• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • AndroSid
    Styrka skrev 2011-12-18 11:18:18 följande:
    Tack! Var lite rädd att andra skulle tycka att min,  i mina ögon perfekta, brudbukett var simpel, tråkig och tacky... Endast 114 kr dessutom, och mannen får en kvist till bröstfickan!
    Det finns en hel del människor som är väldigt duktiga på att tycka saker Flört Speciellt när det inte är precis som de själva tänker sig bröllop.
    Jag tror att det kommer att bli hur fint som helst med den buketten, känns som att den bryter av lite "lagom" mot din klänning, om du förstår vad jag menar? Inte för sockersött, liksom.
  • LindaochJohn
    Sara1291 skrev 2011-12-21 13:44:35 följande:


    Jätte fina! O bra pris! Skrattande
    igår gjorde jag ett kap. köpte två st på åhlens, de kostade 49 kr styck
  • augusti2012

    jag måste tipsa: jag  har rött och vitt tema. 
    På rusta denna veckan kan man köpa värmeljusstakar i rött för 1 kr styck. Max 10 st per kund.
    Sen på jysk sålde dem ut lite julsaker. Så där fyndade jag 4 hjärtan i trä. 2 lite mindre och 2 större som jag ska hänga på toaletterna bland annat. 30 kr för dessa 4.

     

  • Sara1291
    augusti2012 skrev 2011-12-21 14:54:30 följande:
    jag måste tipsa: jag  har rött och vitt tema. 
    På rusta denna veckan kan man köpa värmeljusstakar i rött för 1 kr styck. Max 10 st per kund.
    Sen på jysk sålde dem ut lite julsaker. Så där fyndade jag 4 hjärtan i trä. 2 lite mindre och 2 större som jag ska hänga på toaletterna bland annat. 30 kr för dessa 4.

     
    såna här inlägg gillar jag ;)

    har du sett något i vitt eller silver ?  :) mitt tema är ljuslila, vitt o silver
  • augusti2012

    sara1291:
    Hej sara.
    Tyvärr har jag inte sett något speciellt i vitt eller silver.
    Men tipsar överlag om julsakerna.. som sen reas ut.
    man kanske kan måla om det, om det är trä och någon annan färg.

    God jul! :)

    kramar 

  • Nudax
    augusti2012 skrev 2011-12-21 14:54:30 följande:
    jag måste tipsa: jag  har rött och vitt tema. 
    På rusta denna veckan kan man köpa värmeljusstakar i rött för 1 kr styck. Max 10 st per kund.
    Sen på jysk sålde dem ut lite julsaker. Så där fyndade jag 4 hjärtan i trä. 2 lite mindre och 2 större som jag ska hänga på toaletterna bland annat. 30 kr för dessa 4.

     
    Åh, perfekt med rött tema nu när det är/blir rea på alla julsaker =D Kul!
  • Cosy

    silver och vitt kommer säkert efter nyår då allt ska glittra i silver^^


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • knyttan

    Igår köpte vi skor till blivande brudgummen på Vingåker Factory Outlet: www.vfo.se
    De har många fina märkesskor till nästan under halva priset, dessutom googlade jag fram en rabattkod som gav oss 10% rabatt till!! Så han fick ett par finskor för 799 (ord pris 1800).

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)