• Burre

    Norrköpingsbrudar 2013

    Vi gifter oss den 15 Juni 2013 i Norrköping!

    Hoppas att fler brudar hittar hit så vi kan följas och tipsa varandra! :)

  • Svar på tråden Norrköpingsbrudar 2013
  • sessa

    jag heter sylvia.. skrev i din inbox.. kan vi kanske ge lite tips osv till varann.. vill gärna sen se hur ni kommer placera borden.. 
    vi ska dit nån dag i veckan här o kolla o placera lite.. 

  • Burre

    Har inte fått någe i inboxen tyvärr =( Men de e klart att vi kan tipsa varnadra osv =)

    Ja jag är lite små nervös över de där med borden, men de vore kanske en bra idee att åka o försöka placera borden så som man tänkt... Jag har en idee om de skulle bli trångt men den är svår att förklara sä här tyvärr!

    Men vet ni vart de andra borden och stolarna är?

    Kraaam

  • Sylvia757

    heej!! 

    här går det frammåt..

    detta är klart :
    kyrka bokad
    lokal bokad
    frisör och smink bokad
    klänning köpt
    tärnklänning köpt
    näbbklänningar köpt
    trubadur bokad
    catering bokad - dillqvist

    lite dekorationer köpta
    inbjudningskort köpta..ska bara pysslas ihop

    gästlistan klar

    toastmadame klar

    tror jag fick med allt :)

    Hur går det själv?? 

  • Burre

    Shit vad mycket ni gjort =) haha här går det iiiinte lika fort :)

    Kyrka - Bokad
    Lokal - Bokad
    Sminkös - Bokad
    Klänning - Efterskickad
    Skor - Efterskickad
    Inbjudan är också köpt men ska precis som du pysslas ihop =)

    Har som sagt köpt lite små saker till duknigen/festen

    Sen sitter jag mycket med photoshop och pysslar med vigselprogram osv osv...

    Gästlistan är lååångt från klar, det är lite jobbigt faktiskt, vi vet inte vat vi ska dra gränsen riktigt :S

    Vart blev det sen nu då?? Blev det fyrby?

    Kraaaam

  • thistime

    hej, ska gifta mig 2014 men bor i norrköping, vad har ni hittat för lokaler?
    alla "lite finare" herrgårdsaktiga lokaler är ju så jävla dyra med mat och personal.
    får börja tänka om, kanske lokal där, personal från nån man känner och catering från nått bra ställe.

  • Sylvia757

    burre- ja det blir fyrby.. vi bokar fredag-söndag.. är ju så billigt än då. 
    Det som är krångligt är ju att lokalen är lite trång.. vi kommer ju vara ca 50-55 p... har för mig att ni kommer vara ca 70 st???
    Undrar hur man får till borden.. just för att det är 4 stolpar i lokalen oxå som förstör..
    men nått kommer man nog på..
    Vi har inte provat än med bord osv.. önskar snart o göra det så man vet hur man gör med dekoration osv.. 

  • Sylvia757

    thistime- vi har valt samma lokal faktiskt.. vi har familj som bor på sommaren i en koloniförening som heter Fyrby.. precis vid maxiområdet.. där är hyran endast 400kr / dygn.. men då måste man ju ha någon som bor där..

    vi önskade sörby herrgård igentligen.. men det blev jättedyrt.. då man måste ha dricka och mat osv från dem..

    lokalen vid strömmen.. hm vad heter den.. den har jag hört är fin och inte allt för dyrt - brunnsalongen???? 

  • Burre

    Sylvia757 Ja vad roligt =) hihi Så ni fick boka till slut! *Härligt*

    Ja, just nu är vi uppe i 80st men det är inte hållbart i den lokalen... Jag var där någon dag när "vaktmästaren" var där och så var det några som dukat upp så man fick en hum om hur det skulle se ut... Men jag fick det till att de fick plats med iaf 72st =) MEn som sagt vi vet ju inte hur många som kommer än =)
    Ja de där stolparna förstör verkligen.... :(

    thistime kolla runt med vänner och bostadsrättsföreningar... de har oftast lokaler :)

    Nu blir det tusen frågor....
    Vart köpte du/ni era klänning??
    Vet ni någon bra sömmerska här i stan?
    Någon bra Frisör?

  • Sylvia757

    hade inte alla lokalen varit så dyra..så hade vi nog valt nån annan som är större. men det är ju så smidigt att man kan hyra den fredag till söndag.. så man hinner dekorera i lugn o ro..

    jag köpte beg klänning från blocket 1800:-.. första klänning jag prova.. o köpte den direkt... satt jättebra.
    sömmerska..hm.. hörnet vid kristina skolan.. en butik med festkläder i.. hon är jätteduktig..
    jag har en vän på hårverkstan - hon är toppenbra.. 

Svar på tråden Norrköpingsbrudar 2013