• kelizaah

    Umebrudar 2011/12

    Hejsan!

    Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!

  • Svar på tråden Umebrudar 2011/12
  • Lebendig
    chabar skrev 2012-02-14 15:38:33 följande:
    Pust, idag ringde andrahandsalternativet av frisörsaloger och meddelade att de inte heller kunde ha mig. Så nu återstår tredjehandsalternativet eller leta nya. Tror jag ska kolla med Karro isf, hon verkar ju ha sina fans också, jag har bara aldrig varit där eller hört talas om henne tidigare. Värt att kolla upp!
    Hon har startat eget ganska nyligen, tidigare arbetade hon på WISH. Så det kan ju vara en anledning till att du inte känner igen namnet. Men jag har klippt mig hos henne i snart tio år och aldrig varit missnöjd. Dessutom gör hon smink också. Nu vet jag inte vilka du tittat på men Creative lounge vet jag att många är jättenöjda med. Tror att även de gör smink. Fördelen med dessa två salonger är att de arbetar ensamma och du är deras enda kund den dagen. Har hört att inte alla frisören gör så och det känns lite märkligt... 
  • Lebendig
    SaraJohanna skrev 2012-02-09 15:40:26 följande:

     Låter jättefint, måste boka konsultation med min frisör också. Har inte bokat smink hos henne utan funderar på Make up store, någon som har erfarenhet av dem? 


    Det var länge sedan jag var hos dem nu, men jag de gånger jag har varit där så har jag tyckt att jag blivit översminkad, trots att jag sagt att jag bara ville ha vardagssminkning. De har bra produkter men jag har inte gillat det som de har gjort på mig. 
  • SaraJohanna
    Lebendig skrev 2012-02-17 09:11:15 följande:
    Det var länge sedan jag var hos dem nu, men jag de gånger jag har varit där så har jag tyckt att jag blivit översminkad, trots att jag sagt att jag bara ville ha vardagssminkning. De har bra produkter men jag har inte gillat det som de har gjort på mig.
    Det är det jag är rädd för också, jag upplevde också att jag blev översminkad till balen (iofs 8 år sedan), vilka finns det annars i Umeå som sminkar brudsminkning? Face?
  • chabar
    SaraJohanna skrev 2012-02-18 16:43:29 följande:
    Det är det jag är rädd för också, jag upplevde också att jag blev översminkad till balen (iofs 8 år sedan), vilka finns det annars i Umeå som sminkar brudsminkning? Face?
    Face som i Face Hudstudio? Tjejen som gör smink & naglar där är ju supertrevlig, men jag vet att hon blir borta på semester/ föräldraledighet iaf innan sista juni. Jag har gjort ett par sminkningar där och varit nöjd. Det blir ju ofta lite mer än man själv skulle ha lagt på, men hon har bra öga för färger och sånt!
  • SaraJohanna
    Insanire skrev 2012-02-21 14:27:15 följande:
    Vart i Umeå kan man kolla på bröllopsklädsel för män??
    Min sambo ska hyra via Högtidskläder, tror hela outfiten kostar 3000kr (torsdag-måndag)... hade gärna valt ett annat ställe på grund av att jag hört mycket negativt kring ägaren, men kunde inte komma på något :)
  • Insanire
    SaraJohanna skrev 2012-02-21 23:01:49 följande:
    Min sambo ska hyra via Högtidskläder, tror hela outfiten kostar 3000kr (torsdag-måndag)... hade gärna valt ett annat ställe på grund av att jag hört mycket negativt kring ägaren, men kunde inte komma på något :)
    Ja, samma här.. men det verkar finnas dåligt om andra ställen i stan..
  • SaraJohanna

    Vill bara tipsa om att det är bröllopsmässa ute på Obbola folkets hus i helgen. Söndag 4/3 10:00--16:00 håller den på, vet inte hur många utställare det är, men entrén är gratis, så det kan ju vara trevligt att inspireras lite kanske! :)


  • Insanire
    SaraJohanna skrev 2012-02-21 23:01:49 följande:
    Min sambo ska hyra via Högtidskläder, tror hela outfiten kostar 3000kr (torsdag-måndag)... hade gärna valt ett annat ställe på grund av att jag hört mycket negativt kring ägaren, men kunde inte komma på något :)
    Vi var in på högtidskläder i lördags och blev väldigt bra bemötta faktiskt..
    ägaren var väldigt tillmöttesgående och hjälpte oss med det vi behövde.

    Dock har vi inte bestämt oss än för vad för sorts outfit han vill ha, men han har kollat runt lite nu i alla fall.
  • chabar
    Lebendig - tack för tipset om Karro! Var in till henne idag och pratade igenom hår och smink, hon förstod mig direkt och det känns alldeles fantastiskt bra att hamna i så kompetenta händer på sin stora dag. Så tackar och bockar!
Svar på tråden Umebrudar 2011/12