• CoG

    Umebrudar 2013

    Det är ett tag kvar...
    Men kanske har vi blivit några från Umeå och dess närliggande byar här inne som gifter sig 2013?

  • Svar på tråden Umebrudar 2013
  • lenuz

    Oj, oj, oj. Vi var på Kjellins idag för att titta på vigselring. Vilken djungel, det är som att alternativen aldrig tar slut. Vi har tänkt göra om våra förlovningsringar då de var så pass tunna att min blivande förmodligen ganska snart skulle nöta upp sin ring i sitt yrke som mekaniker. Ska man någonsin göra om dem så är det ju nu. Men det gör ju inte att alternativen blir färre.

  • fruwesterlund
    lenuz skrev 2013-02-09 15:46:56 följande:
    Oj, oj, oj. Vi var på Kjellins idag för att titta på vigselring. Vilken djungel, det är som att alternativen aldrig tar slut. Vi har tänkt göra om våra förlovningsringar då de var så pass tunna att min blivande förmodligen ganska snart skulle nöta upp sin ring i sitt yrke som mekaniker. Ska man någonsin göra om dem så är det ju nu. Men det gör ju inte att alternativen blir färre.
    det är verkligen en djungel! JAg tittade jättelänge innan jag bestämde mig för att göra en egen. NU, ett halvår senare är jag inte riktigt nöjd med min ring och skulle vilja göra om den...suck....

    om man har väldigt svårt att välja är mitt tips att faktiskt ta en slät ring och göra något med den när man vet vad man vill ha

     
  • fruwesterlund

    Visst finns det nåt ställe som heter guldgruvan eller nåt liknande? Guldsmedjan? Hur är de där? Jag skulle vilja lägga till 3 till briljanter i min ring och förminska min förlovningsring från 5 mm till 4 mm. 

    Hur öppna är de för att fixa sånt på ringar man inte köpt där? Någon som vet? 

  • HittatNemo

    Hej alla umeå-brudar!
    Vi håller på att planera inför festen för fullt. Är det någon som vet något bra företag som hyr ut ljudanläggningar till bra pris? Gärna över en helg. :)

  • Insanire

    Det är faktiskt en kinaklänning. :)


    Betalade ca 1000 kr inkl frakt, den är skräddarsydd och satt superbra. :)


    HittatNemo skrev 2013-02-08 20:14:48 följande:
    Jag bara älskar din klänning! Var har du hittat den?
  • CoG

    Jag hade tänkt ha ett grönt papper med hjärtan till placeringskorten.
    Men då jag la det papperet intill servetter och annat till dukningen som också går i grönt, då var färgen mer grön-blå och inte alls det jag tänkt mig.

    Så nu har jag tagit samma papper som till inbjudningskorten och gjort en ny variant av placeringskort.
    Det blir vanliga raka, inte vågiga kanter till den stora dagen. Det här är bara ett test.


  • CoG

    På onsdag em ska jag ta min Michelle (maggie sottero klänning) och se hur mycket den ska kortas av.

    Någon som har lust att ses över en fika snart?

  • eml33h

    Igår blev jag kidnappad! Var iväg till Umeå och gjorde uppdrag på stan, käkade lunch på Åhlens och sen åkte vi iväg och fick testa på chairdance! WOW så skoj det va! : ) Rekommenderas!

  • CoG
    eml33h skrev 2013-02-17 17:01:51 följande:

    Igår blev jag kidnappad! Var iväg till Umeå och gjorde uppdrag på stan, käkade lunch på Åhlens och sen åkte vi iväg och fick testa på chairdance! WOW så skoj det va! : ) Rekommenderas!


    Vad kul!!
Svar på tråden Umebrudar 2013