• jonnagoransson

    Vilka mer gifter sig på Koh Lanta i december?

    Det verkar vara väldigt många som gifter sig på Koh Lanta i december. Jag tycker det skulle vara väldigt kul att kunna diskutera frågor och funderingar med fler som är på plats!


    Vi kommer ha vår cermoni och fest på klong nin på ett ställe som heter Lanta Round House. Vi kommer vara ca 50 gäster och ha ett ganska så traditionellt bröllop.


    Vi har även bokat fotograf, Spa till dagen innan, och en massa mera som är klart.


    Berätta gärna om era planer!


     

  • Svar på tråden Vilka mer gifter sig på Koh Lanta i december?
  • Mattias12

    Vi är nu nästan klara med vår planering, det sista verkar det som om vi kan ta när vi kommit ner till Koh Lanta tillsammans med Maj-Britt på Lanta divers.


    Ska ni också anlita Lanta Divers? i så fall skicka dina frågor till Maj-Britt. Deras mailadress är scuba@lantadiver.com


    Jag vet inte om man behöver vittnen, men tror inte det Vi skulle från början inte haft några andra med oss mer än våra barn, men har nu ett par till som ska med.


    Vi kommer att anlita de som sjunger "live" och som Maj-Britt fixar. Har fått en lång lista på låtar, men har inte bestämt oss ännu för vilka. Är en av våra sista "att-göra-saker" nu innan vi åker om drygt en vecka.


     


    Lycka till!


     


    Det ska va gött och leva, annars kan det kvitta!
  • jonnagoransson

    Vi är där nere nu, och gifter oss snart, galet spännande. Om vigseln ska bli giltig så måste man fixa med en massa papper så bra om man tar hjälp ex lanta divers...

  • Utomlands 2013

    Ja, vi kommer anlita LantaDiver. Har kontakt med Maj-Britt men inga detaljer är bestämda än. Kommer nog också satsa på musik live under ceremonin.


    Hur har ni löst det med blanketten där vänner ska intyga att man inte är gift sedan tidigare? Vi vill ju inte berätta detta för någon här hemma innan avresa... Vilka har skrivit under er blankett om detta?


    Har ni bilder på era klänningar att dela med er av? Länkar eller bilder. Jag har inte en susning om var jag kan hitta ngt som passar på en strand... Vill ha ngt enkelt men vackert. Hade det inte varit december så hade jag kanske haft turen att kunna köpa en "studentklänning".


     


    Så spännande att det snart är dags för er - eller att ni redan har gift er, rent av?!

  • Utomlands 2013

    Åh, jag hoppas ni haft det underbart på era bröllop!


    Ser fram emot att få höra er berätta om dem - och svara på mina frågor.

  • Utomlands 2013
    Wedding By Katarina skrev 2012-12-19 09:58:27 följande:
    Åh, härligt med bröllop på Lanta! Lycka till alla ni som gifter er där nu!

    Utomlands 2013: Jag kan verkligen rekommendera fotografen Robbie Tree.

    www.facebook.com/robbietreephotography

    Han är jätteduktig!

    Katarina

    www.weddingbykatarina.se

    Tack för tipset!


    Jag fick tipset om dig i någon annan tråd här, men du är alltså inte verksam där såsom jag uppfattar det då?

  • Wedding By Katarina

    Varsågod! Tror du/ni kommer gilla Robbie. Jag tycker han är en himla duktig fotograf. Jag har tidigare bott och jobbat med bröllop på Koh Lanta, men nu är jag bosatt i Sverige. Fortfarande jobbar jag med bröllop. Vet inte hur mycket jag "vågar" skriva här på forumet om mig själv innan det klassas som att jag gör reklam för mig och mitt företag (och det är inte tillåtet).  Oskyldig Försöker dock kolla in här på forumet då och då och dela med mig av tips och råd, framförallt när det gäller bröllop i Thailand eftersom jag har en del erfarenhet därifrån. Lycka till med ert bröllop! Glad

  • yavanna81

    Nu ska vi iofs inte gifta oss på Koh Lanta, men vi överväger att åka dit på bröllopsresa. Eftersom den här tråden tycks innehålla flera personer som precis varit där undrar vi lite om stället.


     


    Vi är specifikt intresserade av snorkling och ifall man kan sysla med det direkt från stränderna eller om man måste åka ut med båt? (Givetvis kan man alltid snorkla, men finns det nått roligt att titta på som man kan nå enkelt, eller måste man ut en bit så att säga)

  • Utomlands 2013

    Hoppas någon av er som gift sig på Koh Lanta vill berätta mer om era bröllop.


     


    Det vi inte har bestämt än är var vi ska äta... Vilka ställen valde ni? Meny? Nöjda?

Svar på tråden Vilka mer gifter sig på Koh Lanta i december?