• Sara1291

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • drömmer
    chrpe skrev 2012-03-27 23:02:20 följande:
    Citrondoft: kul att det var till hjälp. Vi är väl här för att stötta och hjälpa varandra!!! :)
    Åhh även jag tackar !! Vi funderar på att göra ngn chokladmousse och även en vaniljpanacotta så gästerna kan välja, eller ta en av varje. Är de här för små tro?
    http://www.duni.com/sv/for-hemmet/produkter/tallrikar-serveringstillbehor/SE157491-amuse-bouche-plast-square-transparent.aspx
    Tänker att de ju ska få tårta sen också, och dessförinnan ätit både förrätt och buffé så det kanske är lagom utan att spricka?
  • chrpe
    drömmer skrev 2012-03-27 23:20:34 följande:
    Åhh även jag tackar !! Vi funderar på att göra ngn chokladmousse och även en vaniljpanacotta så gästerna kan välja, eller ta en av varje. Är de här för små tro?
    www.duni.com/sv/for-hemmet/produkter/tallrika...
    Tänker att de ju ska få tårta sen också, och dessförinnan ätit både förrätt och buffé så det kanske är lagom utan att spricka?
    Jag tror att det är alldelses lagom. Man är oftast så mätt så man vill bara han något litet sött att njuta av. Ska man ha två är det verkligen lagom om inte för mycket. Tror det kommer bli jätte fint med dem!
  • Solstice

    Är det någon som köpt extensions till håret på ebay?

    Någon som har erfarenhet öht av extensions- funkar de som är som en stor extension bra eller ska man ha flera små slingor?

    Någon som testat syntethår? Blir det ungefär som på de sminkhuvudena man hade när man var liten eller är det mer likt riktigt hår?

  • Angie2012

    Jag tycker absolut att du ska ta äkta hår, finns ju jätte bra pris på ebay. Dock har jag ingen erfarenhet av löshår därifrån men däremot från salong safari. Där köper jag ett pack löshår för under 500kr och det räcker till 2 förlängningar på mig. Jag köper då hela tränsar. Man kan ju också köpa Clip on om man bara vill ha det för en kväll. Lösa slingor har jag ingen direkt erfarenhet av men har du någon som kan sätta i det på ett riktigt sätt så är det nog ingen dålig ide heller.

  • mjeanettek

    Har fått mina hårnålar och snurror, äntligen! De var värda att vänta på! Tog lite tid... 36 dagar, men kvaliteten och prisen var kanon!!! bestbuy266 5$ for allt 
    Hårnålen som ligger är en fjäril.


  • satinsilk
    Italia08 skrev 2012-03-27 12:47:40 följande:
    Nu är jag inte någon expert på underkjolar, men det borde finnas fylligare att få tag på. Annars går det kanske att justera ringarna på din underkjol så att de blir större? Fråga annars i "kinaklänningstråden" som du också lagt upp bilden i, där finns det underkjolsexperter som säkert kan hjälpa dig. Glad
    Tack för svaret. Ja, jag ska ju änndå lämmna in den till en sömmerska, så hon kanske har lite förslag att komma med. Måste bara hitta ett par skor först, så jag vet ungefär hur mycket hon ska lägga upp den :)
  • Imke1977
    operfekt skrev 2012-03-29 10:03:41 följande:

    Jag ska köpa tärnklänningar snart & har en fråga,
    skulle ni våga köpa av någon som bara har 184 recensioner & 99,3% nöjda kunder?
    Det är denna vi funderar på, men så klurar jag också på om den är för "komplicerad"
    så att den inte kommer bli så fin när den kommer.. Vad tror ni?

    www.ebay.com/itm/140694624587?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649


    Wow vilken klänning Underbar. Japp jag har köpt från sådana. Och har aldrig haft något problem
    Hur den ser ut när den kommer vet man ju liksom aldrig. Jag budade nyligen hem en klänning till min tärna för 150 kr. Har nte fått den än så jag vet inte. Det är en chansning man tar. Men med priset på den klänningen du kikar på gissar jag att det är ett bra material och en fin klänning
  • Italia08
    operfekt skrev 2012-03-29 10:03:41 följande:

    Jag ska köpa tärnklänningar snart & har en fråga,
    skulle ni våga köpa av någon som bara har 184 recensioner & 99,3% nöjda kunder?
    Det är denna vi funderar på, men så klurar jag också på om den är för "komplicerad"
    så att den inte kommer bli så fin när den kommer.. Vad tror ni?

    www.ebay.com/itm/140694624587?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649


    Just den säljaren har inte fått ngn negativ kommentar även fast det finns en. Men om du läser omdömet, "So cute", så måste det ha varit någon som klickat fel. Försök titta igenom alla omdömen och se om det är någon som har beställt just den klänningen som du vill ha. Eller mejla helt enkelt säljaren och fråga vad det är för material på stenarna på klänningen till exempel.

    Om du ska våga beror mycket på hur mycket pengar du känner att du i värsta fall har råd att förlora. Själv hade jag kanske inte vågat beställa flera klänningar eftersom den verkar lite komplicerad och att det i så fall kan bli mycket pengar som bara kastas i sjön. Men det är bara så jag resonerar. =)

    Klänningen på bilden är väldigt fin i alla fall. =) Har du förresten kollat med tärnorna så att det är okej för dem att ha bar rygg? Kan vara lite knivigt sånt där ibland.
  • operfekt

    Imke1977:
    Ja, visst är den fin? Vi har förstökt hitta andra som vi gillar lika mycket, men hittar ingen som slår den =/
    Får hoppas att det är så, men är ju lite att den ändå kostar ganska mycket som gör att det känns lite riskabelt..

    Italia08: Jag kikade förut & hittade iaf en som köpt den klänningen innan..
    Har tänkt maila säljaren, får ta tag i det helt enkelt..
    Kanske får göra så, beställa en för att se, tack för tipset!
    Ja, det är de som valt ut klänningen, så det borde vara okej, men ska påpeka det så att de är på det klara att ryggen är så låg..

Svar på tråden EBAY tråden!