Tack Sockertoppen!
Vi var och kollade igår, jättetrevlia och jättemysigt var det. Kan tänka mig att det är underbart när det är sommar och fint väder, blommer osv.
Vi är ca 50 st så de sa till oss att de bokar rubbet till oss så kan vi bestämma senare vad vi vill ha. De kommer ändå inte ha fler där samtidigt. Vi frågade ang "bröllopssvit" och de hade ett rum i slottet med egen ingång, veranda mot havet och lite äldre vackrare stil (slottsstil
) som vi funderar på att låna. Vi tänkte nämligen göra en heldag tillsammans med gästerna dagen efter med lerduveskytte, bad, brunch etc.
Brygghuset tyckte jag var mysigare än Östra flygeln (och dennes altan). Östra flygeln såg nästan lite "ny" och "trist" ut samt att det verkade vara lite avlångt och trågt för honnörsbord med tungor. Hur många var ni och fick ni plats i Brygghuset på ett bra "bröllopsvis"?? Tyckte om att Brygghuset låg så nära vattnet och att man kan vara där och ta en drink innan middagen (om det är fint väder vill säga). Jag tar gärna emot alla typer av tips, telnr etc. Tack på förhand!
Brud i maj, hoppas du fick svar i min ytterst korta text ovan
Jag kan verkligen rekomendera att åka dit och kolla. Vad de sa till oss var att hela augusti och största delen av sommaren var fullbokad. Vi var verkligen ute i sista minuten. Ska gita oss i slutet av augusti, vigseln sker i Helgesta kyrka för vår del också.
Vi kan väl höras mer allihop, de pratade en hel del med oss om fika på förmiddagen innan bröllopet och många andra detaljer som jag inte har riktig koll på...vad hade ni, sockertoppen??
Kram på er!!