• meah2000

    BILD och PRIS på er brudbukett!

    Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

    Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

    Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.


  • Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • Odium
    1700tal skrev 2012-09-05 07:41:17 följande:

    Aha, då förstår jag. VIlken tur du hade, de brukar ju kosta uppåt 4000 kr annars.


     


    Ja, det är ormhassel. Yrkesfolk borde veta skillnaden. Gissar att många säger trollhassel för det låter bättre/häftigare. Hursom så måste jag ju säga att ormhasseln passade oerhört bra ihop med din bukett i övrigt, riktigt snyggt ihop!


    Tacktack=)
  • Cocoaa

    Hej på er!

    Tänkte att jag kunde visa min och min frus buketter:

    Såhär såg de ut:



    Min bukett (till vänster) bestod av cremefärgade samt cerise rosor samt ljusrosa/lila fresior. Min frus bukett (till höger) bestod av ljusrosa liljor, vita fresior samt lila/vita krysantemum (lite osäker på om det är så de heter :P). Båda buketterna var ganska små och hade båda murgröna som gav ett lite spretigt intryck.

    Bådas handtag var lindade med ivory-färgat band och längst upp på skaftet precis under buketten var en vacker spets lindad (syns inte på bilden). Buketterna gick bra ihop med våra creme-färgade lite folkdräktsinspirerade klänningar i siden som designats och sytts upp av min fru. :)

    Må så gott! 
  • Cocoaa

    Just det, vet inte exakt hur mycket buketterna kostade eftersom det var ena brudens far som hämtade och betalade dem :P Men tror de gick på strax över 1000:- totalt för båda.

  • vinterfrost
    Cocoaa skrev 2012-09-05 13:07:44 följande:
    Hej på er!

    Tänkte att jag kunde visa min och min frus buketter:

    Såhär såg de ut:


    Min bukett (till vänster) bestod av cremefärgade samt cerise rosor samt ljusrosa/lila fresior. Min frus bukett (till höger) bestod av ljusrosa liljor, vita fresior samt lila/vita krysantemum (lite osäker på om det är så de heter :P). Båda buketterna var ganska små och hade båda murgröna som gav ett lite spretigt intryck.

    Bådas handtag var lindade med ivory-färgat band och längst upp på skaftet precis under buketten var en vacker spets lindad (syns inte på bilden). Buketterna gick bra ihop med våra creme-färgade lite folkdräktsinspirerade klänningar i siden som designats och sytts upp av min fru. :)

    Må så gott! 
    Jättefina!
  • passionsblomman
    1700tal skrev 2012-09-03 09:43:58 följande:

    Haha, ja den blev rätt extrem. Floristen var lite bekymrad över om jag egentligen förstod vad jag bad om...


    Det förstår jag. Jag hade också dubbelkollat och sedan kollat igen att bruden i fråga insåg vad det var fråga om.
    Jag kan berätta att du är i gott sällskap med min saliga och högst saknade farmor-hennes bukett har alltid varit mitt exempel på när man tar i ordentligt, hon var heller inte så värst lagom av sig Tungan ute-till skillnad från mycket av det man ser idag, då många brudbinderier mer är i storlek som tärnbuketter.

    Otroligt snygg brud också till den där blomkvasten får jag tillägga...Flört Grattis!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Cocoaa skrev 2012-09-05 13:07:44 följande:


    Buketterna gick bra ihop med våra creme-färgade lite folkdräktsinspirerade klänningar i siden som designats och sytts upp av min fru. :)
    RIKTIGT roligt att se buketter som verkligen är anpassade efter klänningar och helhet!
    Jag blir SÅÅ nyfiken på hur hela klänningarna ser ut-jag bara känner på mig att de är helt i min smak...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    1700tal skrev 2012-09-05 07:41:17 följande:

     Yrkesfolk borde veta skillnaden.


    Det borde de verkligen-men det gör de inte. Det är faktiskt inte helt ovanligt att ormhasseln står hos grossisterna skyltat som trollhassel-för att det blivit ett slags vedertaget fel på något vis. Alla vet vad man menar. Fast jag stör mig. Skitmycket. Rätt ska vara rätt!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Sarus




    Detta var min bukett. På bilden är den dock 2 dagar gammal, men lika fin ändå tycker jag! Kostade 1000 :-
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!