• Semlorna

    Gravid?

    Jag är lite nervös och kan inte prata med dom i min närhet så tänkte höra med er.

    Jag hade min ägglossning förra helgen (alltså ungefär 9 dagar sen) och har mått lite underligt sen dess. Har mått lite illa och inte tyckt att kaffe smakar gott. Igår blödde jag lite på morgonen och idag blöder jag mer.

    Vet inte om jag är gravid eller bara stressad och det är för tidigt för graviditetstest än. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka blödningen. Är det ägget som fäster (och blöder man mycket då?) eller är det mens?

  • Svar på tråden Gravid?
  • lolinda

    Mitt illamående och att kaffe inte smakar gott har inte kommit så tidigt i graviditeten...blöder du så är det kanske troligt att det är mensen, man ska väl inte blöda om man är gravid...

  • 2010 2010

    Känns som det är lite tidigt för symtom bara dagarna efter befruktningern (dvs just illamående och kaffesmaken).
    Med min första märkte jag dagarna efter min mens skulle kommit att jag var så kissnödig hela tiden. Hade inga symtom före utebliven mens.
    Med andra graviditetern märkte jag heller inget förutom att mensen inte kom fast det kändes som om den skulle komma hela tiden.
    Vid den tredje graviditeten, kände jag en väldigt stark ägglossning och ca 6 dagar efter kände jag som stickningar i magen. Dagarna innan mens fick jag väldiga humörsvängningar och mycket molvärk och testade positivt dagen innan beräknad mens.

    Det är inte som lolinda säger då bara så att mensen kom tidigare denna gången?

  • turbovampyria

    Troligtvis är det inte graviditet som skapar illamåendet eftersom det inte kommer så tidigt. Illamåendet brukar komma efter 4 eller 6 veckan. Fast för mig kom det typ i 8 veckan. Man kan blöda när man är gravid. Jag gjorde det med mitt första barn under de fyra första månader under graviditeten. Dock är det inte lika mycket som när man har mens. Det kommer inga blodklumpar och det är ljusare än vanlig mens, en stark rosa färg.
    Det kan vara mensen som är på väg då kan ju ibland kroppen bete sig som om man vore gravid.

  • Semlorna

    Jag brukar inte få mens så tätt inpå ägglossning utan den borde komma mot slutet på veckan. Det är konstigt för jag brukar känna väldigt tydligt när jag ska ha mens (svettningar, humörsvängningar och hunger) vilket inte kommit nu. Men visst kan det vara mens även om den inte är som den brukar, det är ju därför jag är fundersam.

  • turbovampyria

     


    Semlorna skrev 2010-11-23 10:39:29 följande:
    Jag brukar inte få mens så tätt inpå ägglossning utan den borde komma mot slutet på veckan. Det är konstigt för jag brukar känna väldigt tydligt när jag ska ha mens (svettningar, humörsvängningar och hunger) vilket inte kommit nu. Men visst kan det vara mens även om den inte är som den brukar, det är ju därför jag är fundersam.

    Om det blir en massa blod och blodklumpar så är det troligtvis mensen. Skulle det däremot vara mycket mindre än vad det brukar vara och inga blodklumpar så kan du testa dig efter mensen för att vara på säker. För det är inge kul att gå och oroa och tänka hela tiden på en sådan sak.
    Försöker ni bli gravida? Om ni försöker så finns det ju en chans att du är det.

  • mattiasFästmö

    rent spontant tycker jag att det låter som mens, men sen är jag ingen gynekolog heller men jag har inte hört om någon som haft en blödning i början av graviditeten. men somsagt,jag är ingen expert

  • Semlorna

     


    turbovampyria skrev 2010-11-23 10:54:24 följande:
      Om det blir en massa blod och blodklumpar så är det troligtvis mensen. Skulle det däremot vara mycket mindre än vad det brukar vara och inga blodklumpar så kan du testa dig efter mensen för att vara på säker. För det är inge kul att gå och oroa och tänka hela tiden på en sådan sak. Försöker ni bli gravida? Om ni försöker så finns det ju en chans att du är det.

    Vi försöker inte igentligen även om vi inte skyddar oss mer än med avbrutet. Vi har mer tänkt att blir det så är det ingen kris men vi har velat vänta lite till för att det inte ska krocka med bröllopet i sommar. Så alltför orolig är jag inte, mer fundersam och nervös över att kroppen inte känns och gör som det brukar.

  • Semlorna

    Har fortfarande inte fått ordentlig mens utan blöder väldigt väldigt lite. Nått är inte som det ska iaf.

  • LillieMae

    Varför testar du inte bara dig?
    Det kommer synas även om strecket blir ljusljusblått.

  • Myjoy

    Jag hade vad som verkade vara normal blödning under första 4 månaderna med mitt andra barn. Men det va lite extrema omständigheter då jag fortfarande ammade mitt första barn.

    jag upptäckte inte ens att jag va gravid förrän jag va i 4:e månaden då mjölken sinade.
    Så visst kan man ha blödningar utan att det behöver vara något fel, det är jag levande bevis för.

    Jag tror du behöver släppa det några dagar, försök låta bli o tänka på det.
    Man kan få blödningar av stress också.
    Kvinnor kroppen är väldigt känslig för omgivningen, jobb, stress, mat, allt påverkar oss i mycket större utsträckning än män. Detta på grund av att vi är "känslor" människor.

    Lycka till =)

Svar på tråden Gravid?