• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-04-03 10:43:35 följande:
    Två veckor lär den ju inte ligga i tullen i varje fall!

    Hur gör milly när de skickar klänningen förresten, deklarerar de en liten summa och att det är en gåva för att man ska slippa tullen?
    På följesedeln på min klänning så var den avgångsstämplad den 21 och jag fick den 23 så det kan stämma med frakten om man har express.

    Landy hade iaf skrivit ner totalsumman så jag betalade 103 kr till chaffören som levererade i moms och tull avgift.
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-03 10:38:47 följande:
    Bella sa till mig att frakten skulle ta 2-3 dagar. Låter ju lite lite...eller?
    Nej, det går faktiskt så fort. Flyg hela vägen, det är därför det är så dyrt.
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-04-03 10:49:24 följande:
    Kom ju på nu att jag aldrig fick nåt svar av milly ang mitt felangivna höftmått när vi bråkade på¨chatten om proverna!

    Har dem på chatten nu och jag skrev just och förklarade problemet (igen) och sa att klännings bitar just var utklippta. Fick svaret att den är sydd nu. What?! Frågade då om de extra inches var med i beräkningen då. Fick svaret "don't know, did you want the hips bigger?" OMG!
    OOOOPS!! Hoppas att de kan sy ut den i efterhand isåfall.
    För 10 cm i höft det är ju minst sagt tight Förvånad
  • MrsBrud
    1700tal skrev 2011-04-03 10:49:24 följande:
    Kom ju på nu att jag aldrig fick nåt svar av milly ang mitt felangivna höftmått när vi bråkade på¨chatten om proverna!

    Har dem på chatten nu och jag skrev just och förklarade problemet (igen) och sa att klännings bitar just var utklippta. Fick svaret att den är sydd nu. What?! Frågade då om de extra inches var med i beräkningen då. Fick svaret "don't know, did you want the hips bigger?" OMG!
    Ibland blir man ju trött... Hur löses detta nu då?
    Miceme skrev 2011-04-03 10:49:38 följande:
    På följesedeln på min klänning så var den avgångsstämplad den 21 och jag fick den 23 så det kan stämma med frakten om man har express.

    Landy hade iaf skrivit ner totalsumman så jag betalade 103 kr till chaffören som levererade i moms och tull avgift.
    Ojojoj, hoppas hoppas Milly har samma express!
  • Skumboll
    MrsBrud skrev 2011-04-03 10:48:03 följande:
    På 118 100 svarar vi på allt, här är ingen fråga konstig.
    Jag valde den högra.
    Kan du färska upp mitt minne och lägga upp en bild på din klänning...?
    Och på din spets Glad
    Den högra fick jag också som förslag men valde denna istället... 


    Klänningen ser ut såhär, så det är alltså bara överdelen som är i spets...

  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-03 10:51:26 följande:
    Nej, det går faktiskt så fort. Flyg hela vägen, det är därför det är så dyrt.
    Ja, det borde jag ju tänkt på såklart....
    1700tal skrev 2011-04-03 10:49:24 följande:
    Kom ju på nu att jag aldrig fick nåt svar av milly ang mitt felangivna höftmått när vi bråkade på¨chatten om proverna!

    Har dem på chatten nu och jag skrev just och förklarade problemet (igen) och sa att klännings bitar just var utklippta. Fick svaret att den är sydd nu. What?! Frågade då om de extra inches var med i beräkningen då. Fick svaret "don't know, did you want the hips bigger?" OMG!
    Men allvarligt, hur svårt ska det vara för dem? Morr!!
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-04-03 10:49:38 följande:
    På följesedeln på min klänning så var den avgångsstämplad den 21 och jag fick den 23 så det kan stämma med frakten om man har express.

    Landy hade iaf skrivit ner totalsumman så jag betalade 103 kr till chaffören som levererade i moms och tull avgift.
    Bra att veta.... bägge min klänningar och slöja kommer skickas samtidigt så jag skulle gärna slippa betala tull och moms...
  • MrsBrud
    Skumboll skrev 2011-04-03 10:54:38 följande:
    Den högra fick jag också som förslag men valde denna istället... 

     


     


    Klänningen ser ut såhär, så det är alltså bara överdelen som är i spets...

     


     


    Vilken fantastisk spets Förvånad!! Kanonfin klänning också. Är det chiffongkjol?
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-04-03 10:52:09 följande:
    OOOOPS!! Hoppas att de kan sy ut den i efterhand isåfall.
    För 10 cm i höft det är ju minst sagt tight Förvånad
    Väldigt tajt! Men om jag går ner ordentligt i vikt OCH klänningen läggs ut till max (de har 2 inches i extra marginal, 5 cm) kanske det kan gå.
    MrsBrud skrev 2011-04-03 10:53:07 följande:
    Ibland blir man ju trött... Hur löses detta nu då?
    Miceme skrev 2011-04-03 10:49:38 följande:
    På följesedeln på min klänning så var den avgångsstämplad den 21 och jag fick den 23 så det kan stämma med frakten om man har express.

    Landy hade iaf skrivit ner totalsumman så jag betalade 103 kr till chaffören som levererade i moms och tull avgift.
    Jaa du... Nu förklarade jag vidare och tydligen har jessica, min kontaktperson varit borta från jobbet sen jag chattade sist (undrar om hon fick psykiska men av vårt bråk... ) och de andra visste inget om mitt höftmått. Men nu fattade de vad jag menade iaf och hon går just nu ut i ateljen och kollar åt mig. Håll tummar och tår!
  • Skumboll
    MrsBrud skrev 2011-04-03 10:57:59 följande:
    Vilken fantastisk spets Förvånad!! Kanonfin klänning också. Är det chiffongkjol?
    Ja, jag gillade den spetsen så jag hoppas det blir bra i slutändan också. Japp, det är chiffongkol. Kommer dock ha ett släpp på klänningen också. 
    1700tal skrev 2011-04-03 10:58:13 följande:
    Jaa du... Nu förklarade jag vidare och tydligen har jessica, min kontaktperson varit borta från jobbet sen jag chattade sist (undrar om hon fick psykiska men av vårt bråk... ) och de andra visste inget om mitt höftmått. Men nu fattade de vad jag menade iaf och hon går just nu ut i ateljen och kollar åt mig. Håll tummar och tår!
    Åtminstone något positivt - att de går och kollar på en gång!!! 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!