• Millan1984

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • Millan1984
    Fenuril skrev 2011-10-08 17:31:07 följande:
    Hej och tack! =)

    Vi håller oss lite hemliga tills det är dags att skicka ut inbjudningarna, vill att det ska bli en överraskning. Cool
    Men det jag kan säga är att vi bor i Uppsala just nu och att jag har bott lite varstans i Övik, men mest i centrum.

    FV-stugan har vi faktiskt funderat på. =) Det som vi tvekar över är priset och hur många som ryms där. Det känns som att den är ganska liten, särskilt om man vill ha ett liveband och dansgolv. Men jag älskar utsikten! Någon här som har varit på fest där som vet hur det fugnerar med utrymmet? Hur många gäster skulle ni säga är lämpligt?

    Varvsberget som i restaurangen? Kan man ha sin  vigsel där? Det ska jag genast kolla på. Tack för tipset! Eller finns det någon fin plats ute som du menar? Jag har ingen aning om hur det ser ut där med alla ombyggnationer som varit senaste åren. =)
    Oj, jag tror du ska söka på tidigare övikstrådar, där har dom nog svaret....Varvsberget som i restaurangen, där kan man ha festen, men det ska nog kunna gå att vigas vid berget som vetter bort från stan (mot svedjeholmen etc).
  • Millan1984

    Vi har varit på släktkalas i Sundsvall så på vägen hem idag blev det ett stopp på IKEA. Handlade 69 saker för 1140 kr. Helt okej tycker jag :p En del "bröllop´iga" saker och en del småplock till hemmet. Har mellanlandat en sväng hos sambons föräldrar innan vi ska hoppa på bussen och åka vidare. Man är liiite sliten idag så förhoppningsvis slumrar man till då :p

  • hjgs
    Fenuril skrev 2011-10-09 09:43:19 följande:
    Oj, ja det var en höjning. Är det per natt eller helg? Är det så stort att det ryms 70 pers? Då är det inga problem för oss iaf. Mindes det som mycket mindre, men det var ju flera år sedan jag var där. =)
    det är per helg, jo men då tror jag att det inte rymms så mycket mer än bord.  inte alltid så lätt att minnas bokade in en ny koll på den lokalen vi ska ha för jag kommer inte alls ihåg speciellt mycket av hur den va
  • lilja

    Vi har också bokat FV-stugan för nästa sommar, och det rpis vi fick först var 4000:- och mu efter höjning 6000:-
    Så det är 50% upp i pris... :S
    Då hyr vi den från fredag-söndag.
    Måste nog upp ditt snart för att kolla lokalen och mäta borden. Minns inte heller hur stort det egentligen är, men svärmor säger att det är ganska stort där, så jag hoppas på det då jag vill ha fyrkantiga bord.


    * 21 juli 2012 *
  • Millan1984

    Vilken höjning vi kommer betala 800 :-, när mamma hyrde lokalen för 7 år sedan kostade den 500 :-


     


    Vi kommer få ett litet bidrag av svärföräldrarna, och det tackar vi för. 1/3 av alkoholen eller nästan hela fotografsumman.

  • Fru Nordström 2011

    Fenuril- Om man ska gifta sig på sommaren så är Deckarsön otroligt vacker.

    Men vi ska gifta oss i November 2011. Så det är inte ett alternativ för oss dock....
    Lycka till alla Öviksbrudar!

  • Millan1984

    Dekarsjön är jättefin, var på bröllopsfest där förra sommaren. Dom var 49 personer, vi funderade på den också, men då vi blir ca 59 personer känner vi att det blir för trångt. Om man vill hyra sovplats i stugan bredvid + hyra lokalen kostar det 5.500 kr (iaf när vi kollade priset i somras)

  • Fenuril

    Tack så mycket för alla tips! Glad

    VI kommer nog inte vara fler än 30-40 gäster så FV-stugan bör vara lagom storlek. Fast priset är väldigt tungt alltså... Man kanske inte behöver den hela helgen? ^^

    Dekarsön har jag aldrig varit på, men jag snabbtittade lite på deras hemsida och det verkar väldigt vackert. Det ska jag definitvt titta på när jag är i Övik nästa gång. Dock är priset väldigt högt där med tycker jag, särskilt om det bara är en natt. Men priserna kanske ligger därikring. Jag har aldrig bokat festlokal förut. =)

    Fru Nordström, var gifter ni er om jag får fråga? =) Vi kommer gifta oss på hösten, så en varm lkal är ett plus, särskilt om vigseln sker utomhus. ^^

    Fler tips, tack. =) Var kommer ni hålla era fester? Några fler bergerliga vigslar?

  • Millan1984
    Fenuril skrev 2011-10-10 21:22:59 följande:
    Tack så mycket för alla tips! Glad

    VI kommer nog inte vara fler än 30-40 gäster så FV-stugan bör vara lagom storlek. Fast priset är väldigt tungt alltså... Man kanske inte behöver den hela helgen? ^^

    Dekarsön har jag aldrig varit på, men jag snabbtittade lite på deras hemsida och det verkar väldigt vackert. Det ska jag definitvt titta på när jag är i Övik nästa gång. Dock är priset väldigt högt där med tycker jag, särskilt om det bara är en natt. Men priserna kanske ligger därikring. Jag har aldrig bokat festlokal förut. =)

    Fru Nordström, var gifter ni er om jag får fråga? =) Vi kommer gifta oss på hösten, så en varm lkal är ett plus, särskilt om vigseln sker utomhus. ^^

    Fler tips, tack. =) Var kommer ni hålla era fester? Några fler bergerliga vigslar?
    Dekarsön erbjuder även några fler rum om några gäster behöver sovplats. Sen är det väldigt fin natur med vattnet nedanför. Varför inte gifta sig utomhus där och fortsätta festen inomhus?? 30-40 pers får definitivt plats där, men visst lokalen är nog mindre än FV och saknar den utsikt som FV har..Dekarsön erbjuder även en logkyrka, men ni ska ju gifta er borgerligt...vi gifter oss i Arnäs kyrka och har festen i en matsal.
  • Millan1984

    datorn strejkade imorse så om jag är frånvarande en längre tid så har datorn gått sönder...Verkar som om att den lever lite på övertid just nu....

Svar på tråden Öviksbrudar 2012