• JNT

    2012-07-07 Fler än jag?!

    Hej!


    Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

    JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • kaffeälskaren

    Operett, jag håller med Sofi vilken fin sida ni har gjort hyrbil träffades tycker jag var en fin historia

  • lovingyou

    Sofi88 Vilken fin sida :)


     


    Nu har prästen mailat om vilken kantor vi ska ha och då ska vi snart skriva till honom. Vi har också tänkt på in/utgångslåtar, kan inte bestämma.. Psalmerna är ju inte så enkla heller. . Hoppas man kan bestämma sig snart! :)


    Vill så gärna ha klart det som går :) Snart bara 3månader kvar!!

  • Mrs S 2012

    Idag är det bara 99 dagar kvar :)

    Vi ska snart till Skottland och träffa vigselförättare, restaurang, frisör m.m.
    Just nu behöver vi göra en "grovplanering av vigseln.. Troligtvis blir det bröllopsmarsch på gitarr när vi går in. Det är ett ganska litet rum så gitarr blir mycket trevligare än en CD.
    Nu funderar vi mest på vad vi ska ha för musik och dikter under vigseln. Vi vill ha en på engelska och en på svenska, men har svårt att hitta någon på svenska som är lite lättsam och rolig. Någon som har ett bra förslag? Har försökt leta på nätet.

  • lovingyou

    Underbart att få åka dit! Låter jätte mysigt med gitarr, det är ju så fint!


    Vet inte varför jag har fastnat för You raise me up på orgel, tycker den låter underbar, men vet inte om min blivande är med på samma bana :D


    Hoppas ni hittar dikter, har tyvärr inga förslag att komma med.

  • sofi 88

    lovingyou: det är operfekts sida :) Så det blev nog bara lite skrivfel antar jag :)

  • hanna1102

    Alla ni som ska gifta er den 7 juli, ni missade väl inte att igår var det 100 dagar kvar.
    Och nästa lördag är det 3 månader kvar bara ;) 


  • sofi 88
    hanna1102 skrev 2012-03-30 11:41:53 följande:
    Alla ni som ska gifta er den 7 juli, ni missade väl inte att igår var det 100 dagar kvar.
    Och nästa lördag är det 3 månader kvar bara ;) 
    Nej, men jag kom på det först på kvällen :) Men nu är det bara tvåsiffrigt kvar!
  • lovingyou

    hahah så det kan bli, ja det är det förlåt för skrivfelet Så går det när man vaknar tidigt


    så.....


    Operfekt: Jätte fint ni gjort ! :)


    helt sjukt vad tiden sprungit iväg.. :) 99dagar...


     

  • Dazzle

    Operfekt> det borde inte va något problem att gå in så om du går själv, det e ju ännu större symbol att du kan ta dig till honom utan att bli ledd av någon! Mrs S> mm Skottland!! Ser fram mot bilder sen. Hur har ni tänkt dagen?

  • knyttan

    Aaaah, nån annan som börjar bli stressad???
    Insåg igår att det är dags att skicka in hindersprövning och anmäla efternamn och då slog det till!! Är det någon av er som redan skickat i väg den?
    Annars så käns det som allt det stora är klart nu, vi väntar fortfarande på herr brudgumens kostym som vi beställde för några veckor sedan...
    x min klänning har kommit och behöver inte ändras.
    x ringarna är klara o betalda
    x catering är bokad, men vi har inte snackat så mkt med dem eller provat menyn då vi inte gifter oss här där vi bor så tyckte vi att det blev meckigt att hålla på och provsmaka etc... så vi gick efter rekomendationer och bokade ett ställe... Tror säkert det blir bra ändå...
    x vi har fått namn på präst o kantor, ska kontakta dem för att diskutera detaljer....
    x tårtan är bokad, men ska bestämmas i detalj (inte heller här har vi provsmakat av samma anledning.. gör "alla andra" det?)
    x hotell bokat för bröllopsnatten
    x frisör bokad, men måste träffa dem o prata mer...
    x har pratat med en florist, men inte bestämt ngt....

    Så i det stora hela är det detalj-fixet som måste bestämmas, fixa dekorationer, festprogram, och underhållning på festen mm mm Och så ska vi till tyskland för att köpa alkohol, det blir nog  kristi himmelsfärd tror jag... Något som jag missar??

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!