• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • baby freeze

    Det allra bästa är om du frågar i tråden för kinaklänningar, det blir lite OT med såna frågor här.

  • Nudax
    Dolly P skrev 2011-10-04 09:01:10 följande:
    Vi har en budget på ca 10-15000kr. Och tror att vi kommer hålla den rätt braSkrattande
    Lokal:1250kr
    klänning: 2500kr
    Fotograf:1000kr
    Mat: vet jag inte riktigt än, men inte så dyrt. Vi ska ha grillbuffé, så det kommer inte bli jätte dyrt.
    Dekoration: 1200kr kanske. Knappt det.
    Musik fixar vi själv.
    Bil att åka har vi själva
    Inbjudningskort ska jag göra själv, väldigt enkel modell.
    sambon har redan sina kläderm bara byxor som ska köpas. kostar 199kr
    brudbuketten kommer kanske kosta 300-400kr
    Hår och smink 700kr
    hmm tror jag fått med det mestaSkrattande
    Ingår porslin, glas, bestick etc i er lokalhyra? Mat och dryck blir mer än man tror =( Vi ska göra maten själva och det kommer ändå dra iväg ett par tusen och om man sen tänkt ha alkohol drar det iväg också. Inbjudningskort, festhäften etc/liknande - även om man gör det själv (vi med) kostar det ju att köpa in snygga papper till det/skrivarfärg, kuvert, frimärken etc. Ringar? =)
  • Nudax

    Föresten, ett tips till oss med denna budget: Lilly har nu 40% rabatt på alla klänningar ur kollektion 2011!!! =D Har beställt min klänning idag!

  • Hanna05
    Nudax skrev 2011-10-04 20:21:27 följande:
    Föresten, ett tips till oss med denna budget: Lilly har nu 40% rabatt på alla klänningar ur kollektion 2011!!! =D Har beställt min klänning idag!
    Men jag var ju in och kollade på deras sida , hur såg du dom hade 40 % ? Vilken sida var du inne på? :D Jag skulle vilja ha denna klänning.

    www.lilly.dk/Default.aspx&ProductID=PROD992&GroupID=GROUP8&VariantID=VO58

    :))
  • CorneliaApplehoff
    Hanna05 skrev 2011-10-04 20:37:57 följande:
    Men jag var ju in och kollade på deras sida , hur såg du dom hade 40 % ? Vilken sida var du inne på? :D Jag skulle vilja ha denna klänning.

    www.lilly.dk/Default.aspx?ID=970&ProductID=PR...

    :))
    Du får starta på deras förstasida för där finns en stor annons om utföräljning :)
  • Brudiframtiden
    Nudax skrev 2011-10-04 20:21:27 följande:
    Föresten, ett tips till oss med denna budget: Lilly har nu 40% rabatt på alla klänningar ur kollektion 2011!!! =D Har beställt min klänning idag!
    Fanns massa fina klänningar där. Men vågar man beställa utan att prova!!??
  • BlomAnna
    Brudiframtiden skrev 2011-10-04 21:22:56 följande:
    Fanns massa fina klänningar där. Men vågar man beställa utan att prova!!??
    Jag tänkte samma sak när jag var in och tittade..vågar man

    Fast jag hittade faktiskt inte klänningen med stort K där. Jag vill inte ha axelbandslöst och inte släp...det gör klänningletandet rätt svårt måste jag säga
  • Brudiframtiden


    Hittade denna som jag gillar!!! Vill inte heller ha axelbandslöst....
  • Brudiframtiden
    Hanna05 skrev 2011-10-04 21:46:55 följande:
    Det enda jag undra är vad 3270 DKK är i svenska kronor :P
    Kika in på forex hemsida där finns en omvandlare...ca 4200 tror jag det blir...
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)