• JNT

    2012-07-07 Fler än jag?!

    Hej!


    Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

    JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • lovingyou

    Sweet: Många är på mig om att om man gifter sig utan släkt och vänner kommer folk bli sura mm , hur tänker du?


    Jag försöker att inte bry mig, det är faktiskt våran dag och ingen annans, men samtidigt vill man ju inte att folk blir arga... :-/

  • sofi 88

    Har idag fått se min mosters förslag på våra inbjudningskort och egentligen även trycksaker. Hon jobbar på reklambyrå och en av illustratörerna har jobbat lite med kortet. Ser väldigt fint och rätt coolt ut så vi kommer gå vidare med det förslaget. Nu blir det mest bara småpill med att få rätt format osv och komma överrens om vad det ska stå. Det känns ju nästan som det svåraste! Haha, men det löser sig säkert. 

  • JNT

    Kul med så många nya här i tråden!


     


    Idag har jag äntligen lyckats boka trubadur till bröllopsfesten! Fick ett fast pris av honom som gäller fram till kl 3 på natten! Därefter tar han 500:- extra i timmen. Tror vi klarar oss utan att lägga till fler timmar. ;) Nu ska vi bara ha nån som sjunger vid vigseln också sen ska nog allt sådant vara klart. Gott! :)

  • sweet

    Lovingyou: Vi anser att det är en väldigt intim och privat sak med vigseln så vi har valt att ha bara ha två vittnen. Det passar oss bra och våra familjer känner oss så väl att de tycker likadant. Men skulle någon bli arg/ledsen så får de bli det. Vi gifter oss för våran skull inte för någon annan och det är våran speciella dag och då anser vi att vi ska få göra som vi vill. Kanske låter hårt men man kan inte alltid göra alla glada.

    Men jag förstår att du inte vill göra någon arg eller upprörd. Kanske det hjälper om du förklarar för personen ifråga varför ni valt som ni gjort. Om de inte är helt osjälviska så borde de förstå. Om det inte gör det så får man helt enkelt fråga sig om vad som är viktigast, att de ska vara nöjda eller ni.

  • knyttan

    Jiiohooo! Har precis fått veta att mina fantastiska föräldrar kommer ge oss buffén i bröllopspresent, det blir ett rejält tillskott till kassan!

  • lovingyou

    Sweet: Får se hur det blir, vet man ju inte än. Man bara tänker så mycket:)


    Knyttan: Vad roligt :):)

  • sweet

    Knyttan: Va roligt för er! Vad för buffé har ni tänkt er?

    Lovingyou: Ja tyvärr så är det oftast i efterhand man får reda på sånt om man inte pratat med alla innan. Det är inte så konstigt att det är något du funderar över. Man vill inte göra folk ledsna och besvikna, tvärtom.

    Men samtidigt så tycker jag att man som icke brudpar också borde vilja det som är bäst för dem.
    Det finns ju ingen som kan ställa ett krav på att det ska vara ett "större" bröllop. Det finns så många sätt att vinkla det på. Men så klart att folk som tycker om en vill dela en sådan kärleksfull dag med en, det händer förhoppningsvis bara en gång i livet. Så det är inte så jätte lätt heller.

    Jag hoppas det löser sig för dig så du kan njuta av det och inte behöva oroa dig.

  • sofi 88

    Lägger väl in vårt förslag på inbjudningskort även i denna tråden. Kommer modifieras lite och bakgrund blir beroende på vilket papper jag hittar som vi kan trycka på. Själva texten är vi supernöjda med, lite små rockig nästan med färgplumparna. Nu funderar vi på smarta formuleringar för att det inte ska låta så himla stelt eftersom vi vill ha lite mer avslappnad känsla på vårt bröllop. Därför funkar inte formuleringar som "Härmed inbjuder vi Er att närvara vid vigselakten mellan ...." Osv... Vi lutar mer åt "7/7-12 gifter vi oss äntligen i ....! Välkommna!"


  • knyttan

    sweet: vi bad catering-firman om ett förslag på "svenska smaker" eftersom vi har många gäster som kommer från andra länder så tyckte vi att det kunde vara roligt att få visa upp lite svensk matkultur! Så vi ska ha varmrökt lax, rostbiff, rödbetor med chévre, grillad kyckling och honungsrostade primörer plus lite annat smått och gott! Det kommer nog att bli riktigt smarrigt hoppas vi :P

    Sofie 88: Riktigt coolt kort! Gillar verkligen färgplumparna!

  • sofi 88
    knyttan skrev 2011-11-13 14:31:51 följande:
    Sofie 88: Riktigt coolt kort! Gillar verkligen färgplumparna!
    Tack :)
Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!