• fia1982

    Maj 2013

    Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?


    Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

  • Svar på tråden Maj 2013
  • mutuldus

    Hoppar in här! :) Känns som att alla kommit en bit i planeringen? Själv står vi ganska still än så länge, i alla fall i den bemärkelsen att vi bokat väldigt lite, tankar där emot har man ju..

  • FruW

    Hej alla gamla och nya :)


     


    Ja vissa saker ligger lite på is, vi tänker inte ta tag i kläder förrän runt nyår till exempel, och menyn lär väl också bestämmas någon gång däromkring. Däremot måste vi verkligen ta tag i inbjudningarna, så att vi får till alla formuleringar och lyckas klämma in all information vi vill ha med. Snygg layout vore ju inte heller dumt :)


     


    Vilka vackra inbjudningar och klänningar ni lagt upp här i tråden!Glad

  • tagetuss

    Igår beställde vi vigselring efter många månaders velande. Det blir en solitärring i vitguld med en cushion-slipad diamant på 0.51 ct. Nu kan jag inte bärga mej tills jag får se den (för att inte tala om att få bära den i Maj!!).


     


    Har oxå hunnit vara iväg å prova klänningar. HIttade en från Nixa som blev favorit (dock ingen jag blev totalförälskad i). Ganska stor tyllkjol och spetsöverdel (V-neck). Fick veta att dom gärna ser att man beställer klänningen 6 månader innan bröllopet då dom räknar 4 mån leverans och 8 veckor att eventuellt sy in/ut/upp... Galet tycker jag men vill man ha klänning får man väl anpassa sig :)


    Ska dock åka och prova klänningar i Strömsnäsbruk till helgen och hittar jag inte jag blir tokkär i så beställer jag från Kina direkt på söndag och hoppas jag hinner få den innan deadline hos den lokala brudbutiken om Kinaklänningen skulle vara obrukbar...


    Ska lägga in bilder så ni får se :)


     


     

  • tagetuss


    Här är min ring.


     


    Varför lyckas jag bara lägga in en bild per inlägg?


     


    Jag har en fundering angående snörning i ryggen på brudklänning... Ska verkligen dom där banden hänga längs kläningen när man knutit? Tycker i ärlighetens namn det ser lite halvfult ut... Ska dom inte gömmas undan? Gillar verkligen snörning annars och är sugen på det men inte på att ha det där hängade under..


     

  • tagetuss


    Den här har jag blivit förälskad i! Vill beställa den från kina, fast utan släpet och med ganska djup rygg.
  • FruW

    tagetuss: Vilken fin ring, och ååh vilken vacker klänning! Jag gillar också den typen av klänningar, vill helst ha en mer påklädd överdel och inte axelbandslöst. Hoppas att du lyckas hitta någon bra beställare som kan sy upp den.

  • fia1982
    tagetuss skrev 2012-09-30 20:18:21 följande:

    Ni som redan har fixat blommor, är det verkligen bråttom?


    Jag trodde man kunde bestämma med florist nån månad innan om ens så långt i förväg men jag kanske är helt ute och cyklar?!


     


    På onsdag ska jag till brudbutik och prova klänningar, funderar på kinaklänning men vill oavsett kolla vilka modeller som passar min kropp innan jag bestämmer nåt..


     


    Fia1982, det låter spännand! vad heter butiken?


    Stiliga högtidskläder och romantica på Bergsgatani Malmö.
  • Nyfiken01

    Igår kom min klänning. Har tyvärr ingen bild att visa när den sitter på.
    Jag är såååå nöjd. Kinaklänning, måttbeställd. Lite för lång bara så får lämna in den.
    Och det bästa av allt. 650 kr med frakt :D

    Snart dags att börja spana på ring också :)
    Ska bli kul 

  • Kakan 81

    Nyfiken01- hoppas du kan visa upp din klänning snart! Vi ska vänta med ring till i februari för jag har guld hemma som ska omarbetas och enligt tips från lyxxa så har dom ofta lite rabatt på det efter alla hjärtans dag. Det jag känner att vi ska ta tag i och boka snart är discjockey el band, fotograf och en ev bil som vi ska åka i från kyrka till fest för det är sånt jag tänker kan bli uppbokat när msn gifter sig på pingstafton...

  • Oslomyran

    Nyfiken01- får vi se klänningen?
    Tagetuss-super fin klänning och ring!


    Vi har oxå beställt vigselringarna nu. Spännande att se dom


    Annars så är det ju inbjudningarna som vi slipar på..

Svar på tråden Maj 2013