• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Green

    Jag tittar inte på väderprognosen.
    Dels för att det inte går att göra något åt vädret ändå och dels för att jag ju jobbar ute och hör alla dom andra som kollar SMHI och DMI (Danmark) Det stämmer sällan!

    Har lämnat båda barnen hos mormor och morfar i några dagar. Den lille kommer nog hem före den store.
    Får se om sambon får gjort något här hemma?! Han har semester men jag ska jobba mån-tis. 

  • Nudax
    MickeochViktoria skrev 2012-07-22 11:50:58 följande:
    Usch vad väderprognosen inte kan bestämma sig... Igår var de ju sol, idag är de regn heeeela dagen. De skulle förstöra hela vigseln då vi ska va utomhus.. Blir trist att klämma ihop sig i byagården...  Hur ser de ut för er? :)
    Har samma problem, vi ska vara utomhus och vareviga dag uppdaterar jag vädret och det är som du säger, regn - sol - regn - sol .... kan det inte bara bli sol!
  • Nudax
    ajmb skrev 2012-07-22 18:09:37 följande:
    Hej allihop.
    Usch ja vad ska man säga.....Green och Nudax....Varma och soliga kramar från mig.
    Tack! Och kram tillbaka!
  • Nudax

    Hur går det för alla er andra?

    Gnäller av mig lite igen, ni får la skumläsa om jag blir jobbig =P

    Idag har jag gråtit av utmattning och frustration flera ggr. Jag och fästmannen gifter oss i min pappas hus och trädgård och har just bilat ned hit. Min pappa är ungkarl och 40-talist = ingen höjdare på att hålla städat omkring sig. "Julgardiner? jaha ja... ja de har nog hängt där sen i julas" --- typ

    Så ja, vi har många punkter på städschemat och att-göra-listan för denna veckan innan lördag. Idag har jag slitit som en gnu medan min fästman, som i efterhand sa sig vara "på dåligt humör" mest har gått runt och dragit fötterna efter sig. Vi har varit lite halvt osams hela dan och jag, stressig och trött som jag är, har då blivit blödig och gråtit över att det inte känns kärleksfullt såhär innan bröllopet...

    Till råga på allt går min Pappa förbi fästmannen när han gör en syssla (medan jag gör 5 till på listan) och säger "Hur känns det X? Är du trött efter all slit idag?" och jag säger lite hlavt på skämt till min Pappa då han kommer in i rummet bredvid som jag är i "jaha, kan inte jag få en sådan fråga någon gång också?" och han svarar "jo... men ni (kvinnor) är ju vana vid sånt här".

    Ehh.... grrrrrrrrrrr

  • ajmb
    Nudax skrev 2012-07-22 21:56:54 följande:
    Hur går det för alla er andra?

    Gnäller av mig lite igen, ni får la skumläsa om jag blir jobbig =P

    Idag har jag gråtit av utmattning och frustration flera ggr. Jag och fästmannen gifter oss i min pappas hus och trädgård och har just bilat ned hit. Min pappa är ungkarl och 40-talist = ingen höjdare på att hålla städat omkring sig. "Julgardiner? jaha ja... ja de har nog hängt där sen i julas" --- typ

    Så ja, vi har många punkter på städschemat och att-göra-listan för denna veckan innan lördag. Idag har jag slitit som en gnu medan min fästman, som i efterhand sa sig vara "på dåligt humör" mest har gått runt och dragit fötterna efter sig. Vi har varit lite halvt osams hela dan och jag, stressig och trött som jag är, har då blivit blödig och gråtit över att det inte känns kärleksfullt såhär innan bröllopet...

    Till råga på allt går min Pappa förbi fästmannen när han gör en syssla (medan jag gör 5 till på listan) och säger "Hur känns det X? Är du trött efter all slit idag?" och jag säger lite hlavt på skämt till min Pappa då han kommer in i rummet bredvid som jag är i "jaha, kan inte jag få en sådan fråga någon gång också?" och han svarar "jo... men ni (kvinnor) är ju vana vid sånt här".

    Ehh.... grrrrrrrrrrr
    Åhhh Nudax.
    Ledsen att det blir så. Sätt ner foten och låt...säg som det är ..men kan vara som ordspråket säger...SVÅRT att lära gamla hundar sitta....hihihiih
    Kan oxå vara en ide att ge dom var sin lista och säger..detta ska göras innan dagen är över. ...hmmmm..undrar om detta kan fungera...hihih.

    Kram till dig...och jag hoppas verkligen att det löser sig.

    Just nu sitter jag och fixar med vårt vigselprogram som förmodligen kommer att bli en liten bok istället. Där i kommer vigselprogrammet, presentation av gästerna, lite sånger, menyn mm att ingå.
    Hoppas att detta blir bra till slut. 
  • MickeochViktoria
    Nudax skrev 2012-07-22 21:56:54 följande:
    Hur går det för alla er andra?

    Gnäller av mig lite igen, ni får la skumläsa om jag blir jobbig =P

    Idag har jag gråtit av utmattning och frustration flera ggr. Jag och fästmannen gifter oss i min pappas hus och trädgård och har just bilat ned hit. Min pappa är ungkarl och 40-talist = ingen höjdare på att hålla städat omkring sig. "Julgardiner? jaha ja... ja de har nog hängt där sen i julas" --- typ

    Så ja, vi har många punkter på städschemat och att-göra-listan för denna veckan innan lördag. Idag har jag slitit som en gnu medan min fästman, som i efterhand sa sig vara "på dåligt humör" mest har gått runt och dragit fötterna efter sig. Vi har varit lite halvt osams hela dan och jag, stressig och trött som jag är, har då blivit blödig och gråtit över att det inte känns kärleksfullt såhär innan bröllopet...

    Till råga på allt går min Pappa förbi fästmannen när han gör en syssla (medan jag gör 5 till på listan) och säger "Hur känns det X? Är du trött efter all slit idag?" och jag säger lite hlavt på skämt till min Pappa då han kommer in i rummet bredvid som jag är i "jaha, kan inte jag få en sådan fråga någon gång också?" och han svarar "jo... men ni (kvinnor) är ju vana vid sånt här".

    Ehh.... grrrrrrrrrrr
    Thihi, ursäkta jag fnissar lite men jag känner som igen mig, eller mina farhågor känns igen! Vi ska också gifta oss på gården till min fästmans föräldrar (iofs).. Nu på tisdag åker vi upp dit och måste ha allting färdigpackat tills imorgonkväll eftersom jag jobbar mån-tis.. Fästmannen släpar fötterna efter sig, jag blir svinsur för jag har typ tusen grejer att göra (färga håret, ögonbrynen, vaxa benen, fixa naglar, fila fötterna, osv.. tjejgrejer) medans han bara måste raka huvet.. Grrr.. Sen blir jag också sur för jag tycker att min mamma gnäller å låter så himla opepp på att vi åker upp dit nu i övermorgon. Jag kommer gå bananas på föräldrarna,sen ska fästmannens syskon+respektive också bo hela veckan..  Och sen har fästmannen börjat tycka och tänka nu då.. Nu tycker han att om det regnar ska vi duka borden EFTER vigseln så att vi kan möblera efter hans behag. medans gästerna väntar.... typ ne.. Blir så irriterad hahaa :)
  • paet

    Blev hippad igår, jisses vilken dag! Dagen började mysigt med SPA, massage osv. Superhärligt! Sedan satt vi oss och tog ett glas vin. Vidare därifrån till en park och drack bubbel i solskenet. Efter det satt vi oss på en uterestaurang och där senare spårade allt ur! De överöste mig totalt med drinkar så jag fick en blackout på vägen hem. Har mått så dåligt idag. Så allt förutom det sista så var det kul och de lyssnade på mina önskemål. Ingen förnedring alls! Så skönt

    Läser lite vad ni andra skrivit. Gud vad tråkigt med trädgårn och sådant som inte funkar som man vill! Jag hoppas att ni får det till det bästa ändå! Och sol på Lördag vill jag ha! Den säger växlande och lätta småskurar oftast men ibland blir det världens skitväder när man kollar.

    Hämtade min klänning idag också, den är nu insydd och strykt! Den blev sååååå fin!! :D 

  • Syllis 2012
    paet skrev 2012-07-23 01:47:49 följande:
    Blev hippad igår, jisses vilken dag! Dagen började mysigt med SPA, massage osv. Superhärligt! Sedan satt vi oss och tog ett glas vin. Vidare därifrån till en park och drack bubbel i solskenet. Efter det satt vi oss på en uterestaurang och där senare spårade allt ur! De överöste mig totalt med drinkar så jag fick en blackout på vägen hem. Har mått så dåligt idag. Så allt förutom det sista så var det kul och de lyssnade på mina önskemål. Ingen förnedring alls! Så skönt

    Läser lite vad ni andra skrivit. Gud vad tråkigt med trädgårn och sådant som inte funkar som man vill! Jag hoppas att ni får det till det bästa ändå! Och sol på Lördag vill jag ha! Den säger växlande och lätta småskurar oftast men ibland blir det världens skitväder när man kollar.

    Hämtade min klänning idag också, den är nu insydd och strykt! Den blev sååååå fin!! :D 
    Vad härligt att bli hippad.Du fick en fin dag Glad
  • Syllis 2012
    Nudax skrev 2012-07-22 21:56:54 följande:
    Hur går det för alla er andra?

    Gnäller av mig lite igen, ni får la skumläsa om jag blir jobbig =P

    Idag har jag gråtit av utmattning och frustration flera ggr. Jag och fästmannen gifter oss i min pappas hus och trädgård och har just bilat ned hit. Min pappa är ungkarl och 40-talist = ingen höjdare på att hålla städat omkring sig. "Julgardiner? jaha ja... ja de har nog hängt där sen i julas" --- typ

    Så ja, vi har många punkter på städschemat och att-göra-listan för denna veckan innan lördag. Idag har jag slitit som en gnu medan min fästman, som i efterhand sa sig vara "på dåligt humör" mest har gått runt och dragit fötterna efter sig. Vi har varit lite halvt osams hela dan och jag, stressig och trött som jag är, har då blivit blödig och gråtit över att det inte känns kärleksfullt såhär innan bröllopet...

    Till råga på allt går min Pappa förbi fästmannen när han gör en syssla (medan jag gör 5 till på listan) och säger "Hur känns det X? Är du trött efter all slit idag?" och jag säger lite hlavt på skämt till min Pappa då han kommer in i rummet bredvid som jag är i "jaha, kan inte jag få en sådan fråga någon gång också?" och han svarar "jo... men ni (kvinnor) är ju vana vid sånt här".

    Ehh.... grrrrrrrrrrr
    Kramar till dej{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?