• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Hanna05
    BlomAnna skrev 2011-10-07 08:20:49 följande:

    Ja de är ju inte så stora direkt Vi ska nog ha någon form av godisbuffé och tänkte göra strutar av tårtpapper som man kan lägga godiset i...Vet inte vad jag ska ha att ta med bara...Funderar på att köpa sånna gamla stora skedar på loppis eller så och knyta ett bad om skaftet...Vad tror ni om det?


    Ska ha godiset i bla sånna här burkar www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00030262/ har flera sånna hemma i skafferiet så jag tömmer dem och använder dem


     


    Vi ska också ha godisbuffe. Ett tips är att dom säljer godisslevar på en webshop.. hm, nu minns jag inte vilken det var men kan säkert ta reda på det :P

    Vi kommer att ha godiset i stora olika vaser ... som typ här


    I rosa och vitt tema... kanske lite choklad också :)
    Det med strutar var verkligen ett bra tips! Det kan man nog göra av tapetpapper också :)
  • Dolly P
    Imke1977 skrev 2011-10-07 08:12:27 följande:
    Oh perfekt! Det där tänkte jag oxå på faktiskt! Tänkte även använda dom som små godisburkar. Men jag tror folk kanske kan ha problem att få ner händerna. hihi
    Jag tänkte ta typ gamla syltburkar och större glasburkar, och pimpa till dom. Sen använder jag dom till godisburkar. Vi ska även ha LP-skålar som godis skålarSkrattande
  • Just Me
    annapanna88 skrev 2011-10-06 19:46:34 följande:
    Jag håller med baby freeze, kompromissa och spara på det man kan tänka sig att spara på och lägg pengarna på det man verkligen vill ha.
    Vi väljer t.ex att laga maten själva, vara i en enkel, billig lokal och ha bekanta som ställer fram buffen, häller upp vin osv och istället lägga lite mer pengar på fotograf och ett coverband då det känns viktigare för oss.
    Vi gör precis likadant! På det sättet har vi t ex råd att bjuda på allt (skulle iofs aldrig falla oss in o ta kuvertavgift eller dyl) Även om vi kommer billigare undan så har vi valt med omsorg vad vi ska ha på bröllopet och framförallt vilka. Och därför vet jag att det kommer att bli helt fantastiskt
  • augusti2012

    Blomanna: vågar du handlar på ebay så har dem jätte fina där för en struntsumma.
    Och dem kan du nog lätt sälja vidare.
    Efter att ha läst i olika trådar så verkar sidenband vara dyra i större städer. Så dem tjänar tydligen mycket på att köpa det via ebay.

    Vi kommer också ha godis/snacksbuffe som den gottegris jag är :) Vi  har köpt lite lp-skivor på second hand som jag har gjort till skålar. Top Gun, Abba och Roxette. Det speglar oss lite. 
    Sen har jag köpt burkar som den från ikea med rött lock på Netto. 
    För er som har rosa tema så såg jag sist jag handlade att Citygross hade rosa burkar med lock för 20 kr.
    I alla fall i jönköping.

    Sen har jag ett vitt kakfat här hemma. Där kommer jag lägga godis på också. 

     

  • BlomAnna
    Hanna05 skrev 2011-10-07 08:34:36 följande:
    Vi ska också ha godisbuffe. Ett tips är att dom säljer godisslevar på en webshop.. hm, nu minns jag inte vilken det var men kan säkert ta reda på det :P

    Vi kommer att ha godiset i stora olika vaser ... som typ här

     


    I rosa och vitt tema... kanske lite choklad också :)
    Det med strutar var verkligen ett bra tips! Det kan man nog göra av tapetpapper också :)
    Vaser är ju apsmart ju!! Och tapet nästan ännu smartare eftersom jag ändå skall använda det till inbjudningskorten! HURRA vad bra! TACK!!
  • BlomAnna
    augusti2012 skrev 2011-10-07 09:44:36 följande:
    Blomanna: vågar du handlar på ebay så har dem jätte fina där för en struntsumma.
    Och dem kan du nog lätt sälja vidare.
    Efter att ha läst i olika trådar så verkar sidenband vara dyra i större städer. Så dem tjänar tydligen mycket på att köpa det via ebay.

    Vi kommer också ha godis/snacksbuffe som den gottegris jag är :) Vi har köpt lite lp-skivor på second hand som jag har gjort till skålar. Top Gun, Abba och Roxette. Det speglar oss lite.
    Sen har jag köpt burkar som den från ikea med rött lock på Netto.
    För er som har rosa tema så såg jag sist jag handlade att Citygross hade rosa burkar med lock för 20 kr.
    I alla fall i jönköping.

    Sen har jag ett vitt kakfat här hemma. Där kommer jag lägga godis på också.
    Har aldrig handlat från ebay men använder man paypal borde det väl vara säkert eller? Ibland får man ju chansa lite
  • augusti2012

    Blomanna: Jag handlar via ebay och använder mig alltid av paypal. Tack vare ebay har jag kommit ner i summan till mig själv till endast 1300 kr. 

    Priset på skopan är rätt svårslaget. Har svårt att tro att svenska bröllopsaffärer på nätet säljer det billigare :)
     http://www.ebay.com/itm/Candy-Scoop-Wedding-Party-Home-Favor-Scoops-Plastic-N-/330613686890?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4cfa1c826a#ht_4149wt_956

  • BlomAnna
    augusti2012 skrev 2011-10-07 09:57:39 följande:
    Blomanna: Jag handlar via ebay och använder mig alltid av paypal. Tack vare ebay har jag kommit ner i summan till mig själv till endast 1300 kr.

    Priset på skopan är rätt svårslaget. Har svårt att tro att svenska bröllopsaffärer på nätet säljer det billigare :)
    www.ebay.com/itm/Candy-Scoop-Wedding-Party-Ho...#ht_4149wt_956
  • augusti2012

    Ska ni ge presenter till dem som hjälper er??? 
    jag hittade precis en grej till mina tärnor.
    7 dollar för 2 stycken inklusive frakt. = 49 kr. :) 
     www.ebay.com/itm/BRIDESMAID-BRIDES-ENTOURAGE-HEART-CHARM-KEEPSAKE-GIFT-/130575016832&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D3303339040703491150#ht_4612wt_1189

    Sen ska ena tärnan får en scarf jag hittade på ebay med siluetter med michael jacksson. Hennes gud i princip. :) 
    Och så ska jag hitta något till den andra tärnan. 
    Marskalkerna får nog något som gäller fiske Ett gemensamt intresse för alla 3 killarna. :) 

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)