• Millan1984

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • Millan1984
    lilja skrev 2012-02-01 20:19:29 följande:
    Jag tror det blir bra!
    Hur går det själv med tårtletandet?
    Har ni hittat ngn rolig caketopper? Har letat runt men inte fastnat för ngn. Såg nån som tagit ett smurfpar, var faktiskt lite roligt...
    * 21 juli 2012 *
    Jag tänkte åka hem till helgen och försöka träffa hon som ska hjälpa oss, ska diskutera med henne om både mat och tårta då. Caketopper ja...nått vi funderat på och vi känner att ví inte vill lägga nån förmögenhet på nått som bara används en gång. Jag har sett bilder på tårtor som haft en blomma på toppen, och funderar på något sådant...
  • lilja
    Millan1984 skrev 2012-02-01 21:00:01 följande:
    Jag tänkte åka hem till helgen och försöka träffa hon som ska hjälpa oss, ska diskutera med henne om både mat och tårta då. Caketopper ja...nått vi funderat på och vi känner att ví inte vill lägga nån förmögenhet på nått som bara används en gång. Jag har sett bilder på tårtor som haft en blomma på toppen, och funderar på något sådant...
    Ja de är ganska dyra och ligger inte på mina topp10-prio. Får kanske be min syster hitta på ngt, hon är duktig på det.
    * 21 juli 2012 *
  • Millan1984

    Nu  har jag varit och pratat om buffémenyn. Blir lite dyrare än vad vi tänkt oss, men maten
    kommer bli tiptop:

    Varmrökt lax från skåne
    skagensås
    potatissallad
    marinerad kycklingkfilé
    Fläskfilé med röd pesto
    kantarellpaj
    skaldjurspaj
    grönsallad
    fruktfat
    brietårta med nötter
    små ostar/ vindruvor
    kex
    pastasallad
    mörkt bröd
    kalljästa bullar
    smör

    Vi har två som är vegetarianer. dom kan äta allt utom kyckling/ fläskfilé, så då blir det veg kyckling och som vickning får dom en annan sorts korv.

    Det här var förslaget, Tycker att det såg mycket uti början , men det blir ingen förrätt  och sen ska det ju passa alla.

  • lovemealways

    Så...ett minor set back har jag försökt hantera ett tag nu...kokar fortfarande av ilska bara jag tänker på det...ok...vi har länge pratat med restaurangen på vecke gc ang restaurang. Vi bokade i oktober och började prata menyer. I november blev det svårt att få tag på kvinnan som hade stället. Efter ett rykte från några bekanta fick vi höra att avtalet mellan kvinnan och vecke var uppsagt så vi frågade då kvinnan. Hon svarade att ja, det omförhandlas varje år, men att det inte skulle vara några problem. Så, vi skickade ut våra inbjudningar. I slutet av januari var det typ omöjligt att ffå kontakt med henne, å då var det ytterligare en bekant som har lite kontakter inom klubben som tyckte vi skulle kolla läget med styrelsen. Det visade sig att kvinnan inte fått det nya avtalet med vecke UTAN ATT SÄGA TILL OSS!!! Så vansinnigt dåligt!!!!!!!! styrelsens ordförande som vi fått kontakt med tyckte ocksåa tt det var konstigt och då hade de inte klart med några nya som skulle ta över restaurangen. de bad oss återkomma v6 då allt förhoppningsvis var klart.....Så, imorrn får vi veta 1. om de har några nya klara som ska ta över restaurangen 2. om inte, får vi catera dit ändå? Inte riktigt problem man vill ha med mindre än 4 månader kvar....
    I bästa fall löser sig allt med att de hittat nya till restaurangen och att de accepterar att fixa festen. I värsta fall får vi inte ens vara där, varvsberget (som är ett annat alternativ) är bokat och vi måste börja från noll.....

  • lilja
    lovemealways skrev 2012-02-06 18:05:53 följande:
    Så...ett minor set back har jag försökt hantera ett tag nu...kokar fortfarande av ilska bara jag tänker på det...ok...vi har länge pratat med restaurangen på vecke gc ang restaurang. Vi bokade i oktober och började prata menyer. I november blev det svårt att få tag på kvinnan som hade stället. Efter ett rykte från några bekanta fick vi höra att avtalet mellan kvinnan och vecke var uppsagt så vi frågade då kvinnan. Hon svarade att ja, det omförhandlas varje år, men att det inte skulle vara några problem. Så, vi skickade ut våra inbjudningar. I slutet av januari var det typ omöjligt att ffå kontakt med henne, å då var det ytterligare en bekant som har lite kontakter inom klubben som tyckte vi skulle kolla läget med styrelsen. Det visade sig att kvinnan inte fått det nya avtalet med vecke UTAN ATT SÄGA TILL OSS!!! Så vansinnigt dåligt!!!!!!!! styrelsens ordförande som vi fått kontakt med tyckte ocksåa tt det var konstigt och då hade de inte klart med några nya som skulle ta över restaurangen. de bad oss återkomma v6 då allt förhoppningsvis var klart.....Så, imorrn får vi veta 1. om de har några nya klara som ska ta över restaurangen 2. om inte, får vi catera dit ändå? Inte riktigt problem man vill ha med mindre än 4 månader kvar....
    I bästa fall löser sig allt med att de hittat nya till restaurangen och att de accepterar att fixa festen. I värsta fall får vi inte ens vara där, varvsberget (som är ett annat alternativ) är bokat och vi måste börja från noll.....
    Gud vad tråkigt och stressande! Hoppas allt löser sig till det bästa.
    * 21 juli 2012 *
  • Millan1984

    lovemealways: men vad tråkigt hoppas verkligen att det går vägen och att ni fortfarande kan hålla till där.När våra vänner gifte sig förr förra sommaren hade dom bokat en restaurang i Gamla stan, för själva middagen/festen. En vecka innan bröllopet ringer ägaren och säger att dom dubbelbokat det datumet och en företagsfest gick före bröllopsfest (även fast vännerna bokat flera månader i förväg). Usch för sådana hemska saker.


     

  • dinfrida

    Hej. Hittade hit efter lite googlande. Har inte orkat läsa allt men vi går också i giftastankar sedan rätt länge. Vi har dock svårt att bestämma hur vi vill ha det. Gifter ni er alla kyrkligt? Stor fest? (Hur stor budget?) Vi velar mellan alla olika möjligheter och ibland tom funderar vi på att svänga förbi Arkenbiblioteket för att få det gjort. Till stor del gifter vi oss för det praktiska eftersom vi har barn men som sagt, vi har väldig beslutsångest. Det ska ju också vara en dag att minnas!

  • Millan1984
    dinfrida skrev 2012-02-07 22:16:32 följande:
    Hej. Hittade hit efter lite googlande. Har inte orkat läsa allt men vi går också i giftastankar sedan rätt länge. Vi har dock svårt att bestämma hur vi vill ha det. Gifter ni er alla kyrkligt? Stor fest? (Hur stor budget?) Vi velar mellan alla olika möjligheter och ibland tom funderar vi på att svänga förbi Arkenbiblioteket för att få det gjort. Till stor del gifter vi oss för det praktiska eftersom vi har barn men som sagt, vi har väldig beslutsångest. Det ska ju också vara en dag att minnas!

    Hej, kul att du hittade hit vem är du och din fästman ?? Haha, så känner jag också ibland, men sen vill jag inte gå miste om fest med nära och kära.


    Vi gifter oss i Arnäs kyrka, ca 60 pers, budgeten ligger på 75.000 kr (ringar, mat och alkohol är de största posterna).


    Vi har precis gjort klart menyn, som ska bli buffé, alkoholen är fortfarande halvt avgjort, letar efter fina brudbuketter, och har önskat oss en viss präst. En vi känner ska träffa denna i vår och hon skulle se vad hon kunde göra för att vi ska kunna få henne.


     

  • dinfrida

    Eftersom vi inte bestämt oss om hur vi vill göra vill jag inte lämna ut oss på nätet. Inte än. Vi har varit tillsammans 6 år och har två barn. Har flyttat hit för två år sedan. Idag ska jag sätta mig ned och fundera igenom alla våra förslag

  • dinfrida

    Eftersom vi inte bestämt oss om hur vi vill göra vill jag inte lämna ut oss på nätet. Inte än. Vi har varit tillsammans 6 år och har två barn. Har flyttat hit för två år sedan. Idag ska jag sätta mig ned och fundera igenom alla våra förslag

Svar på tråden Öviksbrudar 2012