• moom

    BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

    Jag hade sånna problem innan jag hittade vårt inbjudningskort.
    Vi gifte oss på nyårsafton.


  • Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut
  • lordoz
    queenemma skrev 2012-04-28 21:08:14 följande:

    Jag ska beställa min kort snart.. Ska boka kyrkan på måndag sen när det är klart då ska dom beställas :) Men min fråga är hur lång tid innan ni alla skickat ut era kort? Vi ska gifta oss nästa år i april finns dom som jobbar tokiga tider så vill vara ute i god tid så dom hinner byta pass eller ta ledigt. Vill inte heller skicka ut för tidigt så det nästan blir löjligt tidigt hihi..


    att jag beställer kort redan på måndag är för jag vill vara säker på att bli nöjd utifall att jag måste beställa nya kort hihi


    Jag gifter mig också i april 2013 och vi har skickat ut 'save-the-date-kort'. Våra kom ut kanske lite väl långt innan, ca ett år eftersom vi skickade dem förrförra veckan. Men det kan vara ett sätt att ge folk en möjlighet att ta ledigt eller byta pass. :)

    Inbjudan kommer vi däremot skicka ut kring februari nästa år, min tanke var kanske att låta inbjudan komma till 14/2 och sen ha svarsdag i början på mars, ca 3 - 4 veckor innan bröllopet.
  • sandraochdaniel

    Ni gör så fina kort, jag är så opysslig av mig, var en pärs att sitta med pincett och limma fast 5st mini bling på varje inbjudningskort.

    Och bortse gärna från mina skabbiga naglar.

    Så här ser utsidan ut.. 



    Så här ser själva inlagan ut som sitter i kortet, han inte ta kort innan jag knutit ihop alla kort med rosetterna.

  • Doofie

    Vad kreativa ni är människor! Avis jag blir! :P Hade tänkt köra hela racet, men mongram, stämplar, designa eget, scrapbooking, skriva ut, letat papper och tillbehöra och saxar och små apparater och "hur svårt kan det vara?". Både för att det skulle bli billigare och mer personilgt. Och mer personlig blir det säkert, men har aldrig designat ett monogram i mitt liv, vet inte ens hur jag ska börja?! Har inte en aning om hur man embossar och vilka tillbehör man behöver? Kände att det var ett projekt mig övermäktigt (och ärligt, är inte jätteintresserad ;). Svårast var nog kanske att bestämma HUR jag egentligen vill ha det?! Och sambon är inte mycket bättre han... :P
    Men då ska man lyckas hitta kort som går att beställa som inte är astråkiga eller svindyra :P Vem kunde tro att korten skulle bli det störta projektet?
    Nåväl. Efter många om och men har vi mer eller mindre kommit överens om att skippa iden med att göra eget. (För det har ju inte blivit gjort än iaf ;)
    Har nu hittat en sida med superfina inbjudningskort! Tror det nu äntligen lutar åt dessa:



    Enkla och snygga tycker jag! :) Även om de inte passar optimalt med vårt tema... (men det kanske man får ta)
  • M040812J

    Lite ot men hur många frimärken har ni satt på era kort? Postade nömligen idag och insåg att jag kanske borde satt fler :/ *PANIK*

  • Vingilot
    M040812J skrev 2012-04-30 22:20:07 följande:
    Lite ot men hur många frimärken har ni satt på era kort? Postade nömligen idag och insåg att jag kanske borde satt fler :/ *PANIK*
    Våra hamnar på 38 g så vi sätter två frimärken. De hade nog kommit fram ändå, men vill vara på säkra sidan.

    Här är våra: hade en annan spets när jag gjorde provkorten, men den var restad till augusti, så det fick bli denna istället. Den andra var mkt rundare och vitare, lite gnistrande nästan. Gillade den mkt bättre, men men, är  man ute i sista sekunden får man skylla sig själv.
  • lordoz

    Jag ska inte gifta mig förrän i april 2013, så har inte kommit igång med inbjudningskorten ännu. Däremot har vi gjort lite enkla 'save-the-date'kort...



    Sådana här 'save-the-date'-kort skickade vi ut. Skrev ut tre på varje A4a (lade bilden till höger på pappret och så var det vitt till vänster så att man kunde vika det dubbelt. Vek det sedan dubbelt och satte ihop det med en tejpbit på kortsidan... Och skrev adressen på utsidan, på det sättet sparade vi i alla fall in kostnaden för kuvert.. :)
  • M040812J
    Vingilot skrev 2012-04-30 22:40:12 följande:
    Våra hamnar på 38 g så vi sätter två frimärken. De hade nog kommit fram ändå, men vill vara på säkra sidan.

    Här är våra: hade en annan spets när jag gjorde provkorten, men den var restad till augusti, så det fick bli denna istället. Den andra var mkt rundare och vitare, lite gnistrande nästan. Gillade den mkt bättre, men men, är  man ute i sista sekunden får man skylla sig själv.
    Vilka underbara! Tack för hjälpen, mina kort är ungefär lika scrappade, så de lär ju ha vägt ungefär samma. Jag får helt enkelt hålla tummarna för att de går igenom "passkontrollen" ... Suck va pinsamt!
  • Jalle

    Våra inbjudningskort som gick iväg med posten förra veckan. Den blå färgen är lite mörkare än på fotot.  



  • Vingilot
    M040812J skrev 2012-05-01 20:40:59 följande:
    Vilka underbara! Tack för hjälpen, mina kort är ungefär lika scrappade, så de lär ju ha vägt ungefär samma. Jag får helt enkelt hålla tummarna för att de går igenom "passkontrollen" ... Suck va pinsamt!
    Tack!Glad
    Det är en del häftkuddar i dem, det drar nog upp vikten lite grann. Men som sagt, jag tror att det ska diffa rätt mkt för att de ska stoppas. (Vet brev som kommit fram helt utan frimärken så...Tungan ute)
  • M040812J
    Vingilot skrev 2012-05-01 22:10:39 följande:
    Tack!Glad
    Det är en del häftkuddar i dem, det drar nog upp vikten lite grann. Men som sagt, jag tror att det ska diffa rätt mkt för att de ska stoppas. (Vet brev som kommit fram helt utan frimärken så...Tungan ute)
    Peppar peppar ta i trä! :)
Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut