• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Imke1977
    baby freeze skrev 2011-10-07 22:13:06 följande:
    Mina papperssaker: Den till höger tänkte jag som inbjudan, den till vänster som tackkort. Materialkostnad blir ungefär 8kr för båda.


    Åhh jättefina!!
  • Anneli256

    Hej
    Ett tips är att ta kontakt med skolor med yrkesutbildningar tex frisör eller florist stylist eller nagel.. där kan dom kanske hjälpa till med håruppsättningar, sminkning, naglar.. till självkostnadspriser iaf en mkt lägra summa än ordinarie. Dom är riktigt duktiga. En florist utbildning gjorde min väninnas brudbukett.. två tärnbuketter och fem blommor till herrar och en bordsdekoration för 1800 kr.. lycka tillSkrattande 

  • Dolly P
    Anneli256 skrev 2011-10-08 07:45:47 följande:
    Hej
    Ett tips är att ta kontakt med skolor med yrkesutbildningar tex frisör eller florist stylist eller nagel.. där kan dom kanske hjälpa till med håruppsättningar, sminkning, naglar.. till självkostnadspriser iaf en mkt lägra summa än ordinarie. Dom är riktigt duktiga. En florist utbildning gjorde min väninnas brudbukett.. två tärnbuketter och fem blommor till herrar och en bordsdekoration för 1800 kr.. lycka tillSkrattande 
    Det är så vi har gjort. Sminket och håret ska en tjej som går  en sån utbildning fixa, brudklänningen ska dom på hantverksprogrammet fixa till. Ska även kolla med floristskolan.
  • Hanna05

    Pyssel jag gjorde idag!



    Dessa ska då ligga i en fin korg sen som värdparet får dela ut! :)


    Ljuslykta :)
  • Tinzi
    Dolly P skrev 2011-10-07 10:43:48 följande:
    Jag ska ge ett sånt här armband till mina tärnor
    loveandbeproud.shop.textalk.se/sv/brollop/arm...

    Toastmadam vet jag inte riktigt än.
    Jätte fina! Jag kör nog på det med! :)
    RedHead skrev 2011-10-07 10:53:29 följande:

    Hjälpredor, tärnor och marskalker Kommer få en varsin flaska vin och ett mini album med bilder från kvällen.


    åh Minialbum gillade jag :)
    Imke1977 skrev 2011-10-07 13:20:44 följande:
    Jag handlar ofta på ebay och det har gått superbra varje gång. PayPal gör ju att det blir säkert
    OM man inte gör mitt misstag & inte reklamerar inom 45 dagar (utan väntade på säljare tålmodigt) då får man inte tillbaka någonting alls :(
  • Nudax
    baby freeze skrev 2011-10-09 16:24:26 följande:
    placeringskort:


    Men shit vad du var duktig på att göra snygga kort och placeringskort! =D Hur gör du dem?
  • baby freeze
    Nudax skrev 2011-10-09 16:56:12 följande:
    Men shit vad du var duktig på att göra snygga kort och placeringskort! =D Hur gör du dem?
    Tack!
    Blommorna är utklippta med 8 blad, sedan klipper man bort ett kronblad som en tårtbit och limmar ihop bladen som sitter på var sida om urklippet omlott. Då blir det som en skålformad blomma och det är sådana som jag har använt både till popupkorten (då får man platta till dem och limma ihop dem så att de går att veckla ut) och placeringskorten.
    Resten är bara enkla färgade papper som jag har limmat och vikt.
  • BlomAnna

     


     


    Jag och sambon(och dottern) har varit på bröllop idag och är nu mer klara över hur vi vill ha det. Det är andra bröllopet i år och det är skit bra att gå på andras bröllop när man planerar ett eget för man kommer på massa saker man vill och inte vill ha och göra på sitt eget

    Bakade tårtan till det bröllopet vi var på idag. Mycket jobb och några missar men blev överlag nöjd med den Jag band även brudens bukett och den blev jag jädrans nöjd med. Har aldrig tidigare bundit en bukett men den blev jätte bra och det var sjukt lätt Så det är ett spartips. Köp in rosor i olika färger (eller samma) och bind själv! Ska nog binda min egena bukett tror jag

    Här är en bild på tårtan någon bild på buketten verkar jag inte lyckats ta

  • Nudax

    Budgettips för placeringskortshållare:

    Dessa placeringskortshållare finns för 9kr/st på ebay...



    Snygga och stilrena men ALLDELES för dyra tycker jag för en sådan liten detalj till bröllopet, om man nu vill hålla kostnaderna nere....

    Så igår köpte vi ståltråd.... 39kr för 50 meter! Räcker till 250st sådana där har vi räknat ut =D Inte så svåra att göra heller. Nu får ni en bild på de allra första som jag gorde... men de blir bara snyggare och snyggare för varje man snurrar eftersom man får in en teknik för det =)



Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)