• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • teddy

    jättebra checklista! :)
    Själv lade ja till stolsöverdrag och bordsplaceringstavla... om man nu ska ha det...!
    Även smycken la ja till, och lite mer klädinköp, typ bolero... :)

    och... en grej till som vi har lite svårt med... hita en bra plats att fotograferas på... även en backup inomhus... 

  • teddy

    ...själv har jag typ 5 "att-göra-listor" som jag stirrar mig blind på, hahha...krosschecking lixom :P

    hur va de nu me potatissalad? Nån med ett bra recept? 

  • Teza
    lycklig01 skrev 2012-08-09 09:12:00 följande:
    Jo han blir 7 mån på lördag :) Gud så fort tiden får! Dock är han 1 månad tidig! Vad kul att vi har barn i samma ålder! Trots att man är mamma ledig hinner man inte med så mycket, det finns inte så mycket tid över :)
    åhh va kul att de är flera som har så små barn, min blir 5 månader den 17 Augusti, han var oxå en månad tidig, vi döper honom samtidigt som vi gifter oss :)

    Jag har ju 2 stora barn med, en på 20 snart 21 och en på 17 hehe e till å va sladdismamma hehe 
  • lycklig01
    Teza skrev 2012-08-09 18:20:30 följande:
    åhh va kul att de är flera som har så små barn, min blir 5 månader den 17 Augusti, han var oxå en månad tidig, vi döper honom samtidigt som vi gifter oss :)

    Jag har ju 2 stora barn med, en på 20 snart 21 och en på 17 hehe e till å va sladdismamma hehe

    här är det första barnet för oss,så allt är så nytt! :) helt underbart! får man fråga om ni vet anledning till varför han kom tidigt!? :)


  • lycklig01

    idag har jag beställt fuskpälsjackan från ebay för 174 kr, känns riktigt bra med tanke på att en butik skulle ha 500 för att hyra ut en!


     


    har även varit och köpt det sista till gästboken, så nu ska det pysslas ännu mera :)


  • Teza

    Lycklig01: Har inte fått veta något om orsaken, vet bara själv att något blev tokigt med min ämnesomsättning under graviditeten och jag gick bara upp 4 kg, efter att han kom var det inget kvar av mej, har dock tagit igen de nu.

    Tyvärr påverkade detta honom oxå, och han vägde bara 1844 g när han kom. Allt gick otroligt fort och jag öppnade mej 7 cm på bara en timme, han blev stressad i magen och dom tappade fosterljuden hela tiden, men han var okej när han kom ut med urakut snitt, så dom tror att han for runt en del där inne när han blev så stressad.

    Blev så otroligt rädd då jag förlorade tvillingar i vecka 23 året innan, och rädslan fanns ju redan där att förlora honom oxå. tvillingarna kom till via IVF, men inte han. Enda förklaringen jag fått där är att det var en känslig graviditet just för att det var 2 och IVF som båda ökar riskerna dramatiskt. Min kropp klarade helt enkelt inte av 2, men själv tror jag att den nog inte riktigt orkar en graviditet alls längre. Mina stora barn fick jag som mycket ung, och dom graviditeterna var super enkla, och helt utan komplikationer, dom mådde bra och kom som dom ska.

    Min m2b och jag kämpade i 6 år med en gemensam lite kotte, men det tog tid, med som sagt en misslyckad IVF och sen en lyckad som då tyvärr slutade så tråkigt, så det blir nog mitt sista barn tyvärr, tror inte jag vågar chansa en gång till, inget som läkarna sagt till mej dock är bara min egen slutsats.

    Vet ni varför eran kom tidigt? 

  • Teza

    Här är det oxå stressigt vill jag lova, jag har egen firma så jag är inte ens mammaledig, har jobbat sen han var en månad gammal ungefär och han är med mej hela dagarna, jag har ett hunddagis, tillsammans med med en tjej, går superbra, och det flyter på, men tiden räcker inte till helt men haha trägen vinner ;)

    Hans pappa jobbar i Norge och är borta 12 dar i sträck och hemma 9, så då är han hemma med honom, så här är det pappa som tar ut dagarna hehe ;) 

  • lycklig01

    Så oroligt jobbigt att mista barn, beklagar det! Vår son kom nog förtidigt pga ett lyckat vändningsförsök! Läkarna säger att det inte påverkar men många andra har sagt att samma sak hänt den, så jag tror nog på det! Annars vet jag inte! Men han vägde så bra så allt gick väldigt bra, 3155 gr!


  • Teza

    Tack, ja jag har oxå hört om dom som fått tidigare när dom gjort vändningförsök, kanske ligger nåt i de ändå, läkarna kan inte veta allt, men allt gick bra hoppas jag?

    Här är det stressigt värre, jag har egen firma och har jobbat sen han var 1 månad ungefär, han är med mej på dagarna går kanonfint, bättre än jag vågat hoppas på, jag driver tillsammans med en kollega ett hunddagis sen ett år tillbaka ungefär, så planen var ju sån från början ;)

    Hans pappa jobbar i Norge och är borta ca 12 dar i sträck, sen hemma 9, då är grabben med pappa på dagarna och det är min fina sambo som tar ut fpdagarna hehe 

  • lycklig01

    Jo allt gick bra! Han hade navelsträngen lindad hårt runt halsen och hade trasslat in en arm, men som tur är visar proverna att han inte hade fått syrebrist! Sedan hade inte sugreflexen utvecklats klart och så fick han gulsot! Men vi behövde inte ligga på barn intensiven! Ja oj då förstår jag att du har fullt upp! Nu har jag faktiskt dekorerat gästboken, kvar att göra insidan! Men skönt när man kan bocka av saker! :)


Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????