• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • Tokig
    lillama skrev 2012-06-10 20:55:57 följande:
    Tokig: Ja hade räknat me att skicka ut dom ca 7 veckor innan sista anmälan som är 7 veckor innan bröllopet.
    E ja sent ute då?

    Min dröm klänning hittade ja här om dagen o ringde till butiken för att kolla pris o om man kunde hyra den. Den kostar 12.000kr o gick inte att hyra. En stor besvikelse. Vill inte ha en klänning för 12tusen lixat..
    (skickar bilden hrä under)

    Va ska man bestämma sen? Va e nästa planering?

    Oj, jag är nog helt fel person att fråga. Verkar som att jag gjort och gör "allt fel" enligt vett och ettikett.


    Men om det är din brudklänning så hade jag börjat med att slänga iväg bilden till en kinafabrik och frågat om de kan sy upp din klänning för en billigare peng och om de hinner få den klar i tid. Sen hade jag utsett en tärna/bestman så att du får någon att bolla idéer med och lite avlastning...

  • lillama
    Tokig skrev 2012-06-10 22:33:53 följande:

    Oj, jag är nog helt fel person att fråga. Verkar som att jag gjort och gör "allt fel" enligt vett och ettikett.


    Men om det är din brudklänning så hade jag börjat med att slänga iväg bilden till en kinafabrik och frågat om de kan sy upp din klänning för en billigare peng och om de hinner få den klar i tid. Sen hade jag utsett en tärna/bestman så att du får någon att bolla idéer med och lite avlastning...


    kommer inte ha någon tärna eller bestman. Sambon o ja har bestämt de redan.
    Har ingen som står oss så nära. Eller min tjej kompis som ja ville ha ska få en liten vilken dag som så de går bort känner ja.
  • Tokig

    Första motgången:

    Fick bilder på min färdiga brudklänning igår. Ja, jag trodde ju att jag gick och väntade på festklänningen men på något sätt har det blivit snurrigt och de har suttit och sytt på paljetter och stenar över hela min brudklänning!!! Det glittrar som ingenting.

    *suck* nu måste den stackars sömmerskan sitta och plocka bort allt bling (som hon sytt på för hand) och sy på det på festklänningen istället.

    Tycker lite synd om henne, men jag var verkligen tydlig i beställningen. Fick till och med sänkt pris eftersom jag inte ville ha stenar på brudklänningen.

    Men bortsett från glittret så är det alldeles alldeles underbar. Längtar bara tills jag har den hemma så att jag kan testa passformen. Är så himla nervös för att den inte ska passa.

    Är lite orolig för släpet också. Det är ett litet släp på klänningen, inget jättelångt, men ett litet och vi ska ju gifta oss utomhus på en gräsmatta. Hur löser man det?

  • Stike

    Hej Tjejer!
    Hoppar in här, ser ut som att det blir giftermål för mig och fästmannen på vår 5 års dag den 6e Oktober.
    Det blir helt ändrade planer, skulle gifta oss sommaren 2013 egentligen, höll på att boka lokal o sådär.
    Skulle blir ca 80 gäster massa musik osv..
    Nu blir det istället något litet, det blir borgerligt, det var det ändå tänkt från början, och sedan kanske middag med våra familjer bara. Det går från att frisör ska göra uppsättning, någon ska sminka och manikyrer och pampig bröllopsklänning till väldigt enkelt, gör allt själv, köper en enklare klänningen, struntar i vigselringar och kör på förlovningsringarna osv. Sedan planerar vi ett stort bröllop om kanske två år istället.

    Eftersom att det blev helt ändrade planer och det blir inget stort så undrar jag nu, vad är första steg? Behöver jag boka något redan nu eller är det ingen stress alls?

  • Tokig

    Hej Stike och Grattis!

    6/10 verkar vara ett populärt datum :)

    Av ren nyfikenhet... vad fick er att ändra er?

    Planeringsmässigt så beror ju allt på vad ni har tänkt er. Om ni bara tänker gifta er i stadshuset så är det bara att ringa er kommun och boka in en tid. Sen skicka ut inbjudningskort/ringa och boka in era familjer och köpa en klänning. Ska ni göra det så basic som möjligt så behöver du ju inte ha så mycket framförhållning. Men och andra sidan, känns det inte bättre att ha det bokat och bestämt så kan du ju bara njuta månaderna innan sen...

    Var ska ni gifta er?

  • lillama

    Nu har ja lagt ett bud på en brudklänning och ja vann den 205kr + 125kr i frakt = 330kr..
    Okej, den e jätte fin o allt men ja tror ja gjort en tabbe. Den är i storlek 32/34 o ja har 34/36..
    Mne mne de e ju inga stora pengar så vi gör en chansning..
    Annars får ja försöka sälja den igen eller något..

    Ja hoppas den passar o går i mina förväntningar :)

  • Tokig
    lillama skrev 2012-06-11 14:58:32 följande:
    Nu har ja lagt ett bud på en brudklänning och ja vann den 205kr + 125kr i frakt = 330kr..
    Okej, den e jätte fin o allt men ja tror ja gjort en tabbe. Den är i storlek 32/34 o ja har 34/36..
    Mne mne de e ju inga stora pengar så vi gör en chansning..
    Annars får ja försöka sälja den igen eller något..

    Ja hoppas den passar o går i mina förväntningar :)
    Vad roligt! Grattis! Har du någon bild.

    Och sömmerskor kan göra under med klänningar. Några centimeter, om det skulle behövas, kan de säkert fixa!
  • lillama
    Tokig skrev 2012-06-11 15:12:29 följande:
    Vad roligt! Grattis! Har du någon bild.

    Och sömmerskor kan göra under med klänningar. Några centimeter, om det skulle behövas, kan de säkert fixa!
    joo men då blir de ju en till kostnad. ska pröva den o se. de va en chansning.
    får kanske bli en i bröllopsbutiken iaf.
Svar på tråden Oktober 2012