• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    tigerlily skrev 2011-04-02 15:14:32 följande:
    Okej, nu har jag äntligen fått bilder på rätt klänning, den som är i min storlek.

    Neta erbjöd sig att skicka den redan i morgon, om jag bara godkänner bilderna, vilket jag inte har gjort än eftersom urringningen inte är rätt. Men jag lägger upp några bilder ändå. Urringningen ska ändras till en hjärtformad istället. Dessutom hade de inte förstått hur jag ville ha slöjan, jag hade tänkt mig att spetskanten skulle vara mycket smalare, men det ändrar jag inte på nu. Jag provar den som den är och gillar jag det inte kan jag alltid köpa en annan istället.




    Kanonsnygg!!!!

    Men skumboll - det ser du väl att det är millys systudio och millys modell!!
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-04-02 15:01:43 följande:
    Bör man ha med lite "kryssalternativ" för det i osa-kortet då?

    Typ:

    Alkoholfritt ____ st
    Vinpaket______st
    Barnmeny_____st

    Bara spånar nu... Eller cyklar jag kanske?
     Ni är ju betydligt fler personer än vad vi är.
    Vi är 40 och det är de närmaste så jag vet redan vilka som vill dricka alkohol.

    Vi betalar också drycken separat efteråt som jag såg att någon mer gjorde.
    Om ni måste betala innan så är det ju bra om ni iaf kan få reda på något sätt vad folk vill ha så ni slipper betala mer än nödvändigt.
    Hur ser inbjudan ut ska ni ha info blad så kanske det kan stå med att de vid osa meddelar vad de önskar dricka under kvällen och vilka alternativ det finns.
  • S2011

    tigerlily: jag tycker slöjan ser superfin ut! klänningen är jättevacker den med, tror att med rätt urringning kommer den vara en riktig fullträff! :)

    här hemma är det en jäkla skitdag. allt som stått på min to-do-list under väldigt långt tid (plus allt annat runtomkring som folk har en tendens att tycka att man kan fixa) har definitivt kommit ikapp mig och bitit mig i baken. helt slut på ork... nerbäddad i soffan av sambon. håller tummarna för pizza idag, så behöver jag inte försöka ta tag i köket..

    fått svar från nästan alla på inbjudan, hittills 29 av 40 ja, bara tre som tackat nej och resten väntar vi på.

    1700-tal: har du hört med vadstena om de vill ha in antal alkoholfria etc? jag frågade vår festvåning om de ville ha sådana uppgifter, vilket de tyckte var onödigt. de skriver på nota hur många dryckespaket, alkoholfria osv som de serverar under kvällen och sen räknas det ihop.

    om inte arrangörerna anser det nödvändigt tycker jag ni kan skippa svarskort ang. middagsval/dryckesval. gör istället upp med arrangörerna hur ni vill att det ska fungera, vad man ska få att välja på och hur ni vill ha notan redovisad. 

  • Miceme
    1700tal skrev 2011-04-02 15:21:42 följande:
    Miceme skrev 2011-04-02 15:06:25 följande:
    Det kommer säkert bli jättebra med fläskköttet också de är ju experter på att fixa så att vad som helst känns riktigt fint och lyxigt.

    Vi kommer bjuda på brudskålen två valfria drycker till maten och kaffe te läsk vatten och avec till tårtan därefter får alla köpa vad de själva vill ha.

    Hoppas att två drycker räcker..... vad tror ni andra?
    Hm, känner nog att det går åt 3 drycker till lång sittande middag för vår del... Många gäster = många tal osv... Det klassiska 1 glas till förrätt och 2 till huvudrätt. Men vi kanske oxå ska tänka om? Hm.. Kanske räcker med 2. Men å andra sidan om då nån vill ha ett glas vin till till huvudrätter blir det ju väldigt bökigt med betlaning och att särskilja mellan vad vi betalar och vad gästerna betalar... Kanske.. Om det blir lång middag tar not drycken till huvudrätten slut då efter halva maträtten. Och nåt måste de ju fortsätta att skåla i även om vi sätter stop. Åh, jag vet inte...
    Skumboll skrev 2011-04-02 15:07:23 följande:
    Det där är ju så olika beroende på hur person, men de som inte dricker alkohol i vårt umgänge skulle definitivt uppskatta ett bra alkoholfritt vin. 
    Säg då 45 kr/glas, 2 glas till maten och så fördrinken. Dvs. knappa 150 kr/kuvert då. 
    Mineralvatten/läsk 80 kr/kuvert. 

    Om man nu räknar på 90 pers och hälften dricker alkohol och hälften mineralvatten/läsk så får jag det totalt 17000 kr. 
     Ja tre känns ju som att då kan det ju inte bli för lite iaf!
    Betalnings skillnaden får baren hålla koll på!
    om du får information från gästerna vad de vill dricka så vet du ju hur mycket av varje du behöver beställa då går det smidigt att räkna ut vad du ska betala.
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-04-02 15:22:57 följande:
     Ni är ju betydligt fler personer än vad vi är.
    Vi är 40 och det är de närmaste så jag vet redan vilka som vill dricka alkohol.

    Vi betalar också drycken separat efteråt som jag såg att någon mer gjorde.
    Om ni måste betala innan så är det ju bra om ni iaf kan få reda på något sätt vad folk vill ha så ni slipper betala mer än nödvändigt.
    Hur ser inbjudan ut ska ni ha info blad så kanske det kan stå med att de vid osa meddelar vad de önskar dricka under kvällen och vilka alternativ det finns.
    Jo, vi är ju tyvärr ruskigt många. Obestämd 

    Inbjudningskorten är väldigt basic just nu. Fina men ingen större utrymme för en massa plotter. Tänkte däremot skicka med ett separat infokort (helt löst dubbelvikt papper bara) eftersom hela min släkt (dvs hälften av de 90-100 gästerna) är långväga och från 3 länder. Men till sambon släkt tänkte jag inte skicka med en massa info, de bor hyfsat nära och kan redan vadstena ganska bra.. Så det ganske blir överflödigt och onödigt mkt pyssel att styra med sån avprickning?

    Däremot kanske det kan va bra att skriva vilka alternativ som finns men så får de välja sen? Eller det kanske är överflödigt oxå - det förstår väl alla att det fins alkoholfria alternativ tillgängliga.

    DÄREMOT att (om) det är betalbar efter middagen kan ju vara högst nödvändigt att tala om innan. Både så folk tar med sig pengar och är beredda på det.
    S2011 skrev 2011-04-02 15:26:33 följande:
    tigerlily: jag tycker slöjan ser superfin ut! klänningen är jättevacker den med, tror att med rätt urringning kommer den vara en riktig fullträff! :)

    här hemma är det en jäkla skitdag. allt som stått på min to-do-list under väldigt långt tid (plus allt annat runtomkring som folk har en tendens att tycka att man kan fixa) har definitivt kommit ikapp mig och bitit mig i baken. helt slut på ork... nerbäddad i soffan av sambon. håller tummarna för pizza idag, så behöver jag inte försöka ta tag i köket..

    fått svar från nästan alla på inbjudan, hittills 29 av 40 ja, bara tre som tackat nej och resten väntar vi på.

    1700-tal: har du hört med vadstena om de vill ha in antal alkoholfria etc? jag frågade vår festvåning om de ville ha sådana uppgifter, vilket de tyckte var onödigt. de skriver på nota hur många dryckespaket, alkoholfria osv som de serverar under kvällen och sen räknas det ihop.

    om inte arrangörerna anser det nödvändigt tycker jag ni kan skippa svarskort ang. middagsval/dryckesval. gör istället upp med arrangörerna hur ni vill att det ska fungera, vad man ska få att välja på och hur ni vill ha notan redovisad. 
    Nej, vi har inte hört mer av dem mer än att de ska ringa oss på mån. Och det låter ju vettigt det du skriver. VI behöver ju egentligen inte veta vad folk dricker, de får dricka vad de vill! Antar att min sko klämmer vid kostnaden. Vill veta på ett ungefär. Vi har ju bara varit inställda på att köpa alkoholen i tyskland så det här känns ganska främmande...

    Pizza låter väl super så en dag som denna!
  • tigerlily
    Skumboll skrev 2011-04-02 15:16:44 följande:
    Åh, så fin den såg ut! Vart beställde du ifrån?
    Jag beställde från Millys systersida myweddingdressforless.co.uk och har bara gott att säga om kontakten med dem. De har varit toppen, trevliga och lättillgängliga under hela tiden.

    Tack för alla fina kommentarer! Jag tror att det kommer att bli jättebra till slut om jag bara får urringningen som jag vill ha den. Och om klänningen är lagom lång... Slöjan bad jag dem göra så att spetsen skulle matcha klänningen, så jag får se hur det ser ut ihop när jag får hem den innan jag bestämmer mig för något.
  • 1700tal
    tigerlily skrev 2011-04-02 15:14:32 följande:
    Okej, nu har jag äntligen fått bilder på rätt klänning, den som är i min storlek.

    Neta erbjöd sig att skicka den redan i morgon, om jag bara godkänner bilderna, vilket jag inte har gjort än eftersom urringningen inte är rätt. Men jag lägger upp några bilder ändå. Urringningen ska ändras till en hjärtformad istället. Dessutom hade de inte förstått hur jag ville ha slöjan, jag hade tänkt mig att spetskanten skulle vara mycket smalare, men det ändrar jag inte på nu. Jag provar den som den är och gillar jag det inte kan jag alltid köpa en annan istället.


    Men vad är den tyll som sticker ut vid släpet? Ska det klippas av den eller är den helt färdig så?
  • 1700tal
    tigerlily skrev 2011-04-02 15:43:12 följande:
    Jag beställde från Millys systersida myweddingdressforless.co.uk och har bara gott att säga om kontakten med dem. De har varit toppen, trevliga och lättillgängliga under hela tiden.

    Tack för alla fina kommentarer! Jag tror att det kommer att bli jättebra till slut om jag bara får urringningen som jag vill ha den. Och om klänningen är lagom lång... Slöjan bad jag dem göra så att spetsen skulle matcha klänningen, så jag får se hur det ser ut ihop när jag får hem den innan jag bestämmer mig för något.
    Vad är det för fel på urringningen? Hur ville du ha den då? Gjorde de den inte som du ville?
  • S2011
    1700tal skrev 2011-04-02 15:43:03 följande:
    S2011 skrev 2011-04-02 15:26:33 följande:
    tigerlily: jag tycker slöjan ser superfin ut! klänningen är jättevacker den med, tror att med rätt urringning kommer den vara en riktig fullträff! :)

    här hemma är det en jäkla skitdag. allt som stått på min to-do-list under väldigt långt tid (plus allt annat runtomkring som folk har en tendens att tycka att man kan fixa) har definitivt kommit ikapp mig och bitit mig i baken. helt slut på ork... nerbäddad i soffan av sambon. håller tummarna för pizza idag, så behöver jag inte försöka ta tag i köket..

    fått svar från nästan alla på inbjudan, hittills 29 av 40 ja, bara tre som tackat nej och resten väntar vi på.

    1700-tal: har du hört med vadstena om de vill ha in antal alkoholfria etc? jag frågade vår festvåning om de ville ha sådana uppgifter, vilket de tyckte var onödigt. de skriver på nota hur många dryckespaket, alkoholfria osv som de serverar under kvällen och sen räknas det ihop.

    om inte arrangörerna anser det nödvändigt tycker jag ni kan skippa svarskort ang. middagsval/dryckesval. gör istället upp med arrangörerna hur ni vill att det ska fungera, vad man ska få att välja på och hur ni vill ha notan redovisad. 
    Nej, vi har inte hört mer av dem mer än att de ska ringa oss på mån. Och det låter ju vettigt det du skriver. VI behöver ju egentligen inte veta vad folk dricker, de får dricka vad de vill! Antar att min sko klämmer vid kostnaden. Vill veta på ett ungefär. Vi har ju bara varit inställda på att köpa alkoholen i tyskland så det här känns ganska främmande...

    Pizza låter väl super så en dag som denna!
    Alltså, jag är alltid för att räkna högt när man räknar kostnader.
    Räkna bara aloholfritt på de ni med säkerhet vet inte kommer ta vin/öl osv (dvs barn, gravida, ammande, nykterister etc etc). Räkna med att resten dricker alkohol.

    Kolla om ni kan få ett schysst pris på ett dryckespaket som är skräddarsytt efter era önskemål. Fundera igenom vad ni tycker ska ingå i ett sånt paket: är det viktigt med avec (dricker många avec?)?, bubbel till välkomstskålen - måste det vara champagne eller kan det vara mousserande? kanske t.o.m. alkoholfri cider? osv osv.

    Vår meny kostar 375 kr pp (buffé + kaffe) och dryckespaketet 225 kr pp (mousserande, 2 glas vin alt öl, kaffe). Kommer behöva dubbla kaffe eftersom vi har både efterrätt och tårta. Däremot så funderar vi på hur vi ska göra med avecen. Inte riktigt kommit fram till det än..

    Ja. Tror jag ska lägga fram pizza-förslaget, faktiskt.... 
  • tigerlily
    1700tal skrev 2011-04-02 15:44:45 följande:
    Men vad är den tyll som sticker ut vid släpet? Ska det klippas av den eller är den helt färdig så?
    Nej, det är ingen tyll, de hade nog bara inte klippt rent spetsen när de tog fotot. På de andra bilderna jag fick (av någon annans klänning) var spetsen renklippt och då såg det ut som på originalbilden.

    Jag beställde en sweetheart neckline eftersom jag klär bättre i det, och vill helst inte ha en helt rak urringning, så det får de ändra innan jag godkänner resultatet.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!