• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • 28juli2012

    Nu har blommorna kommit. Packade ner dom igen så dom håller sig fina till bröllopet.
    Tycker det stämmer överens med säljarens bilder.

    Fina eller fula, vad tycker ni?


  • Imke1977
    28juli2012 skrev 2011-12-22 13:43:25 följande:
    Nu har blommorna kommit. Packade ner dom igen så dom håller sig fina till bröllopet.
    Tycker det stämmer överens med säljarens bilder.

    Fina eller fula, vad tycker ni?


    Dom där såg verkligen jättefina ut Jag har funderat på att ha sådant jag med. Men har inte hittat något jag gillar riktigt eller i mina färger tyvärr..
  • Mikina

    28juli2012, vart beställde du blommorna ifrån?
    De sr jättefina ut!

  • 28juli2012
    Mikina skrev 2011-12-22 14:04:38 följande:
    28juli2012, vart beställde du blommorna ifrån?
    De sr jättefina ut!
    Beställde från ebay.se säljaren blooms_wedding_studio
    Snabb frakt och bra säljare =)
  • augusti2012

    För er som har lila som tema måste jag slå ett slag för ikea.
    Var där idag och då hade dem lila, gröna blockljus för 9 kr styck och lila, röda och gröna stearinljus i 10-pack för 10 kr.

    Sen har dem för ikea familymedlemmar   http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90209788/ för ynka 29 kr.
    Köpte en  mörkblå som jag tänkte sätta massa bilder på mig och min m2b och sen använda som gästbok.
     

     

  • Sara1291
    augusti2012 skrev 2011-12-23 14:45:44 följande:
    För er som har lila som tema måste jag slå ett slag för ikea.
    Var där idag och då hade dem lila, gröna blockljus för 9 kr styck och lila, röda och gröna stearinljus i 10-pack för 10 kr.

    Sen har dem för ikea familymedlemmar   www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90209788/ för ynka 29 kr.
    Köpte en  mörkblå som jag tänkte sätta massa bilder på mig och min m2b och sen använda som gästbok.
     

     
    tack för tipset! :)
  • Cosy

    Jag köpt min klänning idag från cams i skövde http://www.camsmodehus.se/klanningar.html.
    Den kostade under 3000kr har tyvär ingen bild det var foto förbud i affären. Så om ni letar klänning i närheten så borde ni ta en titt ditt.

     


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • annelie1981
    Cosy skrev 2011-12-27 16:25:52 följande:
    Jag köpt min klänning idag från cams i skövde www.camsmodehus.se/klanningar.html.
    Den kostade under 3000kr har tyvär ingen bild det var foto förbud i affären. Så om ni letar klänning i närheten så borde ni ta en titt ditt.
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Oki synd att jag inte visste det tidigare, har ju redan beställt min klänning på nätet. Men jag hoppas att det blir bra ändå.
  • knyttan
    annelie1981 skrev 2011-12-27 14:01:58 följande:

    Nu har jag äntligen kommit på hur jag ska ha min dukning. Det största "problemet" var att jag ville ha blommor i bordsdekorationen utan att det blev så dyrt, nu har jag hittat en lösning (se länk)


    www.wedshop.se/ProductView.asp?ArtNr=003-0020...#


    vad är det för skillnad på det och vanlig oasis? Priset är ju samma?
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)