd med min brudtärna också. vi vill ju inte ha hennes pojkvän på vårt bröllop och det har tagit hus i helvetet nu. men varken jag eller min blivande tyckte inte speciellt mycket om honom innan dom blev tillsammans och ännu värre nu när dom är tillsammans för han trycker ner henne, skaffar inget jobb för han vill inte göra vad som helst, sitter hemma, vägrar göra något och är allmänt sur och hon får inte gå ut utan honom heller.
    Så nu är hon bitter till tusen. Jag kan tycka illa om vissa människor men min blivande gör typ ALDRIG det så om till och med han säger ifrån så är det verkligen något.
    Så några bra tips där?
  • Äldre 18 Nov 21:11

    Ojdå, det lät inte alls bra. Blir ännu mer komplicerat iom att det e din brudtärna och nära vän. Jag vet ju inte hela historien men har du berättat för henne om varför ni inte vill att han ska komma? Och varför hon låter honom behandla henne så?

  • Äldre 18 Nov 21:37
    goli skrev 2012-11-18 21:11:56 följande:
    Ojdå, det lät inte alls bra. Blir ännu mer komplicerat iom att det e din brudtärna och nära vän. Jag vet ju inte hela historien men har du berättat för henne om varför ni inte vill att han ska komma? Och varför hon låter honom behandla henne så?
    ja alltså jag har berättat för henne att jag är orolig för henne för hon berättar ju hur han är. Men ja nu sa jag att vi inte villa ha honom där.

    Hon skrev:
    nej men jag känner det som ett slag i ansiktet. att varken du eller rami respekterar mitt beslut om att leva mitt liv med xxx och sen förbjuda mig att ta med mig min respektive och det känns som om jag är den enda som inte får ta med mig min andra hälft. du förstår alltså inte mina känslor heller antar jag.jag har varit så kluven i typ 2 veckor nu. lättretlig, ledsen, besviken att jag inte orkat med nåt om jag ska vara ärlig.

    Jag skrev:
    okej. nej det är inte så att vi inte respekterar ditt beslut om att leva med honom. vi respekterar det absolut och du får leva med vem du vill. det säger vi inget om. MEN då kan jag även tillägga att det är vääääldigt få personer från Örebro som över huvud taget är bjudna på vårt bröllop. Och därmed sagt att vi vill bara ha dom människor som förgyller vår dag där. Och jag kan ogilla många människor men xxxx (min man) är rent generellt inte en människa som säger ett ont ord om någon. Men när till och med han säger ifrån så är det något. Vi är inte kompis med XXX och vill egentligen inte vara heller. I ärlighetens namn så tycker varken jag eller xxx (min man) om xxx. Det gjorde vi inte ens innan ni blev tillsammans heller. Utan han har väldigt dålig attityd och det har inte blivit bättre av allt skit jag har hört att han gjort mot dig heller. Så därför känner inte vi att vi vill ha honom på vårat bröllop. oavsett om han är tillsammans med dig eller inte. Vi lägger MYCKET pengar på det här bröllopet och vi vill då kunna välja våra gäster så det blir som vi vill. helt perfekt för oss helt enkelt
    Då drog hon sig ur.
  • Äldre 18 Nov 21:51

    Och med drog hon sig ur, antar jag att du menar att hon drog sig ur bröllopet och att vara din brudtärna.

    Är hemskt ledsen för detta, jättetråkigt att höra. Jag tycker att du o din man gjorde helt rätt. Det är ju inte enbart för er egen skull. Ni tycker ju illa om honom för det han gör mot din vän och om inte hon förstår det så är det väldigt synd. Samtidigt kan jag se det ur hennes perspektiv också, hon måste vara väldigt kär i killen om hon inte ser det han gör mot henne. Och tyvärr kommer hon inte inse det heller förrän långt senare. Jag tror inte det finns mycket du kan göra just nu. Ge henne och dig själv lite tid att smälta detta. Om hon fortsätter att ta hans sida så är det uppenbarligen hennes förlust, tyvärr. Och jag vet hur svårt det är att bara släppa taget om en vän när man ser vilket misstag hon håller på att göra men jag har själv lärt mig av erfarenhet att ibland måste folk bara göra sina egna misstag. Det enda man kan göra som vän är att prata med dem och försöka få dem att förstå men om de vägrar så... Och du har verkligen försökt!

    Dum fråga säkert, men hur mår du just nu?

Svar på tråden Orientaliskt bröllop