• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-04-14 12:38:09 följande:
    Ja dem är nog sköna att gå i, jag slängde iväg bilden till min äldsta syrra också.
    Skor går alltid åt!!
    Vad har du beställt för skor innan?
    Jag har köpt mina på skopunkten billigt de första ett par pumps som är pärlemor färgade, jag kommer dock inte använda dem då min sambo är för kort! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Så jag köpte istället ett par ballerina i riktigt mjukt konstläder, de är riktigt sköna att gå i.
    De var så söta, en fin rosa färg också (utan att bli för gullig lixom!). 

    De här har jag beställt fast i olivgrönt, och med en lite lägre klack. Får väl se om färgen överensstämmer med färgkartan på datorn dock. 

  • Skumboll
    Farmall skrev 2011-04-14 12:40:32 följande:
    Haha lustigt, jag länkade ju. Var det så enkelt. Ibland är det enklare än man tror.  :)
    Tack så mycket, ska kolla in!
  • Humlan66

    Är det någon utav er brudar som beställt via wholesale ? Eller hört något om dem, bra elelr dåligt ?
    Nämligen hittat en klänning där för endast 140 $ + frakt. Lite svårt att få svar via mail från dom tyvärr

    Tacksam för svar

  • Mia4
    Farmall skrev 2011-04-14 11:58:38 följande:
    Han är arg för att jag inte håller honom stackarn... Här är i af. sonens kläder från mytuxedo. Jättefin kvalite, borde kostat mycket mer ju. Vad tycker ni om storlekarna? Skjortan är precis runt midjan, går inte att knäppa översta knappen i kragen, men ärmarna är redan för långa. Gör det något att ärmarna är långa? och ska man kunna knäppa översta knappen? Ska jag beställa en större eller ha kvar denna? Vad tycker och tror ni blir bäst? Funderar på att ta en storlek mindre på västen. Ser den stor ut förresten?

     


    Vilken söt liten kille! Vilka fina kläder du har hittat åt honom. Jag tycker inte att man behöver kunna knäppa översta knappen, då den inte syns under kravatten. (instämmer med Miceme Flört)

    Hur länge är det kvar till bröllopet? Tänker på att han kanske hinner växa lite innan det är dags, med tanke på ärmarna. Annars kan man kanske försöka korta av dem lite med ett veck i armhålan? Eller inte, vet inte... Obestämd Testa att nåla upp ärmarna på olika sätt, så kan du kanske få behålla de stärkta manschetterna. 
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-04-14 12:41:08 följande:
    De var så söta, en fin rosa färg också (utan att bli för gullig lixom!). 

    De här har jag beställt fast i olivgrönt, och med en lite lägre klack. Får väl se om färgen överensstämmer med färgkartan på datorn dock. 


    Ja och tyget på blomman ihop med pärlorna i mitten tyckte jag var jättesöt,
    Just det nu kommer jag ihåg dina skor, jättefina! Svårt att se just grön färg det brukar finnas så många olika nyanser. Jag tror att det är smart med en lägra klack särskilt om man tänkt ha dem hela kvällen.
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-04-14 10:17:47 följande:
    1700-tal: Du MÅSTE ha en i silk satin  
    Eller hur?! Tycker jag med. Till och med sambon är helt fascinerad av silk satintyget. Det knakar och knastrar när man drar i det. Han tycker det är ett intressant fenomen!

    I går satt jag och jämförde några lämpliga kandidater till en silk satinklänning och frågade sambon om råd om vilka han tyckte var finast. Han anade genast oråd och frågade om jag skulle beställe en till...

    TIGERLILY - Ååååh, vad fin du blev!!! Du passar ju fantastiskt bra i den modellen och så fint den var sydd... Fast det visste vi ju redan eftersom du beställde den ur deras eget sortiment. Spot on som på bilderna! Slöjan blev väldigt fin! Och tycker inte heller du ska ha cap sleeves till, mkt snyggare utan, särskilt ihop med den där maffiga slöjan. Ursnyggt! Skrattande
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-04-14 12:55:43 följande:
    Eller hur?! Tycker jag med. Till och med sambon är helt fascinerad av silk satintyget. Det knakar och knastrar när man drar i det. Han tycker det är ett intressant fenomen!

    I går satt jag och jämförde några lämpliga kandidater till en silk satinklänning och frågade sambon om råd om vilka han tyckte var finast. Han anade genast oråd och frågade om jag skulle beställe en till...

    TIGERLILY - Ååååh, vad fin du blev!!! Du passar ju fantastiskt bra i den modellen och så fint den var sydd... Fast det visste vi ju redan eftersom du beställde den ur deras eget sortiment. Spot on som på bilderna! Slöjan blev väldigt fin! Och tycker inte heller du ska ha cap sleeves till, mkt snyggare utan, särskilt ihop med den där maffiga slöjan. Ursnyggt! Skrattande
    Jag har missat helt, ska du beställa en till?????
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-14 12:55:43 följande:
    Eller hur?! Tycker jag med. Till och med sambon är helt fascinerad av silk satintyget. Det knakar och knastrar när man drar i det. Han tycker det är ett intressant fenomen!

    I går satt jag och jämförde några lämpliga kandidater till en silk satinklänning och frågade sambon om råd om vilka han tyckte var finast. Han anade genast oråd och frågade om jag skulle beställe en till...

    TIGERLILY - Ååååh, vad fin du blev!!! Du passar ju fantastiskt bra i den modellen och så fint den var sydd... Fast det visste vi ju redan eftersom du beställde den ur deras eget sortiment. Spot on som på bilderna! Slöjan blev väldigt fin! Och tycker inte heller du ska ha cap sleeves till, mkt snyggare utan, särskilt ihop med den där maffiga slöjan. Ursnyggt! Skrattande
    Men visa oss då för sjutton gubbar, vi kan hjälpa dig att välja!! (det stillar mitt eget ha-begär lite nämligen, haha!)
  • Mia4

    Måste bara få berätta att jag blev glatt överraskad idag!

    Tanken har alltid varit att jag skulle ta min blivandes efternamn, eftersom mitt är vanligt och tråkigt (innehåller dessutom ö!) Sen kom min sambo på att han nog ville byta till ett nytt efternamn, då hans är så svårt att använda internationellt (mycket inom arbetet).

    När vi nu hade skickat in ansökan, så var vi oroliga att vi inte skulle hinna innan vigseln den 30 juli. PRV säger att det tar nio veckor + kungörelse 5 veckor, så det skulle bli på håret att vi skulle hinna med att skicka in hindersprövning i rätt namn och hinna posta dem vidare till vigselförrättaren. Annars skulle han få behålla sitt gamla namn till efter vigseln.

    Men, idag, kom beslutet att det ska kungöras redan på måndag! PRV tog bara två veckor på sig!!!!! Underbart, när saker går ens väg. Nu ska det iofs godkännas i kungörelsen också.... 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!