• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • drömmer
    Rosi skrev 2012-01-30 04:49:41 följande:

Har beställt en sådan här ring. Kostade ca 1800 kr..  =) Skulle igentligen haft en annan men hittade denna i en tidning och blev kär.  =D Men tog i våra namn. =) kommer komma hem nu under veckan. längtar redan på att få se hur den blev.
    Åh var fin!! Vart har du hittat den?
  • BlomAnna
    malinax skrev 2012-01-30 10:11:16 följande:
    vet inte men knoppa-lakan tror jag kostar 19kr/st
    Då är de nog billigare men jag undrar vad man ska göra med dem sen...Det lär ju behövas ett par stycken...Känns lite omiljövänligt på nåt vis...
  • drömmer
    BlomAnna skrev 2012-01-30 11:05:06 följande:
    Då är de nog billigare men jag undrar vad man ska göra med dem sen...Det lär ju behövas ett par stycken...Känns lite omiljövänligt på nåt vis...
    Sälja dom vidare? Många här på BT som är ute efter det .
  • drömmer
    MyWeddingday skrev 2012-01-30 11:33:17 följande:
    Jag har gjort dessa "servettringar" själv, tog en stund men blev fint! Går ju att använda vilken form/bild man vill...
    På min blogg kan ni se hur jag gjort mysticcc.blogg.se/category/brollop.html
    Jättefina, även dom i min stil . Hade tänkt sätta fjärilar på glasen och skriva gästernas namn, men det här var ju också en bra och fin idé .
  • drömmer

Vet inte om jag tipsat er....men Ellos rear ut silvriga pumps för 125kr styck.  Jag har köpt hem till mina tärnor, och de var supersköna och satt väldigt bra! Stod att de var små i storlekarna, men det var de inte.

• Nudax
    BlomAnna skrev 2012-01-30 09:58:38 följande:
    Är det någon som räknat på om det blir billigare med knoppa lakan som som dukar än att hyra?
    Det beror ju också på hur många bord ni har att klä...
  • knyttan
    BlomAnna skrev 2012-01-30 09:58:38 följande:
    Är det någon som räknat på om det blir billigare med knoppa lakan som som dukar än att hyra?
    Jag såg på nån sida att riktiga dukar kostade från 40 kr att hyra. Men då var det riktig restaurangkvalité, dvs tjocka linne(?)dukar. Sen beror det väl på, vi ska ha runda bord tex så då skulle vi nog ändå få ta två lakan till varje bord för att det skulle bli bra, så evt kommer vi att hyra om det inte kostar jättemycket mer än så att hyra runda dukar... men ska man ha vanliga långbord så kan man nog tjäna på det!
  • BlomAnna
    drömmer skrev 2012-01-30 11:13:13 följande:
    Sälja dom vidare? Många här på BT som är ute efter det .
    Ja eller köpa "begagnade" Jag gifter mig ju inte förens i september och det är ju mycket bröllop under sommaren så det borde ju gå att gå tag på då. Fast jag ska nog i så fall ha dem som stolsöverdrag.
    knyttan skrev 2012-01-30 19:00:27 följande:
    Jag såg på nån sida att riktiga dukar kostade från 40 kr att hyra. Men då var det riktig restaurangkvalité, dvs tjocka linne(?)dukar. Sen beror det väl på, vi ska ha runda bord tex så då skulle vi nog ändå få ta två lakan till varje bord för att det skulle bli bra, så evt kommer vi att hyra om det inte kostar jättemycket mer än så att hyra runda dukar... men ska man ha vanliga långbord så kan man nog tjäna på det!
    Det känns ju onekligen lite lyxigare med linnedukar än lakan Vi kommer nog att hyra. Hittade ett företag (som desutom en kompis använt sig av i jobbet och tycker är bra) på nätet som skulle ha 45kr/duk. Tycker det är helt ok...Måste bara räkna ut hur många jag behöver
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)