• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Chicita
    Sudditjuven skrev 2013-06-12 20:59:33 följande:
    Då kanske man inte ska ha spets på ljuslyktor öht?
    Det brukar inte vara lika stor fara utanpå burken. Det är värre ovanför kanten, där det ju är ett "hål för värmen att ta sig ut". 
    Du har kanske sett dom där värmeångorna som stiger upp från ljuskoppar? Det är dom som är farligast. 
  • Sudditjuven
    Chicita skrev 2013-06-12 21:03:15 följande:
    Det brukar inte vara lika stor fara utanpå burken. Det är värre ovanför kanten, där det ju är ett "hål för värmen att ta sig ut". 
    Du har kanske sett dom där värmeångorna som stiger upp från ljuskoppar? Det är dom som är farligast. 
    Ah, tänkte inte så långt. :) 
  • Chicita
    Sudditjuven skrev 2013-06-12 21:16:55 följande:
    Ah, tänkte inte så långt. :) 
    Man kan inte tänka på allt Flört
    Speciellt inte när man har huvudet fullt med bröllopsplaner och sånt Flört
  • Hannis23

    Sudditjuven: Nej jag har inte kantsytt dem, bara att klippa till och limma på :) Chicita: Jag hade spetsen högre först men insåg ju att det som sagt blir väldigt varmt där. :) Jag ska provtända en lykta till helgen och kolla hur den här längden funkar :) Gifter mig inte förrän i augusti så då hinner jag göra om dem ifall det inte går!

  • Chicita
    Hannis23 skrev 2013-06-12 21:27:33 följande:
    Sudditjuven: Nej jag har inte kantsytt dem, bara att klippa till och limma på :) Chicita: Jag hade spetsen högre först men insåg ju att det som sagt blir väldigt varmt där. :) Jag ska provtända en lykta till helgen och kolla hur den här längden funkar :) Gifter mig inte förrän i augusti så då hinner jag göra om dem ifall det inte går!
    Det låter som en riktigt bra plan. Glad
    Tänk på att låta det brinna ett bra tag bara. Släck inte ljuset efter bara en kort stund för då har det inte hunnit bli hett nog. Det kan ju ta ett tag att hetta upp spetsen innan den börjar brinna.

    Du kanske kan testa till och med att elda direkt på spetsen (håll dig i diskhon så du kan släcka direkt ifall att) 
  • Sudditjuven
    Lilo84 skrev 2013-06-17 20:35:46 följande:
    Så här kommer vi att servera vår "brudskål" Glad

     



     


    Åh så coolt! :D Var inne på bloggen och kikade med, kommer ni att blanda flädersaften med det mousserande vinet?
  • Popaulolinona

    Härlig tråd!! Här kommer jag att hänga mycket :)
    Vi gifter oss i september så vi har guld och höstfärger som tema... Här är våra inbjudningskort:



Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)