• drumelz

    Fler som gifter sig i maj 2012?

    Jag gifter mig den 19 maj 2012 i Östra Karups kyrka, strax utanför Båstad. Har precis kommit igång med planeringen och undrar hur det går för andra majbrudar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 20:44
    FruJ83 5 maj, Värmland
    Guffi, 5 maj, Växjö
    Zandi, 5 maj, Göteborg
    Tinzi 12 Maj Rävlanda
    Khiraliii 12 maj
    Egalia, 12 maj, Stockholm
    DollyP 19 Maj, Nybro
    Watermelon 19 maj
    Drumelz 19 maj, Båstad
    Emilie o Jonas 19 maj, Enköping
    Havsglimt 19 maj, Österlen
    Mcony 26 maj Göteborg
    Jazzily 26 maj Bromma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 15:52
    Jonke 12 maj
    Karin Vackmyr 5 maj, Jönköping

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 19:11
    specccial 5 maj utanför Jönköping
    smultron 74 7 maj Las Vegas
    070831 12 maj
    MrsSilfverblad2b 12 maj Särö
    Lena Sander 12 maj
    Lilla smulan 19 maj utanför Eslöv
    Sessan67 25 maj Sigtuna
    Fästmö 26 maj utanför Linköping
    JochH2012 26 maj
    kaju 26 maj
    Anneli256 26 maj Kropps Kyrka, Helsingborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 19:57
    Hemajo13 5 maj
    Sofie e 19 maj Utanför Hudviksvall
    Minitoker 19 maj
    IhjärtaJ 19 maj
    Strawberry 19 maj Kungsängen
    Juliaalexandra 26 maj
    Endlesslove85 26 maj Mariefred
    Syrinx 26 maj utanför Vadstena

  • Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?
  • Maseralda

    Nu hittade jag en kompis som skulle gå med sin fästman, så då hänger jag på dom. Skulle kännas lite dumt att gå runt där helt själv Ska nog inte titta på något speciellt, utan mer få allmän inspiration. Är mest pynt och dukning som jag inte har någon aning om, plus att frisyren inte är helt bestämd Har haft så dåligt samvete över att jag inte kan bjuda någon släkt på bröllopet för det får helt enkelt inte plats. Så nu har jag kommit på att jag nog ska anordna nåt litet kalas helgen efter som bara släkten får komma på (speciellt som att min och m2b's släkter inte har träffats någon gång). Mostrar och fastrar med respektive, kusiner med respektive plus kusinbarn blir nämligen 37 personer...

  • minitoker

    Nu har jag panik!!

    Vi ska gifta oss den 19 maj, borgligt.
    Innan jul ringde vi rådhuset för att få tag i en vigselförrättare men då sas det att schemat inte var lagt än så vi fick vänta till mitten av januari. I veckan började vi ringa runt till olika vigselförrättare men det visar sig att alla 8 i kommunen är bortresta den helgen och ingen kan viga oss. Det är en helg som de inte har någon vigsel i rådhuset heller.

    Vi fick tipset att ringa till grannkommunens vigselförrättare men de måste ha tillstånd att viga i vår kommun, annars går det inte.

    Tänk om det inte löser sig!?!?

  • LillaÄlvan
    minitoker skrev 2012-01-28 17:39:57 följande:
    Nu har jag panik!!

    Vi ska gifta oss den 19 maj, borgligt.
    Innan jul ringde vi rådhuset för att få tag i en vigselförrättare men då sas det att schemat inte var lagt än så vi fick vänta till mitten av januari. I veckan började vi ringa runt till olika vigselförrättare men det visar sig att alla 8 i kommunen är bortresta den helgen och ingen kan viga oss. Det är en helg som de inte har någon vigsel i rådhuset heller.

    Vi fick tipset att ringa till grannkommunens vigselförrättare men de måste ha tillstånd att viga i vår kommun, annars går det inte.

    Tänk om det inte löser sig!?!?
    Åh nej! Hur spikat är datumet? Går det att flytta fram en vecka??
    Dolly P skrev 2012-01-27 09:50:02 följande:
    Igår skickade vi ut inbjudningskorten, förra helgen var jag och beställde brudbuketten. Så nu känns det som att det mesta är klart :)
    Oj! Hur långt i förväg bör man beställa brudbuketten? Redan nu?

    Vad har ni andra tänkt på för morgongåva till er man?

    Jag skulle egentligen vilja att någon sjöng solo, en Lars Winnerbäck-låt i kyrkan... Men hur lätt är det? Det finns bara ackord och text att hämta ut... Det kanske är bättre att satsa på något vanligare? Vad tror ni?
  • minitoker
    LillaÄlvan skrev 2012-01-28 18:41:38 följande:
    Åh nej! Hur spikat är datumet? Går det att flytta fram en vecka??
    Dolly P skrev 2012-01-27 09:50:02 följande:
    Igår skickade vi ut inbjudningskorten, förra helgen var jag och beställde brudbuketten. Så nu känns det som att det mesta är klart :)
    Lokalen bokad och inbjudningarna skickade. Dessutom är alla andra helger i maj bokade så det finns ingen möjlighet att omboka.

    I värsta fall får man väl gifta sig innan, och på själv dagen ha en "låtsas-vigsel". Men jag vill ju gifta mig där och då!! Usch, hoppas verkligen det löser sig.
  • LillaÄlvan
    minitoker skrev 2012-01-28 18:44:23 följande:
    Lokalen bokad och inbjudningarna skickade. Dessutom är alla andra helger i maj bokade så det finns ingen möjlighet att omboka.

    I värsta fall får man väl gifta sig innan, och på själv dagen ha en "låtsas-vigsel". Men jag vill ju gifta mig där och då!! Usch, hoppas verkligen det löser sig.
    Oj... Jag hoppas verkligen att det löser sig för er! Ni får säkert in någon från en annan kommun. Jag håller tummarna!!
  • Sessan67

    I veckan kom bekräftelsen från vigselförrättaren och på måndag ska guldsmeden skicka ringarna - nu börjar det verkligen närma sig Solig

  • Maseralda
    minitoker skrev 2012-01-28 17:39:57 följande:
    Nu har jag panik!!

    Vi ska gifta oss den 19 maj, borgligt.
    Innan jul ringde vi rådhuset för att få tag i en vigselförrättare men då sas det att schemat inte var lagt än så vi fick vänta till mitten av januari. I veckan började vi ringa runt till olika vigselförrättare men det visar sig att alla 8 i kommunen är bortresta den helgen och ingen kan viga oss. Det är en helg som de inte har någon vigsel i rådhuset heller.

    Vi fick tipset att ringa till grannkommunens vigselförrättare men de måste ha tillstånd att viga i vår kommun, annars går det inte.

    Tänk om det inte löser sig!?!?
    Vi ska ha en vigselförrättare från en annan kommun, men å andra sidan så är själva vigseln i den kommunen. Men det borde väl inte vara något problem för grannkommunens vigselförrättare att få tillstånd om kommunen själva inte kan erbjuda sina egna...? Hoppas det löser sig!
  • Maseralda

    Nu är inbjudningskorten äntligen beställda, känner mig jättesent ute... Men vi har satt 31/3 som OSA, så folk lär ju hinna bestämma sig på den tiden Glad Beställde även en fotobok med bröllopstema med bilder på mig och sambon. Märker däremot att sen man skaffade en större kamera så finns det färre bilder på oss tillsammans, förut så kunde den ena hålla i kameran och ta kort på båda. Så de flesta bilderna är från 2008-2009, men det blir nog bra ändå. Sambon har inte sett hur boken ska se ut, så det blir en rolig överraskning.

  • Tinzi

    Hej tjejer! Hur går det för er andra? Vad har ni kvar?

    Min "kvar" lista:

    Sy upp klänningen lite (för lång)
    skor till m2b
    skor till sonen
    finbyxor sonen
    västar till marskalkarna & m2b
    bekväma skor till mig (kvällen)
    mer sprit till festen (hälften kvar)
    köpa paraply
    trosor som håller in magen
    skriva ut weddingtree
    skriva ut festhäften
    RINGARNA
    samt förminska min förlovningsring (för stor nu)
     Annars är vi klara, och jag har typ..PANIK!

    Mest för att allt kostar så mkt....taxi, lokal, sprit, maten, mkt som ska betalas sista veckorna...

  • emelie och Jonas
    Tinzi skrev 2012-01-31 20:36:33 följande:
    Hej tjejer! Hur går det för er andra? Vad har ni kvar?

    Min "kvar" lista:

    Sy upp klänningen lite (för lång)
    skor till m2b
    skor till sonen
    finbyxor sonen
    västar till marskalkarna & m2b
    bekväma skor till mig (kvällen)
    mer sprit till festen (hälften kvar)
    köpa paraply
    trosor som håller in magen
    skriva ut weddingtree
    skriva ut festhäften
    RINGARNA
    samt förminska min förlovningsring (för stor nu)
     Annars är vi klara, och jag har typ..PANIK!

    Mest för att allt kostar så mkt....taxi, lokal, sprit, maten, mkt som ska betalas sista veckorna...
    Oj, det va inte så mkt...
    Känns som om vi har massor kvar..i alla fall ibland ;)

    Kvar:
    Skor och bestämma frisyr till mig
    Magindragare till mig (vart köper man bra/billiga såna)
    Kostym till M2b
    Kläder till tärnor/marshalkar fixar dom
    Skor till näbb
    Bestämma mat/tillbehöv vi ska göra
    Göra klart festhäfte, vigsel"info" och presentationerna om gästerna
    Små fix till fest, tex dekorationer
    Lämna in ringarna för gravering
    Bestämma blommor/bukett
    betalning av lokal, alkohol och sånt...

    Känns som om jag skrev upp mest kläder, men det är ju massor mer...finns ju så mkt småfix man inte ens tänker på :)
Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?