• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Imke1977

    Måste få fråga. Ni som har tärnor. Betalar ni ALLT till dom? Jag har betalat halva min tärnas klänning nu som gick på 1400 kr.  Men ska jag betala håruppsättning, bukett och skor till henne med?
    Det känns lite som att om man tar "äran" att få vara tärna så borde man väl stå med utstyrsel själv... eller tänker jag helt galet? För isåfall måste vi ju betala best mans utstyrsel med och det blir ju HUR mycket som helst....

  • Hanna05
    Imke1977 skrev 2011-10-12 09:43:27 följande:
    Måste få fråga. Ni som har tärnor. Betalar ni ALLT till dom? Jag har betalat halva min tärnas klänning nu som gick på 1400 kr.  Men ska jag betala håruppsättning, bukett och skor till henne med?
    Det känns lite som att om man tar "äran" att få vara tärna så borde man väl stå med utstyrsel själv... eller tänker jag helt galet? För isåfall måste vi ju betala best mans utstyrsel med och det blir ju HUR mycket som helst....
    Vi har sagt att vi betalar halva tärnans klänning. Men ingenting mer, hår, skor och sådant får de fixa själva :)

    Men antar alla gör som dom vill, men vi har inte pengar att betala ALLT.
    Bestman betalar vi slips (för att vi vill det matchar) Resten får han fixa själv om han nu vill vara bestman.

    Tärnorna tycker vi gör helt rätt iaf! så det känns bra..
    Frågade även experten här på BT och hon sa vi gjorde helt rätt.

    Våran tärnklänning kostade 1800 kr, men vi ska ha två tärnor. hade blivit massa pengar om vi skulle stå för allting.

    Bukett kommer vi nog betala.
  • johannah
    Imke1977 skrev 2011-10-12 09:43:27 följande:
    Måste få fråga. Ni som har tärnor. Betalar ni ALLT till dom? Jag har betalat halva min tärnas klänning nu som gick på 1400 kr.  Men ska jag betala håruppsättning, bukett och skor till henne med?
    Det känns lite som att om man tar "äran" att få vara tärna så borde man väl stå med utstyrsel själv... eller tänker jag helt galet? För isåfall måste vi ju betala best mans utstyrsel med och det blir ju HUR mycket som helst....
    Min syster ska vara vår tärna och vi ska bara betala buketten. Hon tänker köpa en ganska billig klänning och hade ju köpt en ny även om hon inte varit tärna, finns många fina och billiga klänningar på bonprix. Håruppsättning fixar hon själv eller ber en kompis om hjälp.
  • Imke1977

    Sen är det ju det här... Vem behåller klänningen efteråt om man betalat halva var?

  • Doris

    Augusti2012: Får man fråga var du har hittat alla dessa fynd? 1300 kr låter ju helt otroligt!! Jag kan verkligen behöva hjälp med vart jag ska leta. Tack på förhand!

  • Imke1977
    Doris skrev 2011-10-12 10:42:32 följande:
    Augusti2012: Får man fråga var du har hittat alla dessa fynd? 1300 kr låter ju helt otroligt!! Jag kan verkligen behöva hjälp med vart jag ska leta. Tack på förhand!
    Me too!
  • Sara1291

    Man kan hitta fina saker för billig peng där. Det var det jag ville säga ;) såg bl.a. Några orange färgade dekorations band för 2 kr/10 m

  • Hanna05
    Imke1977 skrev 2011-10-12 10:11:14 följande:
    Sen är det ju det här... Vem behåller klänningen efteråt om man betalat halva var?
    Jag tycker tärnan kan behålla klänningen. Eftersom den mest troligt ändå är efter hennes storlek?

    Jag tänkte låta tärnan betala hela klänningen först, men då jag ville ha en speciell klänning i en speciell färg så tyckte jag det var mest rättvist att vi skulle betala halva var. (De gick med på det) Hade jag betalat hela , hade jag behållt klänningen efteråt.
  • Imke1977
    Hanna05 skrev 2011-10-12 11:19:09 följande:
    Jag tycker tärnan kan behålla klänningen. Eftersom den mest troligt ändå är efter hennes storlek?

    Jag tänkte låta tärnan betala hela klänningen först, men då jag ville ha en speciell klänning i en speciell färg så tyckte jag det var mest rättvist att vi skulle betala halva var. (De gick med på det) Hade jag betalat hela , hade jag behållt klänningen efteråt.
    Ja fast här var det lite annat. Jag hade ju en speciell klänning jag hade tänkt mig. Men det ville hon absolut inte ha. Utan hon skulle ha en lång klänning istället för kort som jag tänkt mig. Och sen skulle hon ha en i chiffong så hon inte skulle se tjock ut. Det enda jag fått bestämma är färgen efter temat då.
    Både chiffong och lång klänning gör ju allt dyrare..... Så den gick på mer än jag budgeterat för :-/
    Men men... buketten får jag väl betala för antar jag... men någe mer tänker jag inte stå för,
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)