• snuffe

Rockelsta slott, Sörmland

Hej!
    Jag letar med ljus och lykta efter bröllopslokal för nästa sommar i Sörmland. Hittade Rockelstas hemsida och tyckte det verkade jättebra. Har skickat två mejl dit med en förfrågan men får inga svar!
    Är det någon som varit där som kan berätta?
    Hur var det och vilken prisnivå är det?
    Är det bättre att ringa och vem i sådanafall ska man prata med?
    Känns som om det vore skönt att prata med rätt person och ringa vid en bra tid med tanke på att det är privat och att de inte direkt sysslar med konferenser och liknande utan verkar livnära sig på annat.

• Svar på tråden Rockelsta slott, Sörmland
  • Titti W

Jag föreslår att du ringer det nummer som är angett på Gula Sidorna 0157-32118. Rockelstad Slott i Sparreholm är väldigt fint och gediget, men jag har själv bara erfarenheter av företagsarrangemang där och vet inget om priserna. Det som jag var speciellt nöjd med var övernattningen, eftersom de har väldigt speciella rum!

Slottet är såvitt jag vet i privat ägo, så om du ringer numret ovan, så tror jag du kommer rätt. Jag har en känsla av att e-mail inte är så gångbart i det här fallet!

Lycka till!

• Meddelande borttaget
  • evas

Kul,
    Där jobbade jag som barnflicka 75-77. Slottet är jättefint, dom har tom ett eget litet kapell uppe i ena tornet ifall man är ett litet sällskap. Har inte varit där mer än en gång sedan jag slutade men det är samma ägare som då. (får man nämna namn på en sån här sida?) Dom heter iallafall, Christer och Helene von Post och har förutom "hotel och konferensservice" ett stort jordbruk så dom är väl mycket ute kanske. Ring dom istället och lyssna.
    Lycka till. (åker du dit kan du ju hälsa från barnflickan)

• ia04

Hej snuffe
    Jag har bokat Rockelstad till nästa sommar (augusti). Fick du tag i dom? Hittade det du skrivit nu, ser att det var ett tag sedan men blev nyfiken när jag sökte på Rockelstad och fick syn på detta. Har du bokat/tittat?? Jag ska dit nu i helgen och kolla. Skriv gärna någon rad om du vet mer nu än du gjorde i september.
    Eller någon annan för den delen
    Det verkar kalas när man läser på deras hemsida....

• Sockertoppen

ia04: Vilket toppenval! Ni kommer att bli nöjda. Vi hade vårt bröllop på Rockelsta Slott i juni i år och det var helt underbart! Dock kommer nog rabatter och gräsmattor vara lite trista när ni besöker slottet i Nov/Dec.
    Vilka byggnader har ni tänkt att hyra?

/Sockertoppen

• ia04

Vet inte riktigt, ska bli spännande att se vad som finns och vad de rekomenderar...
    Brygghuset verkar ju vara ett bra ställe för festen men i övrigt kanske vi måste hyra ett par eller så för övernattning. Vi blir ca 50 st som ska sova över (alla med andra ord). Såg att ni åkte till Plevnadsgården för bröllopsnatten, kändes det bra när alla andra var kvar på Rockelstad?? Vi har funderat lite fram och tillbaka, om man skulle ha brunch dagen efter kanske det ändå är trevligare att bo kvar... vet du om det finns nåt lite mer "avskilt" eller nåt lite mer "bröllopssvit aktigt" på Rockelstad?
    Jag ser verkligen fram emot augusti och Rockelstad!! Bor du i Sthlm? Vart vände du dig för hår, klänning, fotgraf etc?? Allt i närheten?? Anlitade ni Tina som de rekomenderar för cateringen??
    Många frågor blev det men det var så kul att höra/skriva med någon som varit där.
    Tack!

• Brud i Maj

ia04: Var du på Rockelstad i helgen och tittade? Vi funderar också på att ha bröllopet där. Såg det lika bra ut på riktigt som på hemsidan? Vi ska åka dit i helgen och kika om det kan vara något.

Sockertoppen: Kan du inte berätta vilka hus ni hyrde och var ni hade middagen? Jag är jättenyfiken.

• Sockertoppen

Hej på er!
    ia04: Det fanns inte direkt någon avskild svit utan allt ligger vägg i vägg med varandra. Vi tyckte att det var skönt att lämna festen när den var på topp och få ta en stund i lugn och ro tillsammans. Det hade hänt så mycket under dagen som man ville prata om ...

jag bor i Södertälje och det var här jag fixade klänningen och mannens kläder. Annars ordnade vi med allt i Flen/Katrineholm/Malmköpings-trakten. Hår hos Hårfina i Flen men även tårta och bukett från Flen, fotograf Per-Arne Rynning i Katrineholm, bröllopssviten på Plevna i Malmköping. Maten kom från Köksterrassen i Katrineholm och dessa kan jag rekommendera!! Behöver du några telefonnummer eller tips så kan jag hjälpa dig!

Brud i Maj: Vi hyrde Östra flygeln och brygghuset. I flygeln hade vi vigsel (hade tänkt vara ute vid vattnet men det regnade precis när vi anlände med båten ...)Vi hade även tårta och kaffe där eftermiddagen. I brygghuset hade vi middag och dans under kvällen. Detta innebar att det blev små korta promenader mellan middag / tårta / dans. Men då fick gästerna röra på sig, ta frisk luft och mingla.

/Sockertoppen

• hannee

Var på Rockelstad i går, kjørte fra Norge 6 timer hver vei og lå over fra søndag til mandag. Et utrolig flott sted. Vi har leiet alle husene fra 10 til 13 juni 2004. Er 70 gjester fra Norge og kommer til å gjøre en ferie ut av det. Gifter oss i Helgesta kyrka. Tina hjelper oss med alt, inkl. mat. Gleder oss veldig, det er et kjempefint sted. Det skal bli vanskelig å holde dette hemmelig for gjestene for vi vil at det skal være en overraskelse.
    mvh HE

• ia04

Tack Sockertoppen!
    Vi var och kollade igår, jättetrevlia och jättemysigt var det. Kan tänka mig att det är underbart när det är sommar och fint väder, blommer osv.
    Vi är ca 50 st så de sa till oss att de bokar rubbet till oss så kan vi bestämma senare vad vi vill ha. De kommer ändå inte ha fler där samtidigt. Vi frågade ang "bröllopssvit" och de hade ett rum i slottet med egen ingång, veranda mot havet och lite äldre vackrare stil (slottsstil ) som vi funderar på att låna. Vi tänkte nämligen göra en heldag tillsammans med gästerna dagen efter med lerduveskytte, bad, brunch etc.
    Brygghuset tyckte jag var mysigare än Östra flygeln (och dennes altan). Östra flygeln såg nästan lite "ny" och "trist" ut samt att det verkade vara lite avlångt och trågt för honnörsbord med tungor. Hur många var ni och fick ni plats i Brygghuset på ett bra "bröllopsvis"?? Tyckte om att Brygghuset låg så nära vattnet och att man kan vara där och ta en drink innan middagen (om det är fint väder vill säga). Jag tar gärna emot alla typer av tips, telnr etc. Tack på förhand!
    Brud i maj, hoppas du fick svar i min ytterst korta text ovan Jag kan verkligen rekomendera att åka dit och kolla. Vad de sa till oss var att hela augusti och största delen av sommaren var fullbokad. Vi var verkligen ute i sista minuten. Ska gita oss i slutet av augusti, vigseln sker i Helgesta kyrka för vår del också.
    Vi kan väl höras mer allihop, de pratade en hel del med oss om fika på förmiddagen innan bröllopet och många andra detaljer som jag inte har riktig koll på...vad hade ni, sockertoppen??
    Kram på er!!

Svar på tråden Rockelsta slott, Sörmland