• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Pagnie
    Lisapi skrev 2012-03-17 17:05:16 följande:
    Vi har bokat in hela april med slottsvisningar och det är väl så långt vi har kommit med de stora sakerna.
    Annars så har jag köpt på mig lite brudtillbehör, dekarationer och sådär. Klänningen är nog helt klar, jag fick en wow-upplevelse när jag såg den på designerns hemsida så åkte och provade den och det var klänningen emd stort K! =)

    Kika in på bloggen om ni vill =) 
    oj då har du kommit långt ändå. Ja jag hittade också min drömklänning men känner ändå att jag ska testa lite mer ifall. Men det är roligt att det var inte alls en sådan klänning som jag trott att jag skulle ha.
    Men vad roligt så det blir på ett slott i alla fall. Det låter verkligen romantiskt. Det där med att hitta vart man ska vara är absolut inte det lättaste.

    Ja jag ska absolut kolla in din blogg. Håller själv på med vår hemsida nu och det är väldigt pilligt känner jag. Har ni bestämt tema/färg?
  • Just Me

    Vad har ni andra för färgtema alternativt annat tema på bröllopet? 

    Vi ska ha mörkmörk lila och olivgrönt. Och vitt.  

  • drömmer

    Hej! Denna veckan har vi hunnit mycket. Tittat på ytterliggare en lokal som vi bokat, bokat fotograf som även kommer göra mitt hår o makeup och så har vi prelbokat trubadurer. Lika bra att göra det när man hittar ngt man vill ha .

    Idag råkade jag o min ena tärna gå in i en brudbutik i stan. Skulle egentligen köpa från Kina, men så hittade även jag klänningen med stort K och kan INTE sluta tänka på den . Känner jag likadant om ett par månader så tror jag att jag slår till. 4000:- mer än vi budgeterat för dock :-O.

  • Loolloo
    Pagnie skrev 2012-03-17 16:50:28 följande:
    haha ja men det var väl roligt. Det verkar som att karlar funkar så där. Får en fix idé helt plötsligt. Men välkommen säger vi då. Har du börjat med planeringen?
    Tack så mycket =), när det gäller planering så är det väl lite sisådär.. har iaf kollat upp med dom kontakter vi har, min bäste vän/framtida tärna jobbar på tryckeri och lovat mig/oss hjälpa till med inbjudningskorten, sambons bäste väns flickvän är frisör och lovat mig att göra brud uppsättning, sedan har vi hittat en lokal för festen rätt billigt och bra, dock letar vi runt ändå.. Dj har vi 2 kompisar som är eller så kan vi hyra en dj som vi har hyrt in till mitt jobb, (jobbar som servitris).. klänning har jag tänkt beställa från nätet, har en sida som är billig och som jag har hittat flera klänningar som är WOW så ska glo igenom det mer ordentligt.. känner bara att an ska komma i form först ;)..  har ett hum om vad jag vill ha för brudbukett, gästlistan är på ett ungefär.. sen har vi hittat ett alternativ med skjuts för brudparet till lokalen, fotograf har jag tureen att min moster håller på och utbildar sig, ska dock kolla närmre på om hennes fotograf (som hon hade på sitt bröllop) vill/kan och vad det kostar..
    Ringar har vi hittat några vi vill ha.

    Känns som om det är grymt mycke mer att planera, men vad?! känner mig helt lost.. mycke prat om tema m.m... Datum är nåågot som fortfarande är osäkert.. så det visar sig vad som passar oss bäst..
    Det är vl så långt som vi kommit hittils.. =) 
  • Lisapi
    Pagnie skrev 2012-03-17 17:22:05 följande:
    oj då har du kommit långt ändå. Ja jag hittade också min drömklänning men känner ändå att jag ska testa lite mer ifall. Men det är roligt att det var inte alls en sådan klänning som jag trott att jag skulle ha.
    Men vad roligt så det blir på ett slott i alla fall. Det låter verkligen romantiskt. Det där med att hitta vart man ska vara är absolut inte det lättaste.

    Ja jag ska absolut kolla in din blogg. Håller själv på med vår hemsida nu och det är väldigt pilligt känner jag. Har ni bestämt tema/färg?
    Ja lokal är jätte svårt! De flesta slott och herrgårdarna här i Östergötland tar max 80 gäster. Och vi skulle egentligen behöva upp till 100 om vi inte ska behöva gallra gästlistan =/
    Vi har funderat på om vi ska våga oss på att gå längre bort i landet men inte kommit fram till något vettigt, suck vad påfrestande det är!

    Vad tänker ni andra om lokal? 
  • Pagnie
    Loolloo skrev 2012-03-18 00:19:33 följande:
    Tack så mycket =), när det gäller planering så är det väl lite sisådär.. har iaf kollat upp med dom kontakter vi har, min bäste vän/framtida tärna jobbar på tryckeri och lovat mig/oss hjälpa till med inbjudningskorten, sambons bäste väns flickvän är frisör och lovat mig att göra brud uppsättning, sedan har vi hittat en lokal för festen rätt billigt och bra, dock letar vi runt ändå.. Dj har vi 2 kompisar som är eller så kan vi hyra en dj som vi har hyrt in till mitt jobb, (jobbar som servitris).. klänning har jag tänkt beställa från nätet, har en sida som är billig och som jag har hittat flera klänningar som är WOW så ska glo igenom det mer ordentligt.. känner bara att an ska komma i form först ;)..  har ett hum om vad jag vill ha för brudbukett, gästlistan är på ett ungefär.. sen har vi hittat ett alternativ med skjuts för brudparet till lokalen, fotograf har jag tureen att min moster håller på och utbildar sig, ska dock kolla närmre på om hennes fotograf (som hon hade på sitt bröllop) vill/kan och vad det kostar..
    Ringar har vi hittat några vi vill ha.

    Känns som om det är grymt mycke mer att planera, men vad?! känner mig helt lost.. mycke prat om tema m.m... Datum är nåågot som fortfarande är osäkert.. så det visar sig vad som passar oss bäst..
    Det är vl så långt som vi kommit hittils.. =) 
    oj men då har du ju kommit en bra bit på vägen måste jag säga. Skönt för dig. Önskar jag hade så mycket koll. Men än är jag inte oroad i alla fall. Har ju ett år på mig. Men det är som du säger, mycket att planera. Det kommer upp nya saker hela tiden känner jag. Men det är bara att hålla ut för det kommer ju vara värt det.
    Jag är som sagt mitt inne i mitt detaljletande. Lokalen är ju i alla fall mer eller mindre klar så det är alltid något. Det blir så mycket enklare då. Hur hade ni tänkt att åka till bröllopet då?
  • Loolloo
    Pagnie skrev 2012-03-18 11:17:49 följande:
    oj men då har du ju kommit en bra bit på vägen måste jag säga. Skönt för dig. Önskar jag hade så mycket koll. Men än är jag inte oroad i alla fall. Har ju ett år på mig. Men det är som du säger, mycket att planera. Det kommer upp nya saker hela tiden känner jag. Men det är bara att hålla ut för det kommer ju vara värt det.
    Jag är som sagt mitt inne i mitt detaljletande. Lokalen är ju i alla fall mer eller mindre klar så det är alltid något. Det blir så mycket enklare då. Hur hade ni tänkt att åka till bröllopet då?
    ja faktiskt :) min farfars bästa vän äger en mustang, så tänkte kolla där om det går :)
Svar på tråden Brud 2013