• Sara1291

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • DestinyD
    aurum skrev 2012-04-13 16:50:06 följande:
    Jag har 41 i skor här i sverige, beställer alltid size 10 från USA...
    Standardstorlek 37 motsvaras i USA av size 6
    6,5 är 37,5 i svensk storlek.
    Men inte enligt den där tabellen...? Skit också... Risken är alltså att jag som normalt har 36,5/37 här hemma har beställt alldeles för stora skor... Om man ska returnera så blev dom plötsligt inte så billiga längre Rynkar på näsan
  • aurum
    DestinyD skrev 2012-04-13 16:53:28 följande:
    Men inte enligt den där tabellen...? Skit också... Risken är alltså att jag som normalt har 36,5/37 här hemma har beställt alldeles för stora skor... Om man ska returnera så blev dom plötsligt inte så billiga längre Rynkar på näsan
    Sälj dom i så fall, mycket bättre sätt att få tillbaka pengarna.
    Ibland är dock skor från andra länder mindre i storlekarna än svenska skor, så de kanske passar i alla fall

    Sen är det skillnad på US-size och UK-size... så det vill till att veta vilket man beställt i.
    US size 6,5 =UK size 4 = Svensk 37
  • Pagnie
    hjgs skrev 2012-04-13 15:14:45 följande:
    En dum fråga men vad är det för nått?
    just det där är en brochliknande sak. Ska ha dom till inbjudningskorten då jag blev väldigt inspirerad av revenge igår.
    Dessa:

    ">

  • Magenta
    Pagnie skrev 2012-04-13 17:14:36 följande:
    just det där är en brochliknande sak. Ska ha dom till inbjudningskorten då jag blev väldigt inspirerad av revenge igår.
    Dessa:

    ">

    " target="_blank">

    Jag blev också helt såld på de fina inbjudningarna i Revenge och har letat askar men inte hittat några bra ännu. Har du?
  • ungbrud
    DestinyD skrev 2012-04-13 16:45:05 följande:
    Men gud så nervös jag blir nu.... Jag har beställt ett par skor i strl US 6,5, och jag har normalt 37 här hemma. Pratade med min kusin som bor där, och hon sa att det verkar lämpligt. Säljaren föreslog strl US 5, men det hävdar min kusin är typ barnstorlek för den är så liten.
    Jag gick efter den här tabellen storlekar.se/skostorlekar.html och struntade i vad säljaren sa. Har säkert gjort helt galet då... Skit också! Gråter
    Men jag köpte UK size...
  • Pagnie
    Magenta skrev 2012-04-13 17:16:02 följande:
    Jag blev också helt såld på de fina inbjudningarna i Revenge och har letat askar men inte hittat några bra ännu. Har du?
    jag har hittat silver, vita, svarta och guld på ebay i alla fall. Men om man köper vita funderar jag på om man kan spraya dom i en annan färg. Någon som vet det. Sen fick jag ju tips i denna tråd om en annan sida om du kollar lite högre upp där dom också hade. Kom inte ihåg vad den hette.

    Jag vill ju gärna ha blå lådor. Men det verkar inte som det lättaste. Annars är ju frågan om man kan klä in dom i tyg? det skulle ju vara jätte fint. Men är det någon som vet om det skulle funka?
  • hjgs

    a okej då vet jag tror jag har en länk på lager återkommer strax


     


    Pagnie skrev 2012-04-13 17:14:36 följande:
    just det där är en brochliknande sak. Ska ha dom till inbjudningskorten då jag blev väldigt inspirerad av revenge igår.
    Dessa:

    ">

    ">


    a
  • hjgs
    Pagnie skrev 2012-04-13 17:14:36 följande:
    just det där är en brochliknande sak. Ska ha dom till inbjudningskorten då jag blev väldigt inspirerad av revenge igår.
    Dessa:

    ">

    " target="_blank">

    jättefina inbjudningar förstår att du blev insp.


     


    de jag hittar är inte exakt sånna men lite åt det hållet, kanske nått du kan söka vidare på i alla fall


     


    http://www.ebay.com/itm/20-Purple-Brads-Wedding-Stationary-Favor-Box-DIY-Craft-/110693827295?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19c5ddc2df


     


    http://www.ebay.com/itm/Silver-Gold-Wedding-Chair-Sash-A-GRADE-Diamante-Buckle-/110691638409?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item5f7794eb49


     


    http://www.ebay.com/itm/A-Grade-Rhinestone-Love-Heart-Buckle-Ribbon-Slider-Craft-Wedding-Favor-Gift-/110826596816?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item5f7a4843e2


     


    http://www.ebay.com/itm/A-Grade-Rhinestone-Diamante-Buckle-3-8-Ribbon-Slider-/110691639666?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item5f7794ed18


     


    http://www.ebay.com/sch/i.html?_stpos=&_fcid=192&gbr=1&_localstpos=&_sacat=0&_nkw=ribbon+buckles+rhinestones&_clu=2&rt=nc&_dmd=2


     


     

  • hjgs

    Jag fick hem våra substitut ringar i titan i dag och jag bara älskar dom, kommer fortsätta använda min sen på andra handen

  • Avellana

    Någon som köpt slöja med spetskant och kan rekommendera en säljare? Vill ha en sån mantillaslöja utan kam i...... sen tänkte jag även försöka beställa en 1-ringad underkjol, det vore ju smidigt att hitta båda hos samma säljare......

Svar på tråden EBAY tråden!