• Pinkgrape

    Utmaning! Sockerfri månad, är du med?

    Jag tänkte ge mig själv en utmaning - en sockerfri månad!

    Starten går av stapeln torsdag 1 september 2011 och jag kommer köra hela september månad ut. Tanken är att skippa socker i sötsaker. Tex bakverk, godis, glass, sylt, läsk osv. Ni fattar? Frukt är dock tillåtet. Ja, och mat må ni äta! (Även om den råkar innehålla lite socker.)

    Detta ligger nu under hälsa/bantning, men detta är inte främst tänkt som ren och skär bantning, utan som ett första steg till att bli av med ett eventuellt sockerberoende, ja, eller bara som en ren utmaning. För vissa kanske det är väldigt enkelt, men jag kan säga att för min del kommer det bli rätt svårt faktiskt.

    Hur många är med på en sockerfri månad? Ju fler vi blir, desto mer kan vi peppa varandra! :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Utmaning! Sockerfri månad, är du med?
  • 120530

    Jag är också på! Skall dock på fika hos min bror på söndag, så jag får kanske baka mat-muffins att ha med att bjuda på tills dess! Bra initiativ! 

  • Pinkgrape

    Vi kör en liten snabblista på vilka som ska vara med och vad ni tänkt undvika under september? :)

    Jag börjar och så får ni fylla på sedan.

    Pinkgrape - Sötsaker, läsk, snacks och dylikt.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • bellalicious

    bellalicious - sötsaker, läsk, pasta +bröd (eftersom det triggar igång socker sug)

  • MagicBride
    Pinkgrape - Sötsaker, läsk, snacks och dylikt.
    bellalicious - sötsaker, läsk, pasta +bröd (eftersom det triggar igång socker sug)
    förlovadflicka- Choklad, godis, läsk, friterade saker, vitt bröd.
    Red - Godis, läsk och kakor!
    MagicBride - godis, läsk, snacks, kakor och dylikt
  • Pernillaaa
    Pinkgrape - Sötsaker, läsk, snacks och dylikt.
    bellalicious - sötsaker, läsk, pasta +bröd (eftersom det triggar igång socker sug)
    förlovadflicka- Choklad, godis, läsk, friterade saker, vitt bröd.
    Red - Godis, läsk och kakor!
    MagicBride - godis, läsk, snacks, kakor och dylikt
    Pernillaaa - Godis, läsk, snacks och fikatillbehör.
  • martinoevalotta
    Pinkgrape - Sötsaker, läsk, snacks och dylikt.
    bellalicious - sötsaker, läsk, pasta +bröd (eftersom det triggar igång socker sug)
    förlovadflicka- Choklad, godis, läsk, friterade saker, vitt bröd.
    Red - Godis, läsk och kakor!
    MagicBride - godis, läsk, snacks, kakor och dylikt
    Pernillaaa - Godis, läsk, snacks och fikatillbehör.
    Fröken iller- Godis, kakor, sötad dryck och alkohol
  • Pinkgrape

    Åh, vad roligt att vi är så många och att de flesta har ungefär samma saker som vi vill undvika :) Vitt bröd blir en omöjlighet för mig att undvika, då det är i stort sett det enda jag kan äta till lunch. Ska dock försöka att inte äta det till annat än lunch :) Pasta kan jag inte heller undvika, behöver mina kolhydrater för att hjärnan ska orka hänga med i skolan :P


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Gamila

    Jag hänger också på, började igår och kan säga att det var inte lätt när kollegan gick och åt kexchoklad och kanelbullar och när vi bakar på jobbet, den lukten är inte lätt. Tittar på dom satans kakorna hela dagarna och dom vill bara hoppa ner i min mage :)

    Nej dags att ta tag i sitt liv och komma i lite form till bröllopet nästa sommar!

Svar på tråden Utmaning! Sockerfri månad, är du med?