• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Nudax

    Man viker sen upp en del av snurrarna i mitten alltså, och placerar kortet emellan dessa =)

  • Imke1977

    Snyggt! Och det är ju faktiskt jättekul när man gjort sakerna själv. Det tror jag mant ycker som gäst oxå Iallafall skulle jag tycka det

  • Nudax
    baby freeze skrev 2011-10-09 17:55:14 följande:
    Tack!
    Blommorna är utklippta med 8 blad, sedan klipper man bort ett kronblad som en tårtbit och limmar ihop bladen som sitter på var sida om urklippet omlott. Då blir det som en skålformad blomma och det är sådana som jag har använt både till popupkorten (då får man platta till dem och limma ihop dem så att de går att veckla ut) och placeringskorten.
    Resten är bara enkla färgade papper som jag har limmat och vikt.
    Hua, det lät lika avancerat som det såg ut =P Jag kanske är typen som behöver se det i bilder snarare än i text. Men riktigt proffsnigt och snyggt ser det ut! Korten var superfina!
  • Imke1977

    Ni som inte har någon klänning ännu kan jag tipsa om denna sida.
    http://www.weddingdresscentre.co.uk/
    Här köpte jag min romantica klänning som i butik i Sverige kostar nästan 9000 kr. Här köpte jag den för 4000 kr.
    Inte superbilligt som en kinaklänning såklart. Men vill man ändå ha en märkesklänning och få den billigare så kan man ordna det här
    tips bara.

  • Tinzi

    Finns redan en tråd om detta men gör tårtorna själva (finns vita marsipanlock på större Ica affärer numera) eller gör som lata jag, köp fr¨ån City gross för 15:- biten :)

  • CorneliaApplehoff

    Jag funderar lite på detta med skorna. Är det någon som har ett bra budget tips där?
    Var man kan köpa för en billig peng?

  • CorneliaApplehoff
    Brudiframtiden skrev 2011-10-10 21:44:17 följande:
    Hur mtkt av budgeten lägger ni på klänning?
    Jag tar en sk kinaklänning ...
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)